Tandlös
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Tandlös

    Är det ngn mer i gruppen som har bebis vars bissingar inte tittat upp än? Undrar så när dom komma skall. Visst har hon börjat knöla på natten o vaknar femtielva grr o skall dagtid bita på allt. Men så har jag iofs tyckt att hon vart länge (på dagen)

    Här har vi en tandlös liten gumma!

    S
    "Hjärtat har sina skäl som förståndet aldrig kan förstå"- Blaise Pascal
  2. 1
    Tandlös Är det ngn mer i gruppen som har bebis vars bissingar inte tittat upp än? Undrar så när dom komma skall. Visst har hon börjat knöla på natten o vaknar femtielva grr o skall dagtid bita på allt. Men så har jag iofs tyckt att hon vart länge (på dagen)

    Här har vi en tandlös liten gumma!

    S
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Idag kände jag Mollys första tand! Och då är hon 8 månader och en vecka Jag har sett tänderna under tandköttet hur länge som helst, men de har inte trängt fram förrän nu.
  4. 2
    Idag kände jag Mollys första tand! Och då är hon 8 månader och en vecka Jag har sett tänderna under tandköttet hur länge som helst, men de har inte trängt fram förrän nu.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Leo är iofs yngst i gruppen (6mån+1vecka) men har inga bissingar. man kan se dom, men dom har inte brutit fram.
    Tror malva fick sitt första risgryn när hon var 8 månader.
  6. 3
    Leo är iofs yngst i gruppen (6mån+1vecka) men har inga bissingar. man kan se dom, men dom har inte brutit fram.
    Tror malva fick sitt första risgryn när hon var 8 månader.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Inga tänder

    Här har vi en kille som är 7,5 månad och han har inga tänder. Tror inte ens att det är nån på gång. Det blir spännande att se när han får sin första tand. Han storasyster fick sin första när hon var 13 månader. Men det är skönt att han inte har några tänder när jag ammar.
    Mamma till Moa-02, Ida -04. Eddy 070402
  8. 4
    Inga tänder Här har vi en kille som är 7,5 månad och han har inga tänder. Tror inte ens att det är nån på gång. Det blir spännande att se när han får sin första tand. Han storasyster fick sin första när hon var 13 månader. Men det är skönt att han inte har några tänder när jag ammar.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Här är en tannalös gubbe också. Tycker det är ganska skönt att de inte har kommit än, en mindre sak att tänka på (inte för att det är så mycket att tänka på kanske men ändå )
  10. 5
    Här är en tannalös gubbe också. Tycker det är ganska skönt att de inte har kommit än, en mindre sak att tänka på (inte för att det är så mycket att tänka på kanske men ändå )
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    Inte en enda tand här heller. Men stora syster var nästan 9 månader innan hon fick sin första tand, så än oroar vi oss inte!
  12. 6
    Inte en enda tand här heller. Men stora syster var nästan 9 månader innan hon fick sin första tand, så än oroar vi oss inte!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    David har vid 8 månaders ålder inte några tänder. Storebror fick sin första då han var tio månader så jag är faktiskt inte otålig.
  14. 7
    David har vid 8 månaders ålder inte några tänder. Storebror fick sin första då han var tio månader så jag är faktiskt inte otålig.
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Adam har gnölat lite och dreglat som attans sen han var 4 månader. Nu är han 7,5 månad, och inte en tand har tittat fram. Men det är en intet sinande flod som kommer ur munnen på honom. Och om jag sticker in fingret så biter han direkt och gnuggar.

    Men så länge som jag ammar har jag inte bråttom.
  16. 8
    Adam har gnölat lite och dreglat som attans sen han var 4 månader. Nu är han 7,5 månad, och inte en tand har tittat fram. Men det är en intet sinande flod som kommer ur munnen på honom. Och om jag sticker in fingret så biter han direkt och gnuggar.

    Men så länge som jag ammar har jag inte bråttom.

Liknande trådar

  1. Tandlös
    By Sushi1 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 19:45
  2. Tandlös!
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 08:05
  3. Ej tandlös! :)
    By Kristin med 8 barn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 13:17
  4. tandlös
    By giho34 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 10:33
  5. Tandlös
    By -Mian- in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar