Bebbe på väg!!!!!!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Bebbe på väg!!!!!!

    Såååå spännande,
    min bror och svägerska sitter i taxi på väg till förlossningen just nu!

    Vi fikade ihop i förrgår när jag var i Stockholm o hälsade på, det var hennes bf-dag (11/11) och då hände ingenting. Igår hade hon förvärkar som gick över och nu har vattnet gått!

    Håller tummarna allt vad jag kan för dem!!!!
    ^^^^^^^^^^^^^^^ * * * ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Jenny med Hanna -04 och Elin -08
  2. 1
    Bebbe på väg!!!!!! Såååå spännande,
    min bror och svägerska sitter i taxi på väg till förlossningen just nu!

    Vi fikade ihop i förrgår när jag var i Stockholm o hälsade på, det var hennes bf-dag (11/11) och då hände ingenting. Igår hade hon förvärkar som gick över och nu har vattnet gått!

    Håller tummarna allt vad jag kan för dem!!!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Här hålls det oxå tummar. Alltid spännande när en ny bebis är på väg. Var ju själv med om samma sak för ett tag sedan då min bror fick barn. Men nu är den bebisen 4 mån. Vad tiden går.

    Hur är det med dig förresten? Allt väl med magen?
  4. 2
    Här hålls det oxå tummar. Alltid spännande när en ny bebis är på väg. Var ju själv med om samma sak för ett tag sedan då min bror fick barn. Men nu är den bebisen 4 mån. Vad tiden går.

    Hur är det med dig förresten? Allt väl med magen?
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Tack :-)
    Ju fler desto bättre!

    Bara bra med mig! Har provat på de flesta gravidåkommor, men allt under en kort tid (än iaf). Så det mesta av tiden är allt bra. Sista UL:et i morgon, ska bli jättekul att se tösen igen!

    Min svägerska har också mått bra, men bebisen är helt oplanerad och hon är väldigt rädd. Min bror är inte speciellt engagerad eller glad, mestadels för att han jobbar o stressar för mycket tror jag. Tråkigt utgångsläge men jag hoppas att det vänder med det lilla underverket.
  6. 3
    Tack :-)
    Ju fler desto bättre!

    Bara bra med mig! Har provat på de flesta gravidåkommor, men allt under en kort tid (än iaf). Så det mesta av tiden är allt bra. Sista UL:et i morgon, ska bli jättekul att se tösen igen!

    Min svägerska har också mått bra, men bebisen är helt oplanerad och hon är väldigt rädd. Min bror är inte speciellt engagerad eller glad, mestadels för att han jobbar o stressar för mycket tror jag. Tråkigt utgångsläge men jag hoppas att det vänder med det lilla underverket.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Åh, jag trodde det var din lilla tjej som fått bråttom!...
    Kul med kusiner så nära inpå. Min bror ska få sitt andra barn med bf ca tre veckor efter mig.
    Hoppas allt går bra och att din bror tar till sig barnet bra!
    Mamma till lille A mars-04 och lilla M dec-07
  8. 4
    Åh, jag trodde det var din lilla tjej som fått bråttom!...
    Kul med kusiner så nära inpå. Min bror ska få sitt andra barn med bf ca tre veckor efter mig.
    Hoppas allt går bra och att din bror tar till sig barnet bra!
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    I wish :-) Men jag ska få se henne idag på tillväxt UL iallafall, får nöja mig med det tills vidare.
  10. 5
    I wish :-) Men jag ska få se henne idag på tillväxt UL iallafall, får nöja mig med det tills vidare.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    EN FLICKA! Född på fyra timmar, med bara lustgas och det gjorde knappt ont (!?) 50 cm och 3295 g. Hon har inget namn än (vad har de gjort i 9 månader kan man fråga sig!!?). Kul, när Hanna föddes fick hon en liten tjejkusin bara några månader efter :-)
  12. 6
    EN FLICKA! Född på fyra timmar, med bara lustgas och det gjorde knappt ont (!?) 50 cm och 3295 g. Hon har inget namn än (vad har de gjort i 9 månader kan man fråga sig!!?). Kul, när Hanna föddes fick hon en liten tjejkusin bara några månader efter :-)
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Grattis faster

    Så mysigt med bebis och så kul att de blir nästan jämngamla.
  14. 7
    Grattis faster

    Så mysigt med bebis och så kul att de blir nästan jämngamla.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Vad roligt en flicka! Oj, vad fort det gick...härligt. Trodde först det var din bebis som skulle komma...men hon behöver lägga på sig lite till och får vänta några veckor till. Hur har du bestämt med förlossningen nu?

    Kram j
  16. 8
    Vad roligt en flicka! Oj, vad fort det gick...härligt. Trodde först det var din bebis som skulle komma...men hon behöver lägga på sig lite till och får vänta några veckor till. Hur har du bestämt med förlossningen nu?

    Kram j
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Ja, kul! Men knepiga föräldrar...

    Tja, innan idag hade vi lagt upp en förlossningsplan som innebar att vi skulle prova föda men ha en tidgräns för hur länge jag skulle plågas om jag inte öppnade mig. Men idag visade det sig att hon ligger i säte så nu pratade de om planerat snitt... Men hon kan ju hinna vända sig.
  18. 9
    Ja, kul! Men knepiga föräldrar...

    Tja, innan idag hade vi lagt upp en förlossningsplan som innebar att vi skulle prova föda men ha en tidgräns för hur länge jag skulle plågas om jag inte öppnade mig. Men idag visade det sig att hon ligger i säte så nu pratade de om planerat snitt... Men hon kan ju hinna vända sig.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Tack, ja... jag är ju faster nu!! Tänkte inte på det! Kul!
  20. 10
    Tack, ja... jag är ju faster nu!! Tänkte inte på det! Kul!
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Så där får man inte göra!!!
    Jag trodde ju att det var din bebis som var på väg.

    Men spännande att bli faster.
  22. 11
    Så där får man inte göra!!!
    Jag trodde ju att det var din bebis som var på väg.

    Men spännande att bli faster.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Hihi :-) Förlåt!

    Hon ligger tryggt i mammas mage än, har tittat på henne idag! 2051 g och pigg, har busat till det rejält o hamnat i säte så nu pratar de snitt igen... Gäller att hänga med i svängarna!
  24. 12
    Hihi :-) Förlåt!

    Hon ligger tryggt i mammas mage än, har tittat på henne idag! 2051 g och pigg, har busat till det rejält o hamnat i säte så nu pratar de snitt igen... Gäller att hänga med i svängarna!
  25. Medlem sedan
    Jun 2000
    #13
    Åh grattis faster.!
  26. 13
    Åh grattis faster.!

Liknande trådar

  1. min bebbe är ingen bebbe längre...
    By -kråkan- in forum _1007 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 21:40
  2. Bebbe 3 på G
    By Hemliga Snärtan in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 09:46
  3. maj bebbe?blir juni bebbe!!
    By mucklan81 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 16:21
  4. Bebbe 3??
    By Vinterblomman in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 08:21
  5. Bebbe på G?
    By Maggis77 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 23:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar