När är det inte ok att bada
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    När är det inte ok att bada

    med barnen längre?

    en polare ringe innan när jag och wille badade för fullt och gjorde kaffekoppen och hade skit kul.
    när hon frågar vad jag gör så säger jga att vi badar.
    då säger hon

    -badar ni IHOP??

    grabben är ju bara snart 2. Tanken har aldrig slagit mig att vi inte skulle kunna bada ihop för vi leker och har skit kul i badet.

    Så när är det inte OK att bada med sina barn längre?

    eran åsikt allså
  2. 1
    När är det inte ok att bada med barnen längre?

    en polare ringe innan när jag och wille badade för fullt och gjorde kaffekoppen och hade skit kul.
    när hon frågar vad jag gör så säger jga att vi badar.
    då säger hon

    -badar ni IHOP??

    grabben är ju bara snart 2. Tanken har aldrig slagit mig att vi inte skulle kunna bada ihop för vi leker och har skit kul i badet.

    Så när är det inte OK att bada med sina barn längre?

    eran åsikt allså
  3. Gryn1
    #2

    När du och Wille

    inte vill bada ihop
  4. 2
    När du och Wille inte vill bada ihop
  5. Medlem sedan
    Jun 1998
    #3
    När någon av er inte längre vill bada tillsammans med den andra tycker jag är ett bra stopp.
    Tyvärr har vi aldrig ägt ett badkar så vi har bara badat tillsammans på badhus.
  6. 3
    När någon av er inte längre vill bada tillsammans med den andra tycker jag är ett bra stopp.
    Tyvärr har vi aldrig ägt ett badkar så vi har bara badat tillsammans på badhus.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    här badar jag med alla våra tre: 5, 3 o 2 år gamla...mest för att ha koll på de 2 yngsta så inget händer, men också för att det är roligt när det är så mycket vatten när mamma är med *haha*
  8. 4
    här badar jag med alla våra tre: 5, 3 o 2 år gamla...mest för att ha koll på de 2 yngsta så inget händer, men också för att det är roligt när det är så mycket vatten när mamma är med *haha*
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    ahh vi kommer inte tröttna på mååånga år hoppas jag i alla fall vi har verkligen ASKUL!
  10. 5
    ahh vi kommer inte tröttna på mååånga år hoppas jag i alla fall vi har verkligen ASKUL!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Tro mig

    det kommer komma en dag då din lille pöjk inte VILL bada med dig längre. Då är det dags att sluta. 2 år är mer än ok. Vi badar med vår 4 åring och har inga planer på att sluta än på ett tag.

    Grattis till jobbet förresten, för visst var det du som skrev att du fick ett jobb igår?
  12. 6
    Tro mig det kommer komma en dag då din lille pöjk inte VILL bada med dig längre. Då är det dags att sluta. 2 år är mer än ok. Vi badar med vår 4 åring och har inga planer på att sluta än på ett tag.

    Grattis till jobbet förresten, för visst var det du som skrev att du fick ett jobb igår?
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    hoppas inte det blir än på länge! vi har så kul! han lärde sig precis kaffekoppen i dag *stolt*
    i tonåren för honom blir det abbsolut stopp då får vi nog inte plats båda två längre hahah
  14. 7
    hoppas inte det blir än på länge! vi har så kul! han lärde sig precis kaffekoppen i dag *stolt*
    i tonåren för honom blir det abbsolut stopp då får vi nog inte plats båda två längre hahah
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    När barnen känner olust av det och/eller ser nåt sexuellt eller intimt i det...

    Simon är 4, vi har badat ihop rätt nyligen. Skrubbade varandras ryggar och lekte med vattnet
  16. 8
    När barnen känner olust av det och/eller ser nåt sexuellt eller intimt i det...

    Simon är 4, vi har badat ihop rätt nyligen. Skrubbade varandras ryggar och lekte med vattnet
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Men det är verkligen skit kul!!
    Jag badar ofta och wille vill alltid vara med så tvättar vi håret på varandra eller han försöker kleta in lite shampo i mit i alla fall *s*
    vi har också mycket vatten, man vill ju inte frysa
  18. 9
    Men det är verkligen skit kul!!
    Jag badar ofta och wille vill alltid vara med så tvättar vi håret på varandra eller han försöker kleta in lite shampo i mit i alla fall *s*
    vi har också mycket vatten, man vill ju inte frysa
  19. Marmelad
    #10
    Eh.... jag och stora dottern badar i bubbelbadkaret! Fast hon vägrar näcka med mig så vi har baddräkt på dårå. Men för min del skulle det inte vara nåt problem att bada naken med henne heller, fast hon är lika gammal som du
  20. 10
    Eh.... jag och stora dottern badar i bubbelbadkaret! Fast hon vägrar näcka med mig så vi har baddräkt på dårå. Men för min del skulle det inte vara nåt problem att bada naken med henne heller, fast hon är lika gammal som du
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Ja nä han vill nog inte bada med sin mamma hela livet. och jag vill nog inte bada med honom när han blir jätte stor heller för den delen. sitta med en skägig tonåring i badkaret är ju lustigheten av lustigast *s*
    Men å andra sidan har jag några år kvar att mys bada med honom då

    Ja det var jag! tack så jätte mycket!!
  22. 11
    Ja nä han vill nog inte bada med sin mamma hela livet. och jag vill nog inte bada med honom när han blir jätte stor heller för den delen. sitta med en skägig tonåring i badkaret är ju lustigheten av lustigast *s*
    Men å andra sidan har jag några år kvar att mys bada med honom då

    Ja det var jag! tack så jätte mycket!!
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12

    Jag badar med Viggo

    som fyller 5 år i vinter. Inte ens tänkt tanken att det skulle vara något fel med det. Badar näck ute med mina föräldrar och syskon också (i mammas och pappas sjö på sommaren).
    ~ sprengja of fucking everything ~
  24. 12
    Jag badar med Viggo som fyller 5 år i vinter. Inte ens tänkt tanken att det skulle vara något fel med det. Badar näck ute med mina föräldrar och syskon också (i mammas och pappas sjö på sommaren).
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13

    *asg*

    att min 15 årige son skulle vilja bada med mig är så osannolikt så det finns bara inte.
  26. 13
    *asg* att min 15 årige son skulle vilja bada med mig är så osannolikt så det finns bara inte.
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14
    ja då ska jag ju absolut inte tvinga honom när han inte vill.
    Men fick en sån lustig känsla när hon säger

    -badar ni IHOP, som det var FY FY FY USCH!!
    Jag har aldrig slagit mig att det skulle vara något äkligt/snuskigt med det
  28. 14
    ja då ska jag ju absolut inte tvinga honom när han inte vill.
    Men fick en sån lustig känsla när hon säger

    -badar ni IHOP, som det var FY FY FY USCH!!
    Jag har aldrig slagit mig att det skulle vara något äkligt/snuskigt med det
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15
    vilken lyx ni har!!!

    Njaa jag skulle nog inte näck bada med min mamma heller *skratt*
    Men ni verkar ha en väldigt avslappnad och trygg relation
    Sen trodde jag du hade små barn också???
    *s*
  30. 15
    vilken lyx ni har!!!

    Njaa jag skulle nog inte näck bada med min mamma heller *skratt*
    Men ni verkar ha en väldigt avslappnad och trygg relation
    Sen trodde jag du hade små barn också???
    *s*
  31. Medlem sedan
    Sep 2005
    #16
    va bra!!
    jag ska ta och trycka upp era svar i ansiktet på henne så får hon se att det ÄR normalt att bada med sina barn!!
  32. 16
    va bra!!
    jag ska ta och trycka upp era svar i ansiktet på henne så får hon se att det ÄR normalt att bada med sina barn!!
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17
    Ööh, skulle nog badat med dem om vi fick plats än idag. *S* Men jag tror iofs inte att DE skulle vilja det. Jag skulle väl säga när barnen själva inte vill. Jag vet inte när jag aktivt slutade bada med barnen, men nån gång när de var 3 kanske?
  34. 17
    Ööh, skulle nog badat med dem om vi fick plats än idag. *S* Men jag tror iofs inte att DE skulle vilja det. Jag skulle väl säga när barnen själva inte vill. Jag vet inte när jag aktivt slutade bada med barnen, men nån gång när de var 3 kanske?
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18
    Tja, när man märker att barnet blri generat eller om man själv tycker att barnet blir jobbigt intresserat av vissa kroppsdelar.

    Jag är uppvuxen i en familj där nakenhet var något som man skulle dölja. Jag har ALDRIG sett min pappa naken, och knappt min mamma heller. Just därför duschar jag gärna samtidigt som barnen sitter i badbaljan, klär på mig då barnen är i närheten, låter dem springa nakenfis om de inte vill/behöver ha kläder på sig. En mer avslappnad attityd alltså, samtidigt som jag tycker det är viktigt att lära barnen att vissa kroppsdelar är mer privata än andra.
  36. 18
    Tja, när man märker att barnet blri generat eller om man själv tycker att barnet blir jobbigt intresserat av vissa kroppsdelar.

    Jag är uppvuxen i en familj där nakenhet var något som man skulle dölja. Jag har ALDRIG sett min pappa naken, och knappt min mamma heller. Just därför duschar jag gärna samtidigt som barnen sitter i badbaljan, klär på mig då barnen är i närheten, låter dem springa nakenfis om de inte vill/behöver ha kläder på sig. En mer avslappnad attityd alltså, samtidigt som jag tycker det är viktigt att lära barnen att vissa kroppsdelar är mer privata än andra.
  37. Medlem sedan
    Sep 2005
    #19
    nä tänk om han kommer där med basrösten
    -ehhh ummm ehhh det är en sak jag måste fråga. ehhh ummm mamma vill du bada med mig?

    *s*
    dessa barn är inte alltid så lätta att förstå *s*
  38. 19
    nä tänk om han kommer där med basrösten
    -ehhh ummm ehhh det är en sak jag måste fråga. ehhh ummm mamma vill du bada med mig?

    *s*
    dessa barn är inte alltid så lätta att förstå *s*
  39. Medlem sedan
    Sep 2005
    #20
    Hur gammla barn har du??
    taskigt av dom att inte vilja bada längre
    ja vi har ju inte så mega jätte stort badkar men så länge vi båda får plats så
  40. 20
    Hur gammla barn har du??
    taskigt av dom att inte vilja bada längre
    ja vi har ju inte så mega jätte stort badkar men så länge vi båda får plats så
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. får inte bada!
    By -jenna- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 16:21
  2. Vill inte bada...
    By -Fluffyn- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 23:22
  3. Inte bada själv...
    By webbee in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 20:41
  4. Inte bada?
    By Maria 77 in forum Höftluxationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 01:09
  5. Inte bada med avlsag *förstår inte*
    By Ponder m Prinsen 14/6 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 23:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar