Lilla Milva hade visst snopp?!
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Lilla Milva hade visst snopp?!

    Jösses vilken märklig dag gårdagen var...
    Vi flög upp till stockholm för att göra vårt 3D UL. Allt väl så långt.
    När vi landat kollar jag så att jag hade UL-remissen o´med och så att där inte stog nåt knas på den. Läste då i ett utlåtande som läkaren gjorde vid tillväxt-UL:et i v.22. "fått gissningar om flicka, men jag tror på gosse"... Blev helt konfys och vi skrattade gott åt att det stod sådär på min remiss, men jag trodde samtidigt att det måste vara en miss som kommit in på min remiss på nåt sätt...
    När vi kommer in på Tittut så berättar jag att jag fått höra på två UL att jag väntar en flicka och visade vad för knas det stog på min remiss (trodde fortfarande det var en miss från läkarens sida)...
    Schysst som killen som gjorde ultraljudet var så dök han rätt ner mellan bebis ben för att klara ut begreppet. Döm om min förvåning när han säger att "ja här ser du pungen och det där är snoppen" Hur tydligt som helst ligger där en liten snopp mellan benen och en stor pung!!!

    Jag trodde minsann att jag skulle få spader och trilla ur sängen där jag låg!!! Min flicka är en pojke!!!! Va!!!??
    Sambon blev såklart tokglad och resten av ultraljudet blev ganska fnissigt och glatt.

    Lillkillen låg mestadels med ena eller båda fötterna i ansiktet/på huvudet och även armarna gillade han att ha där uppe... Vi fick i alla fall en del bra bilder och visst sjutton är lilla killen lik sin syster utseendemässigt i alla fall!

    Så helt plötsligt blev det en ganska stor vändning i det hela!!!
    Kvällen i Stockholm spenderades på Göta Lejon där vi njöt av Sound of Music. Jag satt ömsom och log för mig själv och ömsom föll tårar för den lilla flicka jag "mist"... Svårt det där. Jag har ju gått så länge och väntat en dotter...och jag sörjer att det inte blir en. Men visst är jag glad för en liten pojke också, men det tar nog tid att vänja sig vid den tanken...
    Och mitt största bekymmer blir nu namn.., Jag kan inte fina pojknamn!!! Jag skulle ju ha en Milva!!!


    ps. Bilder från 3D-UL:et finns i gravidbloggen...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    Lilla Milva hade visst snopp?! Jösses vilken märklig dag gårdagen var...
    Vi flög upp till stockholm för att göra vårt 3D UL. Allt väl så långt.
    När vi landat kollar jag så att jag hade UL-remissen o´med och så att där inte stog nåt knas på den. Läste då i ett utlåtande som läkaren gjorde vid tillväxt-UL:et i v.22. "fått gissningar om flicka, men jag tror på gosse"... Blev helt konfys och vi skrattade gott åt att det stod sådär på min remiss, men jag trodde samtidigt att det måste vara en miss som kommit in på min remiss på nåt sätt...
    När vi kommer in på Tittut så berättar jag att jag fått höra på två UL att jag väntar en flicka och visade vad för knas det stog på min remiss (trodde fortfarande det var en miss från läkarens sida)...
    Schysst som killen som gjorde ultraljudet var så dök han rätt ner mellan bebis ben för att klara ut begreppet. Döm om min förvåning när han säger att "ja här ser du pungen och det där är snoppen" Hur tydligt som helst ligger där en liten snopp mellan benen och en stor pung!!!

    Jag trodde minsann att jag skulle få spader och trilla ur sängen där jag låg!!! Min flicka är en pojke!!!! Va!!!??
    Sambon blev såklart tokglad och resten av ultraljudet blev ganska fnissigt och glatt.

    Lillkillen låg mestadels med ena eller båda fötterna i ansiktet/på huvudet och även armarna gillade han att ha där uppe... Vi fick i alla fall en del bra bilder och visst sjutton är lilla killen lik sin syster utseendemässigt i alla fall!

    Så helt plötsligt blev det en ganska stor vändning i det hela!!!
    Kvällen i Stockholm spenderades på Göta Lejon där vi njöt av Sound of Music. Jag satt ömsom och log för mig själv och ömsom föll tårar för den lilla flicka jag "mist"... Svårt det där. Jag har ju gått så länge och väntat en dotter...och jag sörjer att det inte blir en. Men visst är jag glad för en liten pojke också, men det tar nog tid att vänja sig vid den tanken...
    Och mitt största bekymmer blir nu namn.., Jag kan inte fina pojknamn!!! Jag skulle ju ha en Milva!!!


    ps. Bilder från 3D-UL:et finns i gravidbloggen...
  3. eject
    #2
    Nämen! Där ser man! Då vågar man alltså inte lita på vad de "ser" på vanliga UL, ja om man inte själv ser pungen osv då är det ju solklart, men flickor ska ju vara svårare att "se".

    Grattis till en son i alla fall! Tur att du fick veta det nu och inte fick chocken på förlossningen istället! Skojigt det där att läkaren hade skrivit på din journal, var det ett misstag eller skriver de in där vad de tror sig ha sett? *funderar på att snegla lite extra på min journal nästa gång*
  4. 2
    Nämen! Där ser man! Då vågar man alltså inte lita på vad de "ser" på vanliga UL, ja om man inte själv ser pungen osv då är det ju solklart, men flickor ska ju vara svårare att "se".

    Grattis till en son i alla fall! Tur att du fick veta det nu och inte fick chocken på förlossningen istället! Skojigt det där att läkaren hade skrivit på din journal, var det ett misstag eller skriver de in där vad de tror sig ha sett? *funderar på att snegla lite extra på min journal nästa gång*
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Ja, tur

    att man fick den chocken nu! Annars hade jag nog haft svårt att knyta an till "fel bebis" vid förlossningen...

    Flickor kan ju klart vara svårt att se kanske, men han på tittut fattade inte hur de hade kunnat missa snoppen!?

    Om läkaren brukar brukar skriva nån gissning i journalen vet jag inte...men vår läkare är lite knepig och gör inte direkt som alla andra... Tyckte själv att det var lite konstigt att han sklrev så i journalen, utan att säga nåt till oss. Speciellt eftersom sambon skämtade med honom och frågade om han inte kunde få lilla tösen i magen till att vara en pojke...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Ja, tur att man fick den chocken nu! Annars hade jag nog haft svårt att knyta an till "fel bebis" vid förlossningen...

    Flickor kan ju klart vara svårt att se kanske, men han på tittut fattade inte hur de hade kunnat missa snoppen!?

    Om läkaren brukar brukar skriva nån gissning i journalen vet jag inte...men vår läkare är lite knepig och gör inte direkt som alla andra... Tyckte själv att det var lite konstigt att han sklrev så i journalen, utan att säga nåt till oss. Speciellt eftersom sambon skämtade med honom och frågade om han inte kunde få lilla tösen i magen till att vara en pojke...
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4

    Nämen!

    Där ser man! Finns kanske en anledning till att man inte gör könsUL förrän senare i graviditeten? Förstår dina dubbla känslor. Hoppas att allt är bra ändå, för det är det ju.
    Finns faktiskt en hel fel fina pojknamn...Bara du får tid så kommer det.
    Grattis till pojken i magen!
  8. 4
    Nämen! Där ser man! Finns kanske en anledning till att man inte gör könsUL förrän senare i graviditeten? Förstår dina dubbla känslor. Hoppas att allt är bra ändå, för det är det ju.
    Finns faktiskt en hel fel fina pojknamn...Bara du får tid så kommer det.
    Grattis till pojken i magen!
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Haha, sorry! Men det måste ha blivit en riktig överraskning, det var så kul att läsa, man kan som se framför sig hur paff ni blev... Skönt att ni ändå blev glada, kan ju var alite knepigt när man ställt in sig på nåt annat liksom och ta ett tag innan det sjunker in. Klart det är lite ledsamt när du hunnit lära känna lilla Milva och så var det nån helt annan där inne. Men snart känns det säkert helt självklart att det är en kille där inne och ni kommer att hitta ett fint namn som passar honom också. Nåt annat på M kanske som låter liknande? Fast kommer inte på nåt förslag nu.

    Får väl säga grattis till lille pojken då, nu får ni väl en av varje då om jag inte minns fel? Kram!
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  10. 5
    Haha, sorry! Men det måste ha blivit en riktig överraskning, det var så kul att läsa, man kan som se framför sig hur paff ni blev... Skönt att ni ändå blev glada, kan ju var alite knepigt när man ställt in sig på nåt annat liksom och ta ett tag innan det sjunker in. Klart det är lite ledsamt när du hunnit lära känna lilla Milva och så var det nån helt annan där inne. Men snart känns det säkert helt självklart att det är en kille där inne och ni kommer att hitta ett fint namn som passar honom också. Nåt annat på M kanske som låter liknande? Fast kommer inte på nåt förslag nu.

    Får väl säga grattis till lille pojken då, nu får ni väl en av varje då om jag inte minns fel? Kram!
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Hahaha. Din sambo fick ju igen sin vilja/önskan/tanke i alla fall. Vet att vissa fakstiskt skriver i journaler och liknande. Men jag tror inte att det är vanligt.
  12. 6
    Hahaha. Din sambo fick ju igen sin vilja/önskan/tanke i alla fall. Vet att vissa fakstiskt skriver i journaler och liknande. Men jag tror inte att det är vanligt.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Wow, tänk så det kan bli! Jag kan absolut förstå dina delade känslor. Men nu har du ju några månader att "smälta" allt innan prinsen tittar ut.

    Kram!
  14. 7
    Wow, tänk så det kan bli! Jag kan absolut förstå dina delade känslor. Men nu har du ju några månader att "smälta" allt innan prinsen tittar ut.

    Kram!
  15. Medlem sedan
    May 2007
    #8
    Nej men herregud! Hur kunde det bli såå??? Och fel två ggr med Då blir det ju en prins och en prinsessa för din del...

    Tänk om min lilla tjej också är en kille då?? Nu blir jag änna lite ställd...?!!!

    Kramen och grattis till lilleman
  16. 8
    Nej men herregud! Hur kunde det bli såå??? Och fel två ggr med Då blir det ju en prins och en prinsessa för din del...

    Tänk om min lilla tjej också är en kille då?? Nu blir jag änna lite ställd...?!!!

    Kramen och grattis till lilleman
  17. Medlem sedan
    Apr 1998
    #9
    MEn hoppsan då!!! Men killar är väldigt trevliga dom med! Förstår dock om man är lite chokad...
    Kan inte låta bli att le av tanken på vagen han ska få åka! Sååå coolt men tror ni kommer få en del frågor!!!

    KRAM
  18. 9
    MEn hoppsan då!!! Men killar är väldigt trevliga dom med! Förstår dock om man är lite chokad...
    Kan inte låta bli att le av tanken på vagen han ska få åka! Sååå coolt men tror ni kommer få en del frågor!!!

    KRAM
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    Ooops... prinsessan blev en prins vilken dag!
    Förstår att det kom både den ena och den andra tanken. Visst är det så att man vet att det som sägs på UL inte är något 100% uttalade och visst har jag gång på gång matat in just de i huvudet... Tänk om! Blir lite spännade med tanke på att det inhandlas små ting med tanke på att den som bor i magen är en h*n...
  20. 10
    Ooops... prinsessan blev en prins vilken dag!
    Förstår att det kom både den ena och den andra tanken. Visst är det så att man vet att det som sägs på UL inte är något 100% uttalade och visst har jag gång på gång matat in just de i huvudet... Tänk om! Blir lite spännade med tanke på att det inhandlas små ting med tanke på att den som bor i magen är en h*n...
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11

    Ja, när chocken...

    lagt sig, så vet jag ju att jag kommer önska och längta efter denna lilla pojke också... Jag måste bara ställa om mig så att säga...
    Pojknamn kommer jag nog på nåt... Annara får han väl heta Joker!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  22. 11
    Ja, när chocken... lagt sig, så vet jag ju att jag kommer önska och längta efter denna lilla pojke också... Jag måste bara ställa om mig så att säga...
    Pojknamn kommer jag nog på nåt... Annara får han väl heta Joker!
  23. Medlem sedan
    Oct 2004
    #12

    En av varje ja!

    Har en dotter och nu blir det en liten pojke!
    Du kan tro att jag blev lång i synen när vi fick beskedet!
    Nåja, allt blir bra i slutänden!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  24. 12
    En av varje ja! Har en dotter och nu blir det en liten pojke!
    Du kan tro att jag blev lång i synen när vi fick beskedet!
    Nåja, allt blir bra i slutänden!
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13

    Ja, tänk vilken tur!

    Tänk om jag inte hade gjort fler ultraljud och det kom ut en pojke! Det hade nog varit ganska jobbigt. Nu har jag ju ett tag på mig att ställa om mig!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  26. 13
    Ja, tänk vilken tur! Tänk om jag inte hade gjort fler ultraljud och det kom ut en pojke! Det hade nog varit ganska jobbigt. Nu har jag ju ett tag på mig att ställa om mig!
  27. Medlem sedan
    Oct 2004
    #14

    Flickor

    kan man ju aldrig till 100% säga att det är... Pojkar däremot är det enklare att säga till 100% om man får syn på en snopp!

    Så räkna inte till 100% med att det är en flicka i magen! Har du nån bild på bebísens kön? Visst kollade ni med 3D?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  28. 14
    Flickor kan man ju aldrig till 100% säga att det är... Pojkar däremot är det enklare att säga till 100% om man får syn på en snopp!

    Så räkna inte till 100% med att det är en flicka i magen! Har du nån bild på bebísens kön? Visst kollade ni med 3D?
  29. Medlem sedan
    Oct 2004
    #15

    Pojken med rosa vagnen!

    Hahaha! Men jag gillar den, så då får han minsann åka rosa vagn! Det äääär inte bara flickor som kan ha rosa!

    Chocken lägger sig säkert snart och då kommer jag säkert vara hur nöjd som helst!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  30. 15
    Pojken med rosa vagnen! Hahaha! Men jag gillar den, så då får han minsann åka rosa vagn! Det äääär inte bara flickor som kan ha rosa!

    Chocken lägger sig säkert snart och då kommer jag säkert vara hur nöjd som helst!
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16

    Mycket tankar

    men nu är vi i alla fall säkra på att det ÄR en pojke. Det går liksom inte ta miste på! (kolla bilden i bloggen)

    Och jag får helt klart hellre den chocken nu. än vid förlossningen!
    Å jag har handlat massa som är jätteflickigt, men skit i det! Lillkillen kommer få åka rosa vagn ändå!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  32. 16
    Mycket tankar men nu är vi i alla fall säkra på att det ÄR en pojke. Det går liksom inte ta miste på! (kolla bilden i bloggen)

    Och jag får helt klart hellre den chocken nu. än vid förlossningen!
    Å jag har handlat massa som är jätteflickigt, men skit i det! Lillkillen kommer få åka rosa vagn ändå!
  33. Medlem sedan
    May 2007
    #17
    Ja, vi kollade med 3D! Har ingen bild på könet, men frågade om hon verkligen var säker??!!! Hon svarade mig endast lite snofsigt att "det är klart jag är, 100%, annars skulle jag inte sagt det över huvudtaget" Sen sa hon att "här är blygdläpparna, och här emellan är springan"!!!

    Själv såg jag inte alls vad hon menade - däremot såg jag inget som "stack ut"

    Ja ja, vi får väl se... Men visst har man ställt in sig på en liten flicka nu, så vi får hoppas att det ÄR det med

    Skall ni ha kvar vagnen??? Killar kan ju ha rosa dom med...

    Kramar!
  34. 17
    Ja, vi kollade med 3D! Har ingen bild på könet, men frågade om hon verkligen var säker??!!! Hon svarade mig endast lite snofsigt att "det är klart jag är, 100%, annars skulle jag inte sagt det över huvudtaget" Sen sa hon att "här är blygdläpparna, och här emellan är springan"!!!

    Själv såg jag inte alls vad hon menade - däremot såg jag inget som "stack ut"

    Ja ja, vi får väl se... Men visst har man ställt in sig på en liten flicka nu, så vi får hoppas att det ÄR det med

    Skall ni ha kvar vagnen??? Killar kan ju ha rosa dom med...

    Kramar!
  35. Medlem sedan
    Oct 2004
    #18

    Tror du kan vara rätt säker...

    på 3D borde det ju vara lättare att se ordentligt!

    Klart lillkillen får åka i sin rosa vagn! Hehe! jag är inte mycket för könsindelat, så nu får jag leva som jag lär...

    En del tokflickiga kläder jag köpt hem, får dock en kompis kika på och ev. köpa av mig... De är ju helt nya och oanvända!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  36. 18
    Tror du kan vara rätt säker... på 3D borde det ju vara lättare att se ordentligt!

    Klart lillkillen får åka i sin rosa vagn! Hehe! jag är inte mycket för könsindelat, så nu får jag leva som jag lär...

    En del tokflickiga kläder jag köpt hem, får dock en kompis kika på och ev. köpa av mig... De är ju helt nya och oanvända!
  37. Medlem sedan
    Apr 1998
    #19
    Jag tycker det är URCOOLT att han ska ha rosa vagn!!! Men jag kan tänka mig att en del kommer att ha tankar om det hela...

    DU ska se, allt blir bra!
    KRAM
  38. 19
    Jag tycker det är URCOOLT att han ska ha rosa vagn!!! Men jag kan tänka mig att en del kommer att ha tankar om det hela...

    DU ska se, allt blir bra!
    KRAM
  39. maylin
    #20

    Ojsan!!!!!

    Vilken chock för er! Tänk vad läkare kan missta sig.
    Men en son är inte fy skam. Jag har 2 fina gossar och de är så mysiga!
    Grattis till gossen!
  40. 20
    Ojsan!!!!! Vilken chock för er! Tänk vad läkare kan missta sig.
    Men en son är inte fy skam. Jag har 2 fina gossar och de är så mysiga!
    Grattis till gossen!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hon hade visst krupp
    By miffot in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 15:16
  2. Hade visst glömt ...
    By janfebbarn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 13:18
  3. Lilla Milva hade visst snopp?!
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 14:45
  4. Lilla Milva hade visst snopp?!
    By Tindragull in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 14:38
  5. Hade visst fått
    By Mackan in forum Singelmingel
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar