Enkät dags igen
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Enkät dags igen

    Här kommer en enkät, snodd från ank jan

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?

    Kommer du använda napp?

    Kommer du amma?

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    *** Gis med Amanda 0402, Alva 0609 och Amelia 080214***

    Nu har jag också blogg..... www.familjene.blogg.se och www.bebisen08.blogg.se
  2. 1
    Enkät dags igen Här kommer en enkät, snodd från ank jan

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?

    Kommer du använda napp?

    Kommer du amma?

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Anna svarar:

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    SVAR: Vi har beställt en svart Brio Happy -08, sittvagn med hårdlift. Har även köpt till en åkpåse i fleece.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    SVAR: Vi tänker köpa Akta Graco Logico S, med bas.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    SVAR: Vill ha allt klart innan bebisen kommer. Det vi har kvar att köpa är babyskyddet, skötbord, spjälsäng (+spjälskydd och påslakanset).

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    SVAR: Storebror Mio har köpt gossedjur till "Liten" som h*n kommer att få.

    Kommer du använda napp?
    SVAR: Ja, om det behövs!

    Kommer du amma?
    SVAR: Ja, om allting funkar som det ska!

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    SVAR: Är ju sjukskriven fram till BF sedan blir det ju föräldraledighet!

    Kram Anna!
    Anna m. Mio 16/7-02 och Teodor 30/1-08

    http://www.starshine.dk
  4. 2
    Anna svarar: Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    SVAR: Vi har beställt en svart Brio Happy -08, sittvagn med hårdlift. Har även köpt till en åkpåse i fleece.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    SVAR: Vi tänker köpa Akta Graco Logico S, med bas.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    SVAR: Vill ha allt klart innan bebisen kommer. Det vi har kvar att köpa är babyskyddet, skötbord, spjälsäng (+spjälskydd och påslakanset).

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    SVAR: Storebror Mio har köpt gossedjur till "Liten" som h*n kommer att få.

    Kommer du använda napp?
    SVAR: Ja, om det behövs!

    Kommer du amma?
    SVAR: Ja, om allting funkar som det ska!

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    SVAR: Är ju sjukskriven fram till BF sedan blir det ju föräldraledighet!

    Kram Anna!
  5. Ulrika med trean
    #3
    Här kommer mina svar:

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    Vår Brio duovagn årsmodell 2000 som min dotter och son haft tidigare. Den börjar bli lite sliten i suffletten men liggvagnen är fortfarande i toppskick. Den är marinblå och smårutig. Kanonfin tycker vi!

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    Kommer använda samma babyskydd som med de andra barnen. Det är en enkel men funktionell modell.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    Det mesta finns sedan tidigare och vi kommer väl inte lägga ner oss särskilt mycket. Vi behöver köpa en ny skötbädd och sedan funderar jag även på att köpa något nytt lakanset till spjälsängen samt några nya kläder som den lill* kan ha när den åker från BB.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    De två andra har båda haft snuttefilt och det blir det till denna också.

    Kommer du använda napp?
    Absolut!

    Kommer du amma?
    Ja, om det funkar. Har ammat lite drygt ett halvår med de andra.

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    Jag kommer att jobba hela januari 2008, sedan är jag ledig till dess att bebben tittar ut. Är beräknad till den 20 februari. Tänker vara hemma exakt 1 år och sedan är min man hemma fram till 1 september 2009. Sedan blir det dagis.
  6. 3
    Här kommer mina svar:

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    Vår Brio duovagn årsmodell 2000 som min dotter och son haft tidigare. Den börjar bli lite sliten i suffletten men liggvagnen är fortfarande i toppskick. Den är marinblå och smårutig. Kanonfin tycker vi!

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    Kommer använda samma babyskydd som med de andra barnen. Det är en enkel men funktionell modell.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    Det mesta finns sedan tidigare och vi kommer väl inte lägga ner oss särskilt mycket. Vi behöver köpa en ny skötbädd och sedan funderar jag även på att köpa något nytt lakanset till spjälsängen samt några nya kläder som den lill* kan ha när den åker från BB.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    De två andra har båda haft snuttefilt och det blir det till denna också.

    Kommer du använda napp?
    Absolut!

    Kommer du amma?
    Ja, om det funkar. Har ammat lite drygt ett halvår med de andra.

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    Jag kommer att jobba hela januari 2008, sedan är jag ledig till dess att bebben tittar ut. Är beräknad till den 20 februari. Tänker vara hemma exakt 1 år och sedan är min man hemma fram till 1 september 2009. Sedan blir det dagis.
  7. Medlem sedan
    Apr 1998
    #4
    Mina svar:
    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    *Urban jungle syskonvagn med liggdel

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    *Maxi Cosi Cabrio

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    *Kläder finns det gott om. Vi samsover med bebisen. Kanske sätter upp skötbordet annars får tvättmaskinen fortfarande fungera till blöjbyte.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    *Snuttefilt
    Kommer du använda napp?
    *JA

    Kommer du amma?
    *Absolut! Hoppas att denna bebisen vill amma länge än minsta sonen och att allt fungerar bra

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    * Är mamma"upptagen" redan med minsta sonen.
  8. 4
    Mina svar:
    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    *Urban jungle syskonvagn med liggdel

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    *Maxi Cosi Cabrio

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    *Kläder finns det gott om. Vi samsover med bebisen. Kanske sätter upp skötbordet annars får tvättmaskinen fortfarande fungera till blöjbyte.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    *Snuttefilt
    Kommer du använda napp?
    *JA

    Kommer du amma?
    *Absolut! Hoppas att denna bebisen vill amma länge än minsta sonen och att allt fungerar bra

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    * Är mamma"upptagen" redan med minsta sonen.
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5

    Svarar själv...

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    * Teutonia syskon, med snurrhjul. Mjuklift till bebben.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    * Har Maxi cosi babyskydd sen tjejerna, den är utan bas.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    * Har det mesta sen tjejerna. Ska köpa något nytt i kläder i neutral och antingen en spjälsäng till eller vagga, vet ej ännu. Skulle det bli en pojke, har behöver vi en del kläder.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    *Snuttefilt

    Kommer du använda napp?
    * Ska prova, min tjejer har ej velat ha.

    Kommer du amma?
    *Absolut, om det fungerar. Har ammat de andra två, 11 mån resp 8 mån.

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    *Är just nu sjukskriven. Väntar på beslut om HP, blir annars fortsatt sjukskriven.
    *** Gis med Amanda 0402, Alva 0609 och Amelia 080214***

    Nu har jag också blogg..... www.familjene.blogg.se och www.bebisen08.blogg.se
  10. 5
    Svarar själv... Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    * Teutonia syskon, med snurrhjul. Mjuklift till bebben.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    * Har Maxi cosi babyskydd sen tjejerna, den är utan bas.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    * Har det mesta sen tjejerna. Ska köpa något nytt i kläder i neutral och antingen en spjälsäng till eller vagga, vet ej ännu. Skulle det bli en pojke, har behöver vi en del kläder.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    *Snuttefilt

    Kommer du använda napp?
    * Ska prova, min tjejer har ej velat ha.

    Kommer du amma?
    *Absolut, om det fungerar. Har ammat de andra två, 11 mån resp 8 mån.

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    *Är just nu sjukskriven. Väntar på beslut om HP, blir annars fortsatt sjukskriven.
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Tindraliten svarar:

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)

    En begagnad vinröd Emmaljunga - vet ej vad det är för modell, men den verkar ok. Inte alls flashig men funktionell. Combimodell med hårdlift, går att göra om till sittvagn, vändbart styre. Åkpåse, myggnät, regnskydd. Bara skötväska saknas.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)

    Ehhh... jag är nybörjare... vad är babyskydd för något? Tacksam för svar.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.

    Säng lånar vi (från 6 mån) vagga är beställd, skötbord tittar vi på, har inte enats ännu. Kläder har vi precis börjat köpa, fixar nog lite basplagg bara, får låna en del. Mormor stickar och overall hoppas jag kunna låna.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?

    Nån form av gosedjur - finns ju gulliga snuttefiltar med ett mjukishuvud, kanske en sån?

    Kommer du använda napp?

    Helst inte, men behövs det blir det väl så. Ska dock försöka ransonera i så fall.

    Kommer du amma?

    Ja, bara jag får till det så ammar jag gärna, men jag tror det räcker med 6 månader - inget 3-års klunkande för mig!

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?

    Vet inte, egen företagare, så jag måste nog försöka hålla igång så länge jag orkar. Men sista två veckorna får man väl coola ner sig kanske.
  12. 6
    Tindraliten svarar:

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)

    En begagnad vinröd Emmaljunga - vet ej vad det är för modell, men den verkar ok. Inte alls flashig men funktionell. Combimodell med hårdlift, går att göra om till sittvagn, vändbart styre. Åkpåse, myggnät, regnskydd. Bara skötväska saknas.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)

    Ehhh... jag är nybörjare... vad är babyskydd för något? Tacksam för svar.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.

    Säng lånar vi (från 6 mån) vagga är beställd, skötbord tittar vi på, har inte enats ännu. Kläder har vi precis börjat köpa, fixar nog lite basplagg bara, får låna en del. Mormor stickar och overall hoppas jag kunna låna.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?

    Nån form av gosedjur - finns ju gulliga snuttefiltar med ett mjukishuvud, kanske en sån?

    Kommer du använda napp?

    Helst inte, men behövs det blir det väl så. Ska dock försöka ransonera i så fall.

    Kommer du amma?

    Ja, bara jag får till det så ammar jag gärna, men jag tror det räcker med 6 månader - inget 3-års klunkande för mig!

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?

    Vet inte, egen företagare, så jag måste nog försöka hålla igång så länge jag orkar. Men sista två veckorna får man väl coola ner sig kanske.
  13. Ulrika med trean
    #7
    Babyskydd är en bilstol till nyfödda att ha i bilen. Brukar kunna gå att använda upp till ca 10-12 månader. Är jättebekvämt att ha med när man handlar eller vid andra tillfällen när man inte vill ha vagn med sig. Mina två barn sedan tidigare har trivts bra i den och har sussat gått i den var vi än har varit.
  14. 7
    Babyskydd är en bilstol till nyfödda att ha i bilen. Brukar kunna gå att använda upp till ca 10-12 månader. Är jättebekvämt att ha med när man handlar eller vid andra tillfällen när man inte vill ha vagn med sig. Mina två barn sedan tidigare har trivts bra i den och har sussat gått i den var vi än har varit.
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Annfis svar

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    * VI har kvar duo kombin efter sonen o kommer köra med den. Det är inget märke på vagnen utan den är köpt i danmark jättebilligt av mina föräldrar. Men den är svar o jättefin.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    * Har britax baby safe utan bas. Funderar dock på att köpa bas.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    * Spjällsängen ska skruvas ihop o bäddas, overallen är inköpt o skötbordet används fortfarande till sonen, När vi varit på 3D så vet jag om det är lönt att hämta sonens kläder eller om jag ska börja handla nytt.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    * Helst inte, men klart att bebben ska ha gossedjur i sängen. Men kommer inte försöka att bebben ska ha en som snutte.

    Kommer du använda napp?
    * Ja, det kommer vi nog göra.

    Kommer du amma?
    * JA om det funkar så blir det nog i 6-7 månader

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    * Ska jobba så länge jag kan. Hoppas bara att bebben inte vill komma när jag är på jobb.
  16. 8
    Annfis svar Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    * VI har kvar duo kombin efter sonen o kommer köra med den. Det är inget märke på vagnen utan den är köpt i danmark jättebilligt av mina föräldrar. Men den är svar o jättefin.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    * Har britax baby safe utan bas. Funderar dock på att köpa bas.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    * Spjällsängen ska skruvas ihop o bäddas, overallen är inköpt o skötbordet används fortfarande till sonen, När vi varit på 3D så vet jag om det är lönt att hämta sonens kläder eller om jag ska börja handla nytt.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    * Helst inte, men klart att bebben ska ha gossedjur i sängen. Men kommer inte försöka att bebben ska ha en som snutte.

    Kommer du använda napp?
    * Ja, det kommer vi nog göra.

    Kommer du amma?
    * JA om det funkar så blir det nog i 6-7 månader

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    * Ska jobba så länge jag kan. Hoppas bara att bebben inte vill komma när jag är på jobb.
  17. Medlem sedan
    Sep 2007
    #9
    Glad för att du utbildar mig! Det här är verkligen en ny värld - självklart ska vi ha bilbarnstol,eller babyskydd menar jag - det är ju både nödvändigt och praktiskt. Tror att man kan hyra det från vissa försäkringsbolag? Och uppgradera storleken eftersom.
  18. 9
    Glad för att du utbildar mig! Det här är verkligen en ny värld - självklart ska vi ha bilbarnstol,eller babyskydd menar jag - det är ju både nödvändigt och praktiskt. Tror att man kan hyra det från vissa försäkringsbolag? Och uppgradera storleken eftersom.
  19. Ulrika med trean
    #10
    I vissa landsting kan man hyra ett babyskydd redan på BB. Du får kolla hur det är där du bor! Annars kan man hyrköpa hos vissa bl a Babyproffsen. Man växlar upp i takt med att barnet växer, man börjar med babyskydd och går sedan igenom bilstolssortimentet allteftersom barnet växer. Jag har för mig att man egentligen bara betalar för den sista stolen men betalar någon form av hyra under tiden. Kanske också värt att kolla? En del försäkringsbolag brukar också kunna erbjuda barnbilstolar förmånligt, Trygg Hansa om jag inte minns fel.
  20. 10
    I vissa landsting kan man hyra ett babyskydd redan på BB. Du får kolla hur det är där du bor! Annars kan man hyrköpa hos vissa bl a Babyproffsen. Man växlar upp i takt med att barnet växer, man börjar med babyskydd och går sedan igenom bilstolssortimentet allteftersom barnet växer. Jag har för mig att man egentligen bara betalar för den sista stolen men betalar någon form av hyra under tiden. Kanske också värt att kolla? En del försäkringsbolag brukar också kunna erbjuda barnbilstolar förmånligt, Trygg Hansa om jag inte minns fel.
  21. Medlem sedan
    Sep 2007
    #11
    Aha, det är alltså babyskydd först och sedan bilbarnstol... tänk man lär sig något nytt hela tiden. Bra tips om landstinget och Babyproffsen. Tack!
  22. 11
    Aha, det är alltså babyskydd först och sedan bilbarnstol... tänk man lär sig något nytt hela tiden. Bra tips om landstinget och Babyproffsen. Tack!
  23. Ulrika med trean
    #12
    Man måste inte ha babyskydd från början, det finns bilbarnstolar som funkar från födseln. Vi har t ex en Britax Freeway som är godkänd för användning från 0 år, men det är så praktiskt att kunna använda babyskyddet att ha barnet i eftersom man blir mer "mobil" själv då.
  24. 12
    Man måste inte ha babyskydd från början, det finns bilbarnstolar som funkar från födseln. Vi har t ex en Britax Freeway som är godkänd för användning från 0 år, men det är så praktiskt att kunna använda babyskyddet att ha barnet i eftersom man blir mer "mobil" själv då.
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13

    Linda svarar:

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    -Brio Happy ROSA liggvagn.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    -Babyskydd?? Nä, tack! Jag är räddare om bebis rygg än så...

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    -Spjälsäng, vagga, skötbord, två overaller (ifall man får en kräkare är det bra att ha två att varva med), bröstpump(!), vanliga kläder, blöjor, våtservetter, mössa,.... säkert hur mycket mer som helst, men det kommer jag inte på nu...

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    -Snuttefilt! Dottern har sin fortfarande!

    Kommer du använda napp?
    - Japp!

    Kommer du amma?
    - Ska absolut försöka! Gick inte så bra med dottern, men den här gången tänker jag kräva hjälp fanimej!

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    -Ingeh aning... När kroppen rasar ihop på jobbet?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  26. 13
    Linda svarar: Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    -Brio Happy ROSA liggvagn.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    -Babyskydd?? Nä, tack! Jag är räddare om bebis rygg än så...

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    -Spjälsäng, vagga, skötbord, två overaller (ifall man får en kräkare är det bra att ha två att varva med), bröstpump(!), vanliga kläder, blöjor, våtservetter, mössa,.... säkert hur mycket mer som helst, men det kommer jag inte på nu...

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    -Snuttefilt! Dottern har sin fortfarande!

    Kommer du använda napp?
    - Japp!

    Kommer du amma?
    - Ska absolut försöka! Gick inte så bra med dottern, men den här gången tänker jag kräva hjälp fanimej!

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    -Ingeh aning... När kroppen rasar ihop på jobbet?
  27. Medlem sedan
    Oct 2004
    #14

    MEEEN

    man ska också tänka på att bebisar inte ska sitta i babyskydd mer än 20 minuter i taget, så det där med att bära runt dem i babyskyddet efter bilfärden är inte bra alls... Eller ha babyskyddet på kundvagnen medan man går runt och handlar i 45 minuter och sedan bilfärden på det...
    Man vet ännu inte hur mycket stryk ryggen tar av det (eftersom babyskydd inte funnits i så många år), men jag hade inte chansat på det...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  28. 14
    MEEEN man ska också tänka på att bebisar inte ska sitta i babyskydd mer än 20 minuter i taget, så det där med att bära runt dem i babyskyddet efter bilfärden är inte bra alls... Eller ha babyskyddet på kundvagnen medan man går runt och handlar i 45 minuter och sedan bilfärden på det...
    Man vet ännu inte hur mycket stryk ryggen tar av det (eftersom babyskydd inte funnits i så många år), men jag hade inte chansat på det...
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #15

    Mage3 svarar

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    *En begagnad Carena sittvagn med lift.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    *Har inte kommit så långt, men vill gärna ha en med bas som man lätt kan ta loss.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    *Har sedan tidigare, skötbord, spjälsäng och lite kläder. Måste dock inhandla lite mer kläder och ytterplagg. Mössor har vi.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    *Kommer att köpa en kanin till bebisen, det har även storasyskonen haft. Men de har aldrig haft något gossedjur eller snuttefilt. Får se hur det blir nu?

    Kommer du använda napp?
    *Kommer att försöka erbjuda, men de två tidigare har totalvägrat.

    Kommer du amma?
    *Ja, om jag kan och om bebisen vill, men dock inte hur länge som helst denna gång.

    När går du på mammaledighet?
    *Har havandeskapspenning till 14 februari. Förhoppningsvis kan jag börja ta ut i mars månad, för jag vill vara hemma bara jag till augusti 2009. Ska till Försäkringskassan och planera....
  30. 15
    Mage3 svarar Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    *En begagnad Carena sittvagn med lift.

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    *Har inte kommit så långt, men vill gärna ha en med bas som man lätt kan ta loss.

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    *Har sedan tidigare, skötbord, spjälsäng och lite kläder. Måste dock inhandla lite mer kläder och ytterplagg. Mössor har vi.

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    *Kommer att köpa en kanin till bebisen, det har även storasyskonen haft. Men de har aldrig haft något gossedjur eller snuttefilt. Får se hur det blir nu?

    Kommer du använda napp?
    *Kommer att försöka erbjuda, men de två tidigare har totalvägrat.

    Kommer du amma?
    *Ja, om jag kan och om bebisen vill, men dock inte hur länge som helst denna gång.

    När går du på mammaledighet?
    *Har havandeskapspenning till 14 februari. Förhoppningsvis kan jag börja ta ut i mars månad, för jag vill vara hemma bara jag till augusti 2009. Ska till Försäkringskassan och planera....
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16

    Vi har

    haft en och samma stol till dottern sedan hon var nyfödd. En BeSafe som funkar från 0-18 kilo. Den använder hon än och jag har aldrig tyckt att det varit opraktiskt. Det blir ju vad man gör det till! Och vad man vänjer sig vid...
    Jag hade inte chansat mitt barns rygg för att jag ska vara "mer mobil"...

    Rekommendationen är väl max 20 minuter i babyskyddet åt gången? Bilresa+bärarunt brukar ofta bli mer än 20 minuter och det är inte bra för bebisarnas ryggar...
    Skaffa en bärsjal istället!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  32. 16
    Vi har haft en och samma stol till dottern sedan hon var nyfödd. En BeSafe som funkar från 0-18 kilo. Den använder hon än och jag har aldrig tyckt att det varit opraktiskt. Det blir ju vad man gör det till! Och vad man vänjer sig vid...
    Jag hade inte chansat mitt barns rygg för att jag ska vara "mer mobil"...

    Rekommendationen är väl max 20 minuter i babyskyddet åt gången? Bilresa+bärarunt brukar ofta bli mer än 20 minuter och det är inte bra för bebisarnas ryggar...
    Skaffa en bärsjal istället!
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Therese svarar:

    Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    ** Brio Kombi -08, svart

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    ** Brio Primo ( med bas)

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    ** Har precis gått igenom Melwins bebiskläder och vi behöver nog några ombyten till... Resten finns!!

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    ** Egen snuttefilt är obligatorisk i vår familj!!!

    Kommer du använda napp?
    ** Jadå!

    Kommer du amma?
    ** Ja så gott det går, det har krånglat lite innan....

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    ** Är arbetslös jsut nu och kommer nog att va det till föräldraledigheten tar över...
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  34. 17
    Therese svarar: Vilken vagn har/ska du ha? (märke, modell, ev. tillbehör - lift mm)
    ** Brio Kombi -08, svart

    Vilket babyskydd har/ska du använda? (med/utan bas, lös/fast, märke osv)
    ** Brio Primo ( med bas)

    Vad mer ska du ha klart innan bebisen kommer?
    Säng, kläder, ytterkläder (vad?) skötbord osv.
    ** Har precis gått igenom Melwins bebiskläder och vi behöver nog några ombyten till... Resten finns!!

    Kommer du ha gossedjur och/eller snuttefilt?
    ** Egen snuttefilt är obligatorisk i vår familj!!!

    Kommer du använda napp?
    ** Jadå!

    Kommer du amma?
    ** Ja så gott det går, det har krånglat lite innan....

    När går du på mammaledighet (ev. HP)?
    ** Är arbetslös jsut nu och kommer nog att va det till föräldraledigheten tar över...
  35. Medlem sedan
    Oct 2007
    #18
    Håller med dig, men om ni behöver åka bil då? Hur gör ni då?
    Vi är själva kluvna, men inser att vi nog kommer att behöva en för att kunna åka någonstans med bilen. Sonen vill mer än gärna ge sin stol till bebisen, men han får ha den ett tag till då han inte ens väger 13 kg, och den större bilstolen skall de väga 15 kg för att få sitta i. Sonen hade sitt babyskydd till han var 1½ år, för han var så liten och nätt, dottern fick större stol redan vid 5½ månad för hon var en liten Michelingumma....
  36. 18
    Håller med dig, men om ni behöver åka bil då? Hur gör ni då?
    Vi är själva kluvna, men inser att vi nog kommer att behöva en för att kunna åka någonstans med bilen. Sonen vill mer än gärna ge sin stol till bebisen, men han får ha den ett tag till då han inte ens väger 13 kg, och den större bilstolen skall de väga 15 kg för att få sitta i. Sonen hade sitt babyskydd till han var 1½ år, för han var så liten och nätt, dottern fick större stol redan vid 5½ månad för hon var en liten Michelingumma....
  37. Medlem sedan
    Oct 2004
    #19

    Vi åker massor bil!

    Vi har en stol som är från 0-18 kilo. (används av treåriga dottern just nu) som bebisen får ta över.
    Fördelen är att den är utformad bättre för bebisens rygg och jag kan inte ens bli frestad att bära runt i den, för det går inte. Dessutom sitter de säkrare på plats i bilen.
    Vill man inte ha vagnen med sig, skaffa en bärsjal! Mycket bättre för bebisens rygg.

    Vi har en BeSafe royal som man kan ha från nyfödd till 18 kilo. Så sipper man hålla på och byta stol efter 6-12 månader...
    Modellen vi har finns inte längre , men BeSafe iZi Kid X1 funkar från 0-18 kilo och har dessutom blivit bäst i test!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  38. 19
    Vi åker massor bil! Vi har en stol som är från 0-18 kilo. (används av treåriga dottern just nu) som bebisen får ta över.
    Fördelen är att den är utformad bättre för bebisens rygg och jag kan inte ens bli frestad att bära runt i den, för det går inte. Dessutom sitter de säkrare på plats i bilen.
    Vill man inte ha vagnen med sig, skaffa en bärsjal! Mycket bättre för bebisens rygg.

    Vi har en BeSafe royal som man kan ha från nyfödd till 18 kilo. Så sipper man hålla på och byta stol efter 6-12 månader...
    Modellen vi har finns inte längre , men BeSafe iZi Kid X1 funkar från 0-18 kilo och har dessutom blivit bäst i test!
  39. Medlem sedan
    Oct 2004
    #20

    den här:

    har vi: http://www.bilmateriell.no/abnews/templates/?z=2&a=464

    Det går att sätta ett liten extra skydd (liten typ dyna i ryggen, med liten fodrad kant) för liten bebis i den, men jag har aldrig tyckt det varit nödvändigt...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  40. 20
    den här: har vi: http://www.bilmateriell.no/abnews/templates/?z=2&a=464

    Det går att sätta ett liten extra skydd (liten typ dyna i ryggen, med liten fodrad kant) för liten bebis i den, men jag har aldrig tyckt det varit nödvändigt...
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkät dags- igen! :)
    By 2linda in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 23:18
  2. Enkät-dags igen!
    By Hanna, Thor & Carl in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 20:00
  3. Enkät dags igen (snodd f jan)
    By Prinsessmamman in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 13:46
  4. Enkät dags igen !!
    By ullen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 17:20
  5. enkät dags igen:-)
    By monica_75 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 17:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar