Mobiltelefon
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Mobiltelefon

    Har era barn mobil??
    Nora har tjatat om en ett tag, men jag har sagt nej eftersom jag inte ser att hon har något behov av en ännu.
    Jag tycker det är först när de börjar röra sig lite mer ute som det kan vara bra att ha en.
    Men så sålde hon jultidningar i år och kom ju upp så att hon kunde välja en mobil och det gjorde hon ju såklart.
    Jag kan ju knappast säga något när hon har jobbat ihop till en själv
    Hon ska få ett kontantkort att ha i, men tycker ni hon bör betala samtalscheckarna själv eller inte??
    Hade nog tänkt betala in de första pengarna till henne sen får vi väl se hur mycket hon använder telefonen.
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  2. 1
    Mobiltelefon Har era barn mobil??
    Nora har tjatat om en ett tag, men jag har sagt nej eftersom jag inte ser att hon har något behov av en ännu.
    Jag tycker det är först när de börjar röra sig lite mer ute som det kan vara bra att ha en.
    Men så sålde hon jultidningar i år och kom ju upp så att hon kunde välja en mobil och det gjorde hon ju såklart.
    Jag kan ju knappast säga något när hon har jobbat ihop till en själv
    Hon ska få ett kontantkort att ha i, men tycker ni hon bör betala samtalscheckarna själv eller inte??
    Hade nog tänkt betala in de första pengarna till henne sen får vi väl se hur mycket hon använder telefonen.
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2
    Nej ingen mobil här inte. Det tjatas om det, men han är sä slavrig med sina kläder och andra saker så det blir ingen mobil förrän han visar att han kan hålla reda på sina vanliga saker.....
    Troligen till han börjar trean i så fall......
  4. 2
    Nej ingen mobil här inte. Det tjatas om det, men han är sä slavrig med sina kläder och andra saker så det blir ingen mobil förrän han visar att han kan hålla reda på sina vanliga saker.....
    Troligen till han börjar trean i så fall......
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    nej hon är så slarvig så den tappar hon bort bara hon kommer utanför dörren...

    Tova med kom upp till så hon kunde välja mobiltelefon..men näe...där fick vi faktiskt bestämma lite åt henne vad hon skulle ta.
    Hon ville ha filmkameran först men jag tycker det är onödigt då vi redan har en som hon kan filma med isåfall.
    och mobil får hon inte ha helt enkelt då den slarvas bort direkt...

    Vi sa åt henne att vägg stereon var bäst då hon lyssnar mycket på musik och dansar en hel del...men med hennes lilla cdspelare hon har nu så hoppar skivan och det blir hack varje gång hon dansar och skuttar på rummet till musiken.

    Hon ska även få en mikrofon och cd skivor, discokula i julklapp så jag tyckte det passade bra till henne...och hon gick med på att ta väggstereon...trots att hon hellre ville ha annat skräp som låg längre ner i grupperna..eller då det jag nämde ovan.

    Och den där skotern som kan göra av sig själv som en moped var med dumt att välja tycker jag..då hon bara är 7 år.
  6. 3
    nej hon är så slarvig så den tappar hon bort bara hon kommer utanför dörren...

    Tova med kom upp till så hon kunde välja mobiltelefon..men näe...där fick vi faktiskt bestämma lite åt henne vad hon skulle ta.
    Hon ville ha filmkameran först men jag tycker det är onödigt då vi redan har en som hon kan filma med isåfall.
    och mobil får hon inte ha helt enkelt då den slarvas bort direkt...

    Vi sa åt henne att vägg stereon var bäst då hon lyssnar mycket på musik och dansar en hel del...men med hennes lilla cdspelare hon har nu så hoppar skivan och det blir hack varje gång hon dansar och skuttar på rummet till musiken.

    Hon ska även få en mikrofon och cd skivor, discokula i julklapp så jag tyckte det passade bra till henne...och hon gick med på att ta väggstereon...trots att hon hellre ville ha annat skräp som låg längre ner i grupperna..eller då det jag nämde ovan.

    Och den där skotern som kan göra av sig själv som en moped var med dumt att välja tycker jag..då hon bara är 7 år.
  7. Annica m D & S
    #4

    Nej

    David har frågat några gånger om han inte kan få en mobil, mamma & pappa har ju flera som bara ligger??? Men som tur är har exet & jag samma uppfattning, han är för liten än, behovet finns inte. Eftersom han inte är så bra på att hålla rätt på andra saker (mössa, vantar, skolböcker (!!!) ) så anser vi att han inte är mogen för det. Gissar att det kan bli aktuellt då han inte längre får gå på fritids och kommer att bli nyckelbarn, alltså då han gått ut trean.
  8. 4
    Nej David har frågat några gånger om han inte kan få en mobil, mamma & pappa har ju flera som bara ligger??? Men som tur är har exet & jag samma uppfattning, han är för liten än, behovet finns inte. Eftersom han inte är så bra på att hålla rätt på andra saker (mössa, vantar, skolböcker (!!!) ) så anser vi att han inte är mogen för det. Gissar att det kan bli aktuellt då han inte längre får gå på fritids och kommer att bli nyckelbarn, alltså då han gått ut trean.
  9. Medlem sedan
    May 1999
    #5

    Ronan har...

    ingen än och har faktiskt inte tjatat efter någon heller direkt. Men jag funderar ändå på att ge honom en, det vore bra och det skulle kännas tryggt för både mig och honom om han hade en. En enkel mobil, kanske en beg med kontantkort behöver ju inte kosta mkt. Mina föräldrar är duktiga på att ge honom pengar då och då så han skulle tom kunna köpa korten själv. Men vi får se hur det blir.
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  10. 5
    Ronan har... ingen än och har faktiskt inte tjatat efter någon heller direkt. Men jag funderar ändå på att ge honom en, det vore bra och det skulle kännas tryggt för både mig och honom om han hade en. En enkel mobil, kanske en beg med kontantkort behöver ju inte kosta mkt. Mina föräldrar är duktiga på att ge honom pengar då och då så han skulle tom kunna köpa korten själv. Men vi får se hur det blir.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Den skotern tyckte jag såg ganska rolig ut. Men med tanke på att man bara fick köra på inhängnat område så gick den ju bort. Finns ju ingenstans att köra då ju.
  12. 6
    Den skotern tyckte jag såg ganska rolig ut. Men med tanke på att man bara fick köra på inhängnat område så gick den ju bort. Finns ju ingenstans att köra då ju.
  13. Anonym
    #7
    Inlägg!
    Det gäller alla motorfordon som inte är vägregistrerade, inte bara den. Alla " lekfordon" ska köras inom inhängnat område. Fast det är långt ifrån alla som lyder den lagen
  14. 7
    Inlägg!
    Det gäller alla motorfordon som inte är vägregistrerade, inte bara den. Alla " lekfordon" ska köras inom inhängnat område. Fast det är långt ifrån alla som lyder den lagen
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Ja, Anton har faktiskt en mobil. Han fick välja en av våra avlagda mobiler och så köpte jag ett kontantkort som han ringer gratis med till mig och hans pappa. Han har den mest för skojs skull, fast nu cyklar han ibland med ett par kompisar på ett ställe i byn och då är det bra att kunna ringa honom.
  16. 8
    Ja, Anton har faktiskt en mobil. Han fick välja en av våra avlagda mobiler och så köpte jag ett kontantkort som han ringer gratis med till mig och hans pappa. Han har den mest för skojs skull, fast nu cyklar han ibland med ett par kompisar på ett ställe i byn och då är det bra att kunna ringa honom.
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Jo, jag har nog hört det
    Fast som sagt så lyder inte alla lagen, men jag skulle inte låtit Nora köra på vägarna med den
  18. 9
    Jo, jag har nog hört det
    Fast som sagt så lyder inte alla lagen, men jag skulle inte låtit Nora köra på vägarna med den
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Ja..

    Vi har haft ett tjatande nu under hösten också och nu har hon fått en av mina avlagda med kontantkort. Eller nej, den är inte hennes, men hon får ha den ibland när hon ska ut. Hon rör sig på ett ganska stort område med massa hyreshus och ibland hinner man inte springa runt och leta efter henne. Det är trygghet för henne och för oss, då kan vi lätt nå varandra.

    Vi har tagit bort spelen på telefonen, då vi inte vill att hon ska uppfatta det som en leksak. Hon har den inte heller hemma och hennes kompisar har inte numret till den. Den är till för OSS och henne, inte som kommunikationsmedel till kompisarna.
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  20. 10
    Ja.. Vi har haft ett tjatande nu under hösten också och nu har hon fått en av mina avlagda med kontantkort. Eller nej, den är inte hennes, men hon får ha den ibland när hon ska ut. Hon rör sig på ett ganska stort område med massa hyreshus och ibland hinner man inte springa runt och leta efter henne. Det är trygghet för henne och för oss, då kan vi lätt nå varandra.

    Vi har tagit bort spelen på telefonen, då vi inte vill att hon ska uppfatta det som en leksak. Hon har den inte heller hemma och hennes kompisar har inte numret till den. Den är till för OSS och henne, inte som kommunikationsmedel till kompisarna.
  21. Medlem sedan
    May 2000
    #11
    Knappast! Inget av mina barn har fått en mobiltelefon innan de haft behov av det och det har inte varit förrän de varit kring 12 år.
  22. 11
    Knappast! Inget av mina barn har fått en mobiltelefon innan de haft behov av det och det har inte varit förrän de varit kring 12 år.

Liknande trådar

  1. Mobiltelefon?
    By Evie in forum _01 Vårbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 18:22
  2. Ny mobiltelefon
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 21:35
  3. Mobiltelefon - när?
    By Cherinne in forum Stora barn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 13:21
  4. mobiltelefon
    By sökaren in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 18:05
  5. Ny mobiltelefon
    By keas in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 07:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar