Lilla Milva hade visst snopp?!
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Lilla Milva hade visst snopp?!

    Jösses vilken märklig dag gårdagen var...
    Vi flög upp till stockholm för att göra vårt 3D UL. Allt väl så långt.
    När vi landat kollar jag så att jag hade UL-remissen o´med och så att där inte stog nåt knas på den. Läste då i ett utlåtande som läkaren gjorde vid tillväxt-UL:et i v.22. "fått gissningar om flicka, men jag tror på gosse"... Blev helt konfys och vi skrattade gott åt att det stod sådär på min remiss, men jag trodde samtidigt att det måste vara en miss som kommit in på min remiss på nåt sätt...
    När vi kommer in på Tittut så berättar jag att jag fått höra på två UL att jag väntar en flicka och visade vad för knas det stog på min remiss (trodde fortfarande det var en miss från läkarens sida)...
    Schysst som killen som gjorde ultraljudet var så dök han rätt ner mellan bebis ben för att klara ut begreppet. Döm om min förvåning när han säger att "ja här ser du pungen och det där är snoppen" Hur tydligt som helst ligger där en liten snopp mellan benen och en stor pung!!!

    Jag trodde minsann att jag skulle få spader och trilla ur sängen där jag låg!!! Min flicka är en pojke!!!! Va!!!??
    Sambon blev såklart tokglad och resten av ultraljudet blev ganska fnissigt och glatt.

    Lillkillen låg mestadels med ena eller båda fötterna i ansiktet/på huvudet och även armarna gillade han att ha där uppe... Vi fick i alla fall en del bra bilder och visst sjutton är lilla killen lik sin syster utseendemässigt i alla fall!

    Så helt plötsligt blev det en ganska stor vändning i det hela!!!
    Kvällen i Stockholm spenderades på Göta Lejon där vi njöt av Sound of Music. Jag satt ömsom och log för mig själv och ömsom föll tårar för den lilla flicka jag "mist"... Svårt det där. Jag har ju gått så länge och väntat en dotter...och jag sörjer att det inte blir en. Men visst är jag glad för en liten pojke också, men det tar nog tid att vänja sig vid den tanken...
    Och mitt största bekymmer blir nu namn.., Jag kan inte fina pojknamn!!! Jag skulle ju ha en Milva!!!


    ps. Bilder från 3D-UL:et finns i gravidbloggen...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    Lilla Milva hade visst snopp?! Jösses vilken märklig dag gårdagen var...
    Vi flög upp till stockholm för att göra vårt 3D UL. Allt väl så långt.
    När vi landat kollar jag så att jag hade UL-remissen o´med och så att där inte stog nåt knas på den. Läste då i ett utlåtande som läkaren gjorde vid tillväxt-UL:et i v.22. "fått gissningar om flicka, men jag tror på gosse"... Blev helt konfys och vi skrattade gott åt att det stod sådär på min remiss, men jag trodde samtidigt att det måste vara en miss som kommit in på min remiss på nåt sätt...
    När vi kommer in på Tittut så berättar jag att jag fått höra på två UL att jag väntar en flicka och visade vad för knas det stog på min remiss (trodde fortfarande det var en miss från läkarens sida)...
    Schysst som killen som gjorde ultraljudet var så dök han rätt ner mellan bebis ben för att klara ut begreppet. Döm om min förvåning när han säger att "ja här ser du pungen och det där är snoppen" Hur tydligt som helst ligger där en liten snopp mellan benen och en stor pung!!!

    Jag trodde minsann att jag skulle få spader och trilla ur sängen där jag låg!!! Min flicka är en pojke!!!! Va!!!??
    Sambon blev såklart tokglad och resten av ultraljudet blev ganska fnissigt och glatt.

    Lillkillen låg mestadels med ena eller båda fötterna i ansiktet/på huvudet och även armarna gillade han att ha där uppe... Vi fick i alla fall en del bra bilder och visst sjutton är lilla killen lik sin syster utseendemässigt i alla fall!

    Så helt plötsligt blev det en ganska stor vändning i det hela!!!
    Kvällen i Stockholm spenderades på Göta Lejon där vi njöt av Sound of Music. Jag satt ömsom och log för mig själv och ömsom föll tårar för den lilla flicka jag "mist"... Svårt det där. Jag har ju gått så länge och väntat en dotter...och jag sörjer att det inte blir en. Men visst är jag glad för en liten pojke också, men det tar nog tid att vänja sig vid den tanken...
    Och mitt största bekymmer blir nu namn.., Jag kan inte fina pojknamn!!! Jag skulle ju ha en Milva!!!


    ps. Bilder från 3D-UL:et finns i gravidbloggen...
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Nu är vi 2 som blivit lurade på UL!!!!! Vår lilla flicka hade också snopp på 3D ultraljudet....

    Men jag och sambon har hela tiden misstänkt att det varit en kille, jag vet inte varför men det har hela tiden varit en pojke i min mage av någon anledning, kan inte förklara känslan... Så vi hade bara köpt en rosa mössa, konstigt!

    Jag hoppas i alla fall att ni kan glädjas åt killen, för mig tog det ungefär 1 dag att förstå. Det jag hade svårast med var namnet, jag älskar namnet Tilda och nu fick vi hitta ett killnamn... Det tog ett tag men nu har vi ett som vi älskar lika mycket som vi gjorde med Tilda!

    Oj vilket långt inlägg det blev....

    Hoppas bara att ni är glada över lillkillen!!
    Kram Helen
  4. 2
    Nu är vi 2 som blivit lurade på UL!!!!! Vår lilla flicka hade också snopp på 3D ultraljudet....

    Men jag och sambon har hela tiden misstänkt att det varit en kille, jag vet inte varför men det har hela tiden varit en pojke i min mage av någon anledning, kan inte förklara känslan... Så vi hade bara köpt en rosa mössa, konstigt!

    Jag hoppas i alla fall att ni kan glädjas åt killen, för mig tog det ungefär 1 dag att förstå. Det jag hade svårast med var namnet, jag älskar namnet Tilda och nu fick vi hitta ett killnamn... Det tog ett tag men nu har vi ett som vi älskar lika mycket som vi gjorde med Tilda!

    Oj vilket långt inlägg det blev....

    Hoppas bara att ni är glada över lillkillen!!
    Kram Helen
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    ojdå
    grattis till pojken då ist ska ni ändå ha kvar rosa vagnen och så? för visst var det ni som köpt det?
  6. 3
    ojdå
    grattis till pojken då ist ska ni ändå ha kvar rosa vagnen och så? för visst var det ni som köpt det?
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Du kan ju läsa min blogg om du vill om vår omvandling från Tilda till en kille....

    http://bebis9ejan.blogg.se/
    (vi var där i oktober så det är några inlägg tillbaka)
  8. 4
    Du kan ju läsa min blogg om du vill om vår omvandling från Tilda till en kille....

    http://bebis9ejan.blogg.se/
    (vi var där i oktober så det är några inlägg tillbaka)
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    hihi ja det är inte lätt det där, men konstigt din läkare inte sagt något när han skrev så? Hehe jag ha tvärt om, kan inga tjejnamn bara kill namn
  10. 5
    hihi ja det är inte lätt det där, men konstigt din läkare inte sagt något när han skrev så? Hehe jag ha tvärt om, kan inga tjejnamn bara kill namn
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    GRATTIS till lillkillen!!!! Men OJ.. Vilken helomvändning! Förstår om det är lite chockartat, men kul =) håller dock med dig om att pojknamn är så SVÅRT!!

    KraaaaaM
  12. 6
    GRATTIS till lillkillen!!!! Men OJ.. Vilken helomvändning! Förstår om det är lite chockartat, men kul =) håller dock med dig om att pojknamn är så SVÅRT!!

    KraaaaaM
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    Namn är svårt...

    jag har ju väntat en liten Milva gansla länge nu....
    Funderar på Mattis! Det tycker jag är jättefint!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  14. 7
    Namn är svårt... jag har ju väntat en liten Milva gansla länge nu....
    Funderar på Mattis! Det tycker jag är jättefint!
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    Han får åka rosa vagn!

    Japp! En rosa Brio Happy!
    Kläderna jag köpt är en kompis (som ska ha en flicka) intresserad av!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  16. 8
    Han får åka rosa vagn! Japp! En rosa Brio Happy!
    Kläderna jag köpt är en kompis (som ska ha en flicka) intresserad av!
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9

    Ska läsa den sen!

    Nu ska jag iväg på hundtävlingar i 9 minusgrader! Brrr...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  18. 9
    Ska läsa den sen! Nu ska jag iväg på hundtävlingar i 9 minusgrader! Brrr...
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    Vilka killnamn?

    Låna ut några kanske?
    Jag funderar lite på Mattis!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  20. 10
    Vilka killnamn? Låna ut några kanske?
    Jag funderar lite på Mattis!
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11

    Tack!

    Ja, det kan man kalla en helomvändning!
    Namn är svårt och det enda jag kan komma på som både jag och sambon gillar just nu är Mattis. Det har varit uppe till diskution förut och vi båda gillar det. Vi har heeelt olika smak när det gäller namn annars...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  22. 11
    Tack! Ja, det kan man kalla en helomvändning!
    Namn är svårt och det enda jag kan komma på som både jag och sambon gillar just nu är Mattis. Det har varit uppe till diskution förut och vi båda gillar det. Vi har heeelt olika smak när det gäller namn annars...
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Coolt! Så skulle jag också gjort, jag tycker de rosa vagnarna är supercoola oavsett om det är en liten kille eller tjej som åker i dem (jag tycker nästan det är coolare med en liten grabb i, bara för att det blir lite mindre stereotypt..!).

    Förstår dock att ni blev chockade och att du på ett sätt sörjer flickan ni "mist".
  24. 12
    Coolt! Så skulle jag också gjort, jag tycker de rosa vagnarna är supercoola oavsett om det är en liten kille eller tjej som åker i dem (jag tycker nästan det är coolare med en liten grabb i, bara för att det blir lite mindre stereotypt..!).

    Förstår dock att ni blev chockade och att du på ett sätt sörjer flickan ni "mist".
  25. Medlem sedan
    Sep 2001
    #13
    ja jag tycker vagnen är superfin och jag tror ju knappast lillbebis bryr sig
  26. 13
    ja jag tycker vagnen är superfin och jag tror ju knappast lillbebis bryr sig
  27. Medlem sedan
    Jul 2005
    #14
    ja vist kan ja säga men lovar det är inga du vill ha jag vill ha owen, Shaun/sean, Toby, Dennis
  28. 14
    ja vist kan ja säga men lovar det är inga du vill ha jag vill ha owen, Shaun/sean, Toby, Dennis
  29. Medlem sedan
    Jul 2005
    #15
    tror de spela noll roll faktiskt till dottern hade jag en softpink el, vi va på willys och hon satt i den med rosa åspåse och rosa jacka, rosa mössa. Så kom sambon kompis o sa: vad heter killen?
  30. 15
    tror de spela noll roll faktiskt till dottern hade jag en softpink el, vi va på willys och hon satt i den med rosa åspåse och rosa jacka, rosa mössa. Så kom sambon kompis o sa: vad heter killen?
  31. Medlem sedan
    Aug 2005
    #16
    MATTIS är SÅÅÅ fint!! Det är mitt absoluta favoritnamn på pojkar! men eftersom sambon heter Mattias blev det tyvärr inget bra alternativ för en kille i vår familj.. Jag försökte på alla sätt med alternativa stavningar å allt, men det funkar ju inget vidare. jaja nu är det ju en tjej i magen iaf Om vi inte e lurade
  32. 16
    MATTIS är SÅÅÅ fint!! Det är mitt absoluta favoritnamn på pojkar! men eftersom sambon heter Mattias blev det tyvärr inget bra alternativ för en kille i vår familj.. Jag försökte på alla sätt med alternativa stavningar å allt, men det funkar ju inget vidare. jaja nu är det ju en tjej i magen iaf Om vi inte e lurade
  33. Medlem sedan
    Oct 2004
    #17

    Ja...

    det kommer bli kul att käckt svara att det faktiskt är en pojke i den fina rosa vagnen!

    Känns lite mer ok idag med känslorna. Känns som om man sörjt sin lilla flicka lite nu och kan gå vidare och se fram emot den lille pojken som kommer!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  34. 17
    Ja... det kommer bli kul att käckt svara att det faktiskt är en pojke i den fina rosa vagnen!

    Känns lite mer ok idag med känslorna. Känns som om man sörjt sin lilla flicka lite nu och kan gå vidare och se fram emot den lille pojken som kommer!
  35. Medlem sedan
    Oct 2004
    #18

    Han bryr sig säkert inte alls!

    Och vilken unge vill inte åka i en fin färgglad vagn?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  36. 18
    Han bryr sig säkert inte alls! Och vilken unge vill inte åka i en fin färgglad vagn?
  37. Medlem sedan
    Oct 2004
    #19

    *asg*

    Vilken härlig kompis som såg förbi färgen på assesoarerna!
    Sen att det ändå blev lite fel förlåter man väl lätt?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  38. 19
    *asg* Vilken härlig kompis som såg förbi färgen på assesoarerna!
    Sen att det ändå blev lite fel förlåter man väl lätt?
  39. Medlem sedan
    Oct 2004
    #20

    Toby

    var iofs lite gulligt, men den får jag aldrig egenom med sambon!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  40. 20
    Toby var iofs lite gulligt, men den får jag aldrig egenom med sambon!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hon hade visst krupp
    By miffot in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 15:16
  2. Hade visst glömt ...
    By janfebbarn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 13:18
  3. Lilla Milva hade visst snopp?!
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 22:15
  4. Lilla Milva hade visst snopp?!
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 14:45
  5. Hade visst fått
    By Mackan in forum Singelmingel
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar