Julklapp till 5-åringen??
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Julklapp till 5-åringen??

    Vad köper ni? Ronja lider ju knappast någon brist på leksaker vid det här laget även om hon har långt ifrån mycket leksaker. Det senaste halvåret har det varit mycket dockor och barbie men jag vill inte köpa allt som finns till dessa
    Böcker hittade jag en del billiga och bra på Rusta. Traditionella sagor som krakel spektakel ect.
    Bokstäver och siffror är ju kul nu också så någon sådan bok blir det nog också, någon som har bra tips?
  2. 1
    Julklapp till 5-åringen?? Vad köper ni? Ronja lider ju knappast någon brist på leksaker vid det här laget även om hon har långt ifrån mycket leksaker. Det senaste halvåret har det varit mycket dockor och barbie men jag vill inte köpa allt som finns till dessa
    Böcker hittade jag en del billiga och bra på Rusta. Traditionella sagor som krakel spektakel ect.
    Bokstäver och siffror är ju kul nu också så någon sådan bok blir det nog också, någon som har bra tips?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    I år har vi sagt att vi ska minska ner på julklapparna då det var helt hysteriskt förra julen men det är ju svårt att inte shoppa .
    Isabelle får nya möbler till sitt Lundby dockskåp, lite egen gjorda tavlor (bilder på oss i miniformat mm), Spel (fem myror är fler än fyra elefanter), en ritprojektor, BUZZ till PSP2 och så ska hon få en sån där magnettavla/staffli med bokstäver till som hon och 3-åriga lillasyster får dela på. Tjejerna har redan kopiösa mängder med leksaker så det får liksom räcka för sen kommer ju julklapparna ifrån morföräldrarna o plastfarföräldrarna och så allting ifrån deras pappas släkt ockås (vi är skilda).
  4. 2
    I år har vi sagt att vi ska minska ner på julklapparna då det var helt hysteriskt förra julen men det är ju svårt att inte shoppa .
    Isabelle får nya möbler till sitt Lundby dockskåp, lite egen gjorda tavlor (bilder på oss i miniformat mm), Spel (fem myror är fler än fyra elefanter), en ritprojektor, BUZZ till PSP2 och så ska hon få en sån där magnettavla/staffli med bokstäver till som hon och 3-åriga lillasyster får dela på. Tjejerna har redan kopiösa mängder med leksaker så det får liksom räcka för sen kommer ju julklapparna ifrån morföräldrarna o plastfarföräldrarna och så allting ifrån deras pappas släkt ockås (vi är skilda).
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Ida får...

    ett par nya ridbyxor och en skötlåda med lite borstar och hovkrats och sånt. Och så blir det nog ett nytt nattlinne och en sänglampa till nya rummet med.
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Ida får... ett par nya ridbyxor och en skötlåda med lite borstar och hovkrats och sånt. Och så blir det nog ett nytt nattlinne och en sänglampa till nya rummet med.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Nellie kommer att få en personlig sagobok (där hon själv är hjälten), en Barbie, något klädesplagg och sen något där hon kan träna/leka med bokstäver. Vad det sista ska bli har vi dock inte klurat ut ännu. Sen brukar det bli någon lekvänlig sak på morgonen och någon film hon och lillebror får tillsammans.
  8. 4
    Nellie kommer att få en personlig sagobok (där hon själv är hjälten), en Barbie, något klädesplagg och sen något där hon kan träna/leka med bokstäver. Vad det sista ska bli har vi dock inte klurat ut ännu. Sen brukar det bli någon lekvänlig sak på morgonen och någon film hon och lillebror får tillsammans.
  9. Maria m L&I
    #5
    vart får man tag på magnettavla/staffli med bokstäver till? Min tjej skulle gilla det enormt mycket tror jag!
  10. 5
    vart får man tag på magnettavla/staffli med bokstäver till? Min tjej skulle gilla det enormt mycket tror jag!
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Såg ett på BR leksaker igår. Det var iof med svart tavla på ena sidan men magnetisk. Tror den kostade ca 450kr, hade två mindre glada barn med mig så jag hann inte kolla så noga
  12. 6
    Såg ett på BR leksaker igår. Det var iof med svart tavla på ena sidan men magnetisk. Tror den kostade ca 450kr, hade två mindre glada barn med mig så jag hann inte kolla så noga
  13. Lotta m Frida o Oa
    #7
    Frida önskar sig simglasögon, bokmärkesalbum, smålego, play-do och en bilstol till sin docka.
    Sen har hon som plan att dessutom klippa ur bilder på leksaker i Toys r us-katalogen och klistra upp på papper, som komplement.
  14. 7
    Frida önskar sig simglasögon, bokmärkesalbum, smålego, play-do och en bilstol till sin docka.
    Sen har hon som plan att dessutom klippa ur bilder på leksaker i Toys r us-katalogen och klistra upp på papper, som komplement.
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Till Hanna blir det en pysseltipsbok och en film. Så ska jag köpa en stor låda smålego som båda barnen får dela på. En klocka blir det också och så beställde jag massor med pysselsaker på www.ilka.se idag; papper, lera, penslar, piprensare, etc, etc som jag ska lägga ner i två lådor till barnen och spara en del till sjukdagar under våren :-)

    Svårt med leksaker tycker jag. De har redan så mycket som de aldrig leker med. Pysselsaker däremot går det åt i rasande takt så det tror jag blir bra. Justaj , en ny baddräkt ska jag köpa också eftersom hon ska börja på simskola efter nyår.
  16. 8
    Till Hanna blir det en pysseltipsbok och en film. Så ska jag köpa en stor låda smålego som båda barnen får dela på. En klocka blir det också och så beställde jag massor med pysselsaker på www.ilka.se idag; papper, lera, penslar, piprensare, etc, etc som jag ska lägga ner i två lådor till barnen och spara en del till sjukdagar under våren :-)

    Svårt med leksaker tycker jag. De har redan så mycket som de aldrig leker med. Pysselsaker däremot går det åt i rasande takt så det tror jag blir bra. Justaj , en ny baddräkt ska jag köpa också eftersom hon ska börja på simskola efter nyår.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Av oss får Wilma...

    ...ett prinsesspel till Ps2 och en ny handkontroll (vi hoppas att hon ska bli mer inspirerad till att utnyttja tekniken). Hon får även en snurrfåtölj från ikea, nån dvd film, en interaktiv katt och en robot bl.a.
    I år har vi tänkt lite annorlunda mot tidigare jular och försökt få in lite olika kategorier av saker, som teknik, genus, motorik, "gulle-gull" och några i vårt tycke helt onödiga prylar men som vi vet hon kommer bli superlycklig för.
    Vi känner oss nöjda faktiskt!
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  18. 9
    Av oss får Wilma... ...ett prinsesspel till Ps2 och en ny handkontroll (vi hoppas att hon ska bli mer inspirerad till att utnyttja tekniken). Hon får även en snurrfåtölj från ikea, nån dvd film, en interaktiv katt och en robot bl.a.
    I år har vi tänkt lite annorlunda mot tidigare jular och försökt få in lite olika kategorier av saker, som teknik, genus, motorik, "gulle-gull" och några i vårt tycke helt onödiga prylar men som vi vet hon kommer bli superlycklig för.
    Vi känner oss nöjda faktiskt!

Liknande trådar

  1. Julklappar till 3-åringen?
    By johveg in forum _0707 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-12, 20:06
  2. Fuskpäls till 7-åringen
    By eastcoastmom in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 20:15
  3. Vad ger man till 10-åringen?
    By Jul ia in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 18:35
  4. Bok till 8-åringen i julklapp?
    By Eva in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 10:22
  5. Present till 2-åringen?
    By Åsa m Love-00 & Tea-03 på besök in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 16:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar