Datortid????
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Datortid????

    Några tips på hur jag kan få sitta vid datorn ostört 10 min?Jag har suttit här och försökt nu i en timmes tid.Sonen sov så länge på morgonen att han inte är trött nu som han brukar vara.Jag satte mej vid datorn och skulle försöka läsa i kapp(vilket jag inser är omöjligt nuförtiden).Sonen lekte i köket,jag ser alltså honom i ögonvrån hela tiden!!

    Jag började läsa här och var så inne i datorvärlden ett tag att jag inte märkte vad han höll på med egentligen......det var så tyst och fridfullt.......gick till köket och möter en brun kille som är överlyckligsitter på mattan och har tömt kakaopulver över sej.....vilket skratt när han ser att jag "aja bajar"honom!Kan man annat än skratta själv ibland.

    Jag gick tillbaka till datorn när jag tvättat av honom och dammat av mattan,jag såg ju honom i ögonvrån....tyckte jag.....efter en stund när jag fastnat här igen så är det tyst i köket igen,tystnad=bus.Jadå det var det,den här gången var det marsanpulvrets tur att hällas över golvet,där tog min humor slut!!!Är det samma show hos er när ni ska sitta ifred ett tag?

    Nu blev han visst trött,han gallskriker så måste gå och lägga honom,busungen min Jag får göra ett nytt datorförsök senare!!
  2. 1
    Datortid???? Några tips på hur jag kan få sitta vid datorn ostört 10 min?Jag har suttit här och försökt nu i en timmes tid.Sonen sov så länge på morgonen att han inte är trött nu som han brukar vara.Jag satte mej vid datorn och skulle försöka läsa i kapp(vilket jag inser är omöjligt nuförtiden).Sonen lekte i köket,jag ser alltså honom i ögonvrån hela tiden!!

    Jag började läsa här och var så inne i datorvärlden ett tag att jag inte märkte vad han höll på med egentligen......det var så tyst och fridfullt.......gick till köket och möter en brun kille som är överlyckligsitter på mattan och har tömt kakaopulver över sej.....vilket skratt när han ser att jag "aja bajar"honom!Kan man annat än skratta själv ibland.

    Jag gick tillbaka till datorn när jag tvättat av honom och dammat av mattan,jag såg ju honom i ögonvrån....tyckte jag.....efter en stund när jag fastnat här igen så är det tyst i köket igen,tystnad=bus.Jadå det var det,den här gången var det marsanpulvrets tur att hällas över golvet,där tog min humor slut!!!Är det samma show hos er när ni ska sitta ifred ett tag?

    Nu blev han visst trött,han gallskriker så måste gå och lägga honom,busungen min Jag får göra ett nytt datorförsök senare!!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    Sitta ifred????

    vad är det?....jag kunde inte annat än skratta åt det du skrev för det känns så väl igen,kanske inte kakaon och marsanpulvret men hyssen de små kan hitta på bara man vänder ryggen till!
    Nu har Albin precis somnat och det är väl typ den lilla tid som man kan sitta lite,annars brukar jag sitta på kvällen(natten) när alla barnen sover.

    Lycka till med datortiden!!!!
  4. 2
    Sitta ifred???? vad är det?....jag kunde inte annat än skratta åt det du skrev för det känns så väl igen,kanske inte kakaon och marsanpulvret men hyssen de små kan hitta på bara man vänder ryggen till!
    Nu har Albin precis somnat och det är väl typ den lilla tid som man kan sitta lite,annars brukar jag sitta på kvällen(natten) när alla barnen sover.

    Lycka till med datortiden!!!!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Känner igen det där... för några veckor sedan var det havregrynen som var över hela golvet så efter det satte vi spärrar på några lådor till så nu är det bekymret ur världen.
  6. 3
    Känner igen det där... för några veckor sedan var det havregrynen som var över hela golvet så efter det satte vi spärrar på några lådor till så nu är det bekymret ur världen.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Nja, här är det mer så att jag inte får sitta vid datorn för då ska Vilda vara i mitt knä och skriva på tangentbordet och amma och läsa en bok. Får hon inte komma upp står hon (som nu) och kvider och sliter i mina armar. Inte självständig så att det stör m.a.o... Up she comes
  8. 4
    Nja, här är det mer så att jag inte får sitta vid datorn för då ska Vilda vara i mitt knä och skriva på tangentbordet och amma och läsa en bok. Får hon inte komma upp står hon (som nu) och kvider och sliter i mina armar. Inte självständig så att det stör m.a.o... Up she comes
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Kikar in en snabbsväng.....oj då måste gå han slog pannan.
  10. 5
    Kikar in en snabbsväng.....oj då måste gå han slog pannan.

Liknande trådar

  1. Datortid?
    By Datanörd in forum _96 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 20:29
  2. Datortid
    By Anonym in forum Stora barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 11:19
  3. Datortid?
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 19:09
  4. Datortid
    By ullebulle1 in forum Tonåringar
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 20:22
  5. TV och datortid
    By Ullu in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 20:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar