Kalendrar?
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Kalendrar?

    Hej på er! Och grattis till alla två åringar :-) Max fyller på onsdag, ska bli kul att fira honom.
    Har ni adventskalendrar till era små? Hade jag bara haft Max hade jag struntat i det, men eftersom Tea ska få en i år (första gången) vill jag ge en till Max också, men tycker det är svårt att komma på grejjer. Jag har kommit på bilar och djur, är det någon som har lite tips?
    Tack på förhand ;-)
  2. 1
    Kalendrar? Hej på er! Och grattis till alla två åringar :-) Max fyller på onsdag, ska bli kul att fira honom.
    Har ni adventskalendrar till era små? Hade jag bara haft Max hade jag struntat i det, men eftersom Tea ska få en i år (första gången) vill jag ge en till Max också, men tycker det är svårt att komma på grejjer. Jag har kommit på bilar och djur, är det någon som har lite tips?
    Tack på förhand ;-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Studsbollar kanske? Katja älskar pyttesmå böcker, typ 5x3 cm (innehållet spelar ingen roll). Finns att köpa med titlar som "Om vänskap". Hon gillar gogos också (tror jag det heter, som hennes större bröder har samlat på). Och någon dag kan man väl sätta in en pepparkaka?
  4. 2
    Studsbollar kanske? Katja älskar pyttesmå böcker, typ 5x3 cm (innehållet spelar ingen roll). Finns att köpa med titlar som "Om vänskap". Hon gillar gogos också (tror jag det heter, som hennes större bröder har samlat på). Och någon dag kan man väl sätta in en pepparkaka?
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Vi har haft i ett par år. Förra året fick Ellen oxå vara med, hon fick badleksaker och nappar i sina paket... I år vet jag inte ännu, men några bondgårdsdjur, pixi böcker, kritor, tofsar eller dyl. blir det nog. Vi har bara en kalender, så de får ta paket var tredje dag. Tycker det blir lite väl mycket med 24*3 klappar...
  6. 3
    Vi har haft i ett par år. Förra året fick Ellen oxå vara med, hon fick badleksaker och nappar i sina paket... I år vet jag inte ännu, men några bondgårdsdjur, pixi böcker, kritor, tofsar eller dyl. blir det nog. Vi har bara en kalender, så de får ta paket var tredje dag. Tycker det blir lite väl mycket med 24*3 klappar...
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Haha!

    här blir det 24*4 och om ett år 24*5!!! Mamma brukar hjälpa mej att packa in. Det har liksom blivit tradition.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  8. 4
    Haha! här blir det 24*4 och om ett år 24*5!!! Mamma brukar hjälpa mej att packa in. Det har liksom blivit tradition.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Å, hjälp... Ja, jag menade kanske inte att det var jobbigt att fixa alla presenter, för jag gillar sånt. men jag tycker helt enkelt det blir lite väl mycket paket, om alla får varsin varje dag. Lite för mycket prylar för min del.
    Kom förresten på att i år kommer de stora iaf. få lite små "lappar" i kalendern, där det ex. står att de ska få baka något, eller göra julgodis, eller nån liten utflykt. jag gillar inte dessa triljarder prylar helt enkelt...
  10. 5
    Å, hjälp... Ja, jag menade kanske inte att det var jobbigt att fixa alla presenter, för jag gillar sånt. men jag tycker helt enkelt det blir lite väl mycket paket, om alla får varsin varje dag. Lite för mycket prylar för min del.
    Kom förresten på att i år kommer de stora iaf. få lite små "lappar" i kalendern, där det ex. står att de ska få baka något, eller göra julgodis, eller nån liten utflykt. jag gillar inte dessa triljarder prylar helt enkelt...
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    och här blir

    det så onyttigt som en liten godisbit i varje. Bla de där minipåsarna från harriboe som kostar en krona.
    Tycker inte heller om allt småplock och sådant blir det ju i allafall..
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  12. 6
    och här blir det så onyttigt som en liten godisbit i varje. Bla de där minipåsarna från harriboe som kostar en krona.
    Tycker inte heller om allt småplock och sådant blir det ju i allafall..

Liknande trådar

  1. ME - om kalendrar!
    By Karamella in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 15:15
  2. två nya kalendrar
    By oja39 in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 11:22
  3. Vad är det för kalendrar?
    By Sintra in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 11:05
  4. hur många kalendrar?
    By smamma in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 10:44
  5. Kalendrar
    By miss_annis in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 10:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar