Hur långt har ni kommit med
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Hur långt har ni kommit med

    fick ju inte plats med hela rubriken men det skulle vara den nyfikna frågan:
    Hur långt har ni kommit med julklappsinköpen?
  2. 1
    Hur långt har ni kommit med fick ju inte plats med hela rubriken men det skulle vara den nyfikna frågan:
    Hur långt har ni kommit med julklappsinköpen?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    INte alls så långt som jag brukar..... Det känns liiiite stressande faktiskt. Har i alla fall beställt på nätet idag. Har också några saker färdiga här hemma, men normalt sett brukar jag vara mkt längre kommen.
    Alltås jag har kanske till6 vuxna och 4 barn kvar.
  4. 2
    INte alls så långt som jag brukar..... Det känns liiiite stressande faktiskt. Har i alla fall beställt på nätet idag. Har också några saker färdiga här hemma, men normalt sett brukar jag vara mkt längre kommen.
    Alltås jag har kanske till6 vuxna och 4 barn kvar.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Jag är nog halvvägs där, vad det gäller det som är handlat och klart och ligger här hemma, men bara två personer som jag verkligen inte har en aning om vad jag ska köpa,, (bror med flickvän, men jag kommer på något om jag bara får klura ett tag) annars ska jag "bara" handla,, känns bra! Det är nog lite tidigare än vad jag brukar vara men ioch med att antalet barn har ökat så känns det som om jag vill vara tidigare, är så mkt annat jag vill hinna med tillsammans med barnen sen när det närmar sig,, =)
  6. 3
    Jag är nog halvvägs där, vad det gäller det som är handlat och klart och ligger här hemma, men bara två personer som jag verkligen inte har en aning om vad jag ska köpa,, (bror med flickvän, men jag kommer på något om jag bara får klura ett tag) annars ska jag "bara" handla,, känns bra! Det är nog lite tidigare än vad jag brukar vara men ioch med att antalet barn har ökat så känns det som om jag vill vara tidigare, är så mkt annat jag vill hinna med tillsammans med barnen sen när det närmar sig,, =)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Drygt halvvägs

    skulle jag tro, barnen är i stort sett klara, brorsdottern är färdig, resten är halvplanerat. Det känns som om vi är i fas!
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Drygt halvvägs skulle jag tro, barnen är i stort sett klara, brorsdottern är färdig, resten är halvplanerat. Det känns som om vi är i fas!
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    Klar sedan länge!

    Köote alla julklappar och födelsedagspresenter redan i oktober då vår leksaksaffär hade rea! Enkelt när alla julklappar kan köpas i samma affär (köper bara julklappar till min dotter).
  10. 5
    Klar sedan länge! Köote alla julklappar och födelsedagspresenter redan i oktober då vår leksaksaffär hade rea! Enkelt när alla julklappar kan köpas i samma affär (köper bara julklappar till min dotter).
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Vi ska precis starta =)
    Byter med varann i familjen sen med våra föräldrar och så brukar Henriks äldsta bror få något från barnen - inget han önskar, utan något som barnen vill ge, förra året fick han en bil med husvagn =)
  12. 6
    Vi ska precis starta =)
    Byter med varann i familjen sen med våra föräldrar och så brukar Henriks äldsta bror få något från barnen - inget han önskar, utan något som barnen vill ge, förra året fick han en bil med husvagn =)
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Ligger fett i lä...

    Jag inser att jag bara är en hang-around i dessa sammanhang... Vi har inte ens börjat fundera på julklappar... Jo, jag ska köpa en svampbok till svärmor och var och letade en julklapp till sonen igår men blev så ambivialent så jag kom hem utan paket...
  14. 7
    Ligger fett i lä... Jag inser att jag bara är en hang-around i dessa sammanhang... Vi har inte ens börjat fundera på julklappar... Jo, jag ska köpa en svampbok till svärmor och var och letade en julklapp till sonen igår men blev så ambivialent så jag kom hem utan paket...
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Bättre än vanligt

    Vilket i mitt fall innebär att jag har flera julklappar till barnen klara. Och så har brorsan fixat med almanacka till våra föräldrar, så den kan jag ju också bocka *kommer på*

    Fast det är inte riktigt min grej att "ligga i framkant" *s* Ett år köpte jag julklappar på självaste julafton. Men det är länge se´n nu
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  16. 8
    Bättre än vanligt Vilket i mitt fall innebär att jag har flera julklappar till barnen klara. Och så har brorsan fixat med almanacka till våra föräldrar, så den kan jag ju också bocka *kommer på*

    Fast det är inte riktigt min grej att "ligga i framkant" *s* Ett år köpte jag julklappar på självaste julafton. Men det är länge se´n nu
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    haha inköpen kommer denna julen få vänta in i det sista av ekonomiska skäl...däremot har jag tänkt ut nästan allt det är väl barnen som är lite flytande än så länge (beror på om jag får jobb och lön tex så får de lite mer än om jag "bara" pluggar )

    Jo 2 paket är klara...Nora får ett påslakanset med Wysteria (My little pony om någon inte visste ) och till Lovis är det på väg små teletubbies-figurer

    Annars så kommer våra föräldrar få Snowcake-filmen och en-två böcker ("När jag blir stor skall jag bli Askungen" och "Besynnerliga händelsen med hunden om natten") och alla våra syskon kommer få någon av böckerna...barnen är värst men jag tror jag hittat vad barnens Kusindotter skall få och vad deras kusin på pappans sida skall få...

    Så man kan väl säga att jag har tänkt men inte handlat...känns konstigt jag brukar ju vara klar i november
  18. 9
    haha inköpen kommer denna julen få vänta in i det sista av ekonomiska skäl...däremot har jag tänkt ut nästan allt det är väl barnen som är lite flytande än så länge (beror på om jag får jobb och lön tex så får de lite mer än om jag "bara" pluggar )

    Jo 2 paket är klara...Nora får ett påslakanset med Wysteria (My little pony om någon inte visste ) och till Lovis är det på väg små teletubbies-figurer

    Annars så kommer våra föräldrar få Snowcake-filmen och en-två böcker ("När jag blir stor skall jag bli Askungen" och "Besynnerliga händelsen med hunden om natten") och alla våra syskon kommer få någon av böckerna...barnen är värst men jag tror jag hittat vad barnens Kusindotter skall få och vad deras kusin på pappans sida skall få...

    Så man kan väl säga att jag har tänkt men inte handlat...känns konstigt jag brukar ju vara klar i november
  19. Medlem sedan
    Feb 2004
    #10
    Inte en enda julklapp är köpt,men jag har köpt 2 saker till sonens 8-årsdag den 14 dec men mer ska han få om jag bara kommer på något.Han önskar sig X-box 360 men det kostar ju massor.
  20. 10
    Inte en enda julklapp är köpt,men jag har köpt 2 saker till sonens 8-årsdag den 14 dec men mer ska han få om jag bara kommer på något.Han önskar sig X-box 360 men det kostar ju massor.
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11

    De som ska skickas är klara

    och paketkalendern. Ska dock slås in också. Resten ska vi handla första advent då vi lämnar barnen hos gamla Farmor över dagen och kör marathonshopping på Väla Helsingborg. Förra året rimmade vi på stående fot och slog in paketen i affärerna. Det var rätt skönt att allt var klar sen
  22. 11
    De som ska skickas är klara och paketkalendern. Ska dock slås in också. Resten ska vi handla första advent då vi lämnar barnen hos gamla Farmor över dagen och kör marathonshopping på Väla Helsingborg. Förra året rimmade vi på stående fot och slog in paketen i affärerna. Det var rätt skönt att allt var klar sen
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12
    Jag som trodde jag var tidigt ute i år men inte i jämförelse med några här. Jag har köpt en present var till barnen (har tre) men har min man, mina föräldrar, min bror och svärföräldrarna kvar.
    Jag försöker handla mycket på nätet. Det finns inte mycket tid att springa i affärer.
  24. 12
    Jag som trodde jag var tidigt ute i år men inte i jämförelse med några här. Jag har köpt en present var till barnen (har tre) men har min man, mina föräldrar, min bror och svärföräldrarna kvar.
    Jag försöker handla mycket på nätet. Det finns inte mycket tid att springa i affärer.
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Oj näe

    inte klar här inte, fixat några stycken har jag men det är mycke kvar MEN jag tycker ju det är kul så de är inget större problem

    Dessutom har vi haft det så rörigt här hemma på sistone både känslomässigt o mycket praktiskt så jag har väl inte hunnit med att vi är SÅ nära advent och jul.
  26. 13
    Oj näe inte klar här inte, fixat några stycken har jag men det är mycke kvar MEN jag tycker ju det är kul så de är inget större problem

    Dessutom har vi haft det så rörigt här hemma på sistone både känslomässigt o mycket praktiskt så jag har väl inte hunnit med att vi är SÅ nära advent och jul.
  27. Medlem sedan
    Jul 2005
    #14
    Har det mesta klart. Några saker till barnen kvar att köpa. Lilltjejen ska få kläder, men dom åker jag in nån vecka före jul och handlar.....
    Sen har vi en av tjejerna som fyller 22:a december och det är inte klart än vad hon ska få då. (Iof så hör ju inte det ihop med julklappsinköpen, men ändå)
  28. 14
    Har det mesta klart. Några saker till barnen kvar att köpa. Lilltjejen ska få kläder, men dom åker jag in nån vecka före jul och handlar.....
    Sen har vi en av tjejerna som fyller 22:a december och det är inte klart än vad hon ska få då. (Iof så hör ju inte det ihop med julklappsinköpen, men ändå)
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15

    Jag är klar med...

    2 åringen, nästan med 4 och 12 åringen.14 åringen kvar.
    Maken har jag börjat att funderar kring.

    Gör väggkalendrar till mamma, min moster och mammas kusin. Jag scrappar varje månadsblad och det är jättekul
    Vi ger eg inte presenter till andra i släkten men min moster stickar så otroligt mycket kläder till barnen och mammas kusin är min "extramamma" och det känns bra att överraska dom med något på julen

    Återstår gör 6 barn och min lillebror och en massa julkort
  30. 15
    Jag är klar med... 2 åringen, nästan med 4 och 12 åringen.14 åringen kvar.
    Maken har jag börjat att funderar kring.

    Gör väggkalendrar till mamma, min moster och mammas kusin. Jag scrappar varje månadsblad och det är jättekul
    Vi ger eg inte presenter till andra i släkten men min moster stickar så otroligt mycket kläder till barnen och mammas kusin är min "extramamma" och det känns bra att överraska dom med något på julen

    Återstår gör 6 barn och min lillebror och en massa julkort
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Oj! Vad duktig du är! ) Det låter verkligen som att det blir både en väldigt fin och personlig kalender! Scrappa är ju såå roligt! Själv har jag gjort två kalendrar i iPhoto och är ju så nöjda med dem..men det går inte på långa vägar att jämföra med det jobb som ligger bakom ditt! Men jag tror farmor och farfar och kära faster och farbror blir väldigt nöjda ändå! )
  32. 16
    Oj! Vad duktig du är! ) Det låter verkligen som att det blir både en väldigt fin och personlig kalender! Scrappa är ju såå roligt! Själv har jag gjort två kalendrar i iPhoto och är ju så nöjda med dem..men det går inte på långa vägar att jämföra med det jobb som ligger bakom ditt! Men jag tror farmor och farfar och kära faster och farbror blir väldigt nöjda ändå! )
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Mer än halvvägs tror jag..

    Storasyster 6 år - det finns en hel del mindre klappar och sedan bra idéer om vad vi mer ska köpa (funderar på lego, radiostyrd bil, skrivbordsutrustning och tillbehör)

    Lillasyster 3 år - ungefär samma visa här. Har faktiskt flera klappar klara till henne och saknar något "större" (funderar på lego, tårtset i trä)

    Svärföräldrarna - helt klara! Har hittat bra böcker på rean hos Akademibokhandeln till båda. Sedan blir det kalender, pyssel från barnen, foto från barnen, gott nymalet kaffe och tryffel, presentkort till svärmor på hudvård och produkter och en skruvdragare till svärfar.

    Kusin 18 år - helt klar! DVD-box "Shogun" och sällskapsspel "Da Vinci koden" (hittad för endast 49 kr på Barnens Hus!).

    Kusin 18 år - helt klar! CD-skiva "Foo fighters" och sällskapsspel "Hälge".

    Kusin 12 år - nästan klar! Sällskapsspel "Ett litet spel om Schlager" och en grå tunika.

    Faster och farbror 43 år - ganska klara! Fotokalender 2008 med motiv på dem och oss, böcker till båda, nymalet kaffe och tryffel, pyssel från barnen, kort på barnen. Funderar sedan på en radiostyrd minihelikopter till farbror och en fin glaskula med belysning i till faster.

    Svägerska och svåger - ej klara! Men har idéer på vad de ska få.

    Kusin till barnen 2 år - helt klar. DVD-film "Nalle Puh firar jul" och 4 Nalle Puh-figurer, kort på våra barn och på honom i ram, inramad tavla med månadsbild och en julgransprydnad.

    Barndomsbästis - helt klar. halsband som jag gjort själv och ett fint blockljus.

    Barndomsbästis barn - helt klar. DVD-film "Bamse i djungeln".

    Goda vänner - en flaska glögg och fina ljus. Ej inköpt ännu.

    Goda vännernas barn pojke 2 år och pojke 5 mån - helt klar! Molly knoppussel och varsin bok.

    Maken - ej klar! Men m å n g a idéer..vi får se vad det blir!
  34. 17
    Mer än halvvägs tror jag..

    Storasyster 6 år - det finns en hel del mindre klappar och sedan bra idéer om vad vi mer ska köpa (funderar på lego, radiostyrd bil, skrivbordsutrustning och tillbehör)

    Lillasyster 3 år - ungefär samma visa här. Har faktiskt flera klappar klara till henne och saknar något "större" (funderar på lego, tårtset i trä)

    Svärföräldrarna - helt klara! Har hittat bra böcker på rean hos Akademibokhandeln till båda. Sedan blir det kalender, pyssel från barnen, foto från barnen, gott nymalet kaffe och tryffel, presentkort till svärmor på hudvård och produkter och en skruvdragare till svärfar.

    Kusin 18 år - helt klar! DVD-box "Shogun" och sällskapsspel "Da Vinci koden" (hittad för endast 49 kr på Barnens Hus!).

    Kusin 18 år - helt klar! CD-skiva "Foo fighters" och sällskapsspel "Hälge".

    Kusin 12 år - nästan klar! Sällskapsspel "Ett litet spel om Schlager" och en grå tunika.

    Faster och farbror 43 år - ganska klara! Fotokalender 2008 med motiv på dem och oss, böcker till båda, nymalet kaffe och tryffel, pyssel från barnen, kort på barnen. Funderar sedan på en radiostyrd minihelikopter till farbror och en fin glaskula med belysning i till faster.

    Svägerska och svåger - ej klara! Men har idéer på vad de ska få.

    Kusin till barnen 2 år - helt klar. DVD-film "Nalle Puh firar jul" och 4 Nalle Puh-figurer, kort på våra barn och på honom i ram, inramad tavla med månadsbild och en julgransprydnad.

    Barndomsbästis - helt klar. halsband som jag gjort själv och ett fint blockljus.

    Barndomsbästis barn - helt klar. DVD-film "Bamse i djungeln".

    Goda vänner - en flaska glögg och fina ljus. Ej inköpt ännu.

    Goda vännernas barn pojke 2 år och pojke 5 mån - helt klar! Molly knoppussel och varsin bok.

    Maken - ej klar! Men m å n g a idéer..vi får se vad det blir!
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18
    Har köpt 4 st så det är väl ca 10 stycken kvar att köpa till...
  36. 18
    Har köpt 4 st så det är väl ca 10 stycken kvar att köpa till...
  37. Medlem sedan
    Jun 2004
    #19
    Inte särskilt långt alls i år, vi har köpt en julklapp vardera till barnen (fyra st), annars är inget på plats.
  38. 19
    Inte särskilt långt alls i år, vi har köpt en julklapp vardera till barnen (fyra st), annars är inget på plats.

Liknande trådar

  1. Hon har kommit nu! *långt*
    By krax in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 07:59
  2. Hur långt har man kommit
    By tarantella in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 21:16
  3. Hur långt har USA kommit?
    By Jica in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 07:20
  4. Nån som kommit långt i GA?
    By fixfia in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 21:21
  5. Har kommit hem. Långt!
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar