Vinterkläder
Hjärnskador
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Vinterkläder

    Hej

    är det någon som har något tips på bra vinterkläder till en 10 månaders tjej? Hon är stel i armarna och det är svårt att få på overallen. Hon har dessutom PEG. Ett tips jag har fått är jacka och byxa efterson hon ändå inte är ute och kryper i snön och det då blir lätt att komma åt PEGgen. Är det någon som har tips på jacka eller overall som är vid i modellen och gärna med innerfoder som händer och fötter lätt glider mot?

    MVH
    Jenny
  2. 1
    Vinterkläder Hej

    är det någon som har något tips på bra vinterkläder till en 10 månaders tjej? Hon är stel i armarna och det är svårt att få på overallen. Hon har dessutom PEG. Ett tips jag har fått är jacka och byxa efterson hon ändå inte är ute och kryper i snön och det då blir lätt att komma åt PEGgen. Är det någon som har tips på jacka eller overall som är vid i modellen och gärna med innerfoder som händer och fötter lätt glider mot?

    MVH
    Jenny
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Hej. Jag har inget tips om kläder men det finns ett forum under Barn som heter Barnkläder. Kanske du kan få tips där.
  4. 2
    Hej. Jag har inget tips om kläder men det finns ett forum under Barn som heter Barnkläder. Kanske du kan få tips där.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Säger detsamma

    Välkommen till snacket "barnkläder". Där har folk råkoll på utbudet i affärerna och kan säkert tipsa. Jag är där alldeles för mycket, och det finns fler föräldrar med rörelsehindrade barn där.
  6. 3
    Säger detsamma Välkommen till snacket "barnkläder". Där har folk råkoll på utbudet i affärerna och kan säkert tipsa. Jag är där alldeles för mycket, och det finns fler föräldrar med rörelsehindrade barn där.
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Tack för tipset. Jag ska genast kolla där

    Jenny
  8. 4
    Tack för tipset. Jag ska genast kolla där

    Jenny
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Själv har jag köpt Polarn & Pyrets tvpdelade vinterkläder. De är dyra men har många bra funktioner: innefoder som kan tas av, snölås som kan tas av, hängslen som kan tas av mm.
  10. 5
    Själv har jag köpt Polarn & Pyrets tvpdelade vinterkläder. De är dyra men har många bra funktioner: innefoder som kan tas av, snölås som kan tas av, hängslen som kan tas av mm.
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Till storasystrarna har jag också ytterkläder från po.p och till de fungerar kläderna toppen. Nu har jag köpt en reimaoverall på tradera åt Signe. Det är en ballongmodell med dragkedja ner på benet så jag hoppas den är smidig att ta på (jag har inte fått den än så det blir en överaskning)

    Ha det gott
    Jenny
  12. 6
    Till storasystrarna har jag också ytterkläder från po.p och till de fungerar kläderna toppen. Nu har jag köpt en reimaoverall på tradera åt Signe. Det är en ballongmodell med dragkedja ner på benet så jag hoppas den är smidig att ta på (jag har inte fått den än så det blir en överaskning)

    Ha det gott
    Jenny
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Det tror jag kan bli bra

    Reima brukar ha glatt foder som glider bra mot stela armar. Jag varnar för Didriksons overaller, de är trånga över bröstet. Polarns bävernylonoverall med teddyfoder är inte heller bra. Armarna fastnar i teddyfodret.
  14. 7
    Det tror jag kan bli bra Reima brukar ha glatt foder som glider bra mot stela armar. Jag varnar för Didriksons overaller, de är trånga över bröstet. Polarns bävernylonoverall med teddyfoder är inte heller bra. Armarna fastnar i teddyfodret.

Liknande trådar

  1. Vinterkläder
    By Carolina157 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 13:29
  2. vinterkläder
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 10:28
  3. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 10:18
  4. Vinterkläder
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 17:51
  5. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 14:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar