Berätta nu för tant Madicken..
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Berätta nu för tant Madicken..

    .. hur det ligger till _egentligen_.... =)

    Idag när jag låg och myste med Malte tänkte jag på alla er.... och alla coola aff-namn...
    Så till min fråga: Varför heter ni som ni gör? Finns det någon särskild anledning till era nicks? Jag minns inte riktigt min egen anledning. Antagligen blev Mad...eleine,Mad...icken, och så var det väl upptaget och då fick det bli Madicken73. Roligare än så var det inte hos mig.

    Hmmm, ska bli spännande att se hur ni har tänkt... Lillmorran, gordii, Keso,Myranåjag,sisak, pinkdaisy,Smilla, Trissan, m.fl. m.fl. m.fl.....
  2. 1
    Berätta nu för tant Madicken.. .. hur det ligger till _egentligen_.... =)

    Idag när jag låg och myste med Malte tänkte jag på alla er.... och alla coola aff-namn...
    Så till min fråga: Varför heter ni som ni gör? Finns det någon särskild anledning till era nicks? Jag minns inte riktigt min egen anledning. Antagligen blev Mad...eleine,Mad...icken, och så var det väl upptaget och då fick det bli Madicken73. Roligare än så var det inte hos mig.

    Hmmm, ska bli spännande att se hur ni har tänkt... Lillmorran, gordii, Keso,Myranåjag,sisak, pinkdaisy,Smilla, Trissan, m.fl. m.fl. m.fl.....
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Tja.......det är nog som så att när man heter Camilla, då blir det lätt Milla ( och vi har ju redan världens bästa Milla här ) så jag la till ett S framför, S som i Simon som min förstfödde heter.
    Dessutom tycker jag att det är ett fint namn i sig själv!
  4. 2
    Tja.......det är nog som så att när man heter Camilla, då blir det lätt Milla ( och vi har ju redan världens bästa Milla här ) så jag la till ett S framför, S som i Simon som min förstfödde heter.
    Dessutom tycker jag att det är ett fint namn i sig själv!
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Milla är en förkortning av mitt riktiga namn Camilla (som jag knappt kommer i håg att jag heter). Har kallats Milla så länge jag minns.
  6. 3
    Milla är en förkortning av mitt riktiga namn Camilla (som jag knappt kommer i håg att jag heter). Har kallats Milla så länge jag minns.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Alltså, jäklar vilket snyggt namn du har tjejjen!!!!
  8. 4
    Alltså, jäklar vilket snyggt namn du har tjejjen!!!!
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5

    Vovvens tillkomst

    jag och min man hade väldigt svårt att bli med barn, alla försök (inklusive IVF) blev till ingenting. Det närmaste vi kom var ett missfall...

    Så vi började väl mer eller mindre ställa in oss på att det inte skulle bli några barn, utan en hund, en vovve, istället...

    Sen när vi en sommar lade ner alla försök med behandligar för att få pusta ut lite, både fysiskt och mentalt, så lyckades vi på ngt sätt bli med barn av oss själva. Då blev det att magen fick heta vovven. Och på den vägen är det...
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  10. 5
    Vovvens tillkomst jag och min man hade väldigt svårt att bli med barn, alla försök (inklusive IVF) blev till ingenting. Det närmaste vi kom var ett missfall...

    Så vi började väl mer eller mindre ställa in oss på att det inte skulle bli några barn, utan en hund, en vovve, istället...

    Sen när vi en sommar lade ner alla försök med behandligar för att få pusta ut lite, både fysiskt och mentalt, så lyckades vi på ngt sätt bli med barn av oss själva. Då blev det att magen fick heta vovven. Och på den vägen är det...
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Jag vet
    Dito!!!!
  12. 6
    Jag vet
    Dito!!!!
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    underbart!
  14. 7
    underbart!
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8
    Åhh, det var ju en jättefin historia bakom ditt namn!!
  16. 8
    Åhh, det var ju en jättefin historia bakom ditt namn!!
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9
    Aha!! Det var ju smart! Jag tycker också att Smilla är fint! Finns det inte en film som heter "Fröken Smillas känsla för snö"... eller nåt?
  18. 9
    Aha!! Det var ju smart! Jag tycker också att Smilla är fint! Finns det inte en film som heter "Fröken Smillas känsla för snö"... eller nåt?
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10
    Som jag då... presenterar mig som Madde, tyvärr. Madeleine är ju finare, tycker jag, men jag är så van att kallas Madde så jag glömmer säga Madeleine när jag presenterar mig. Skulle jag komma ihåg det nån gång så känns det jättekonstigt! Då brukar jag lägga till "fast jag kallas alltid Madde".
  20. 10
    Som jag då... presenterar mig som Madde, tyvärr. Madeleine är ju finare, tycker jag, men jag är så van att kallas Madde så jag glömmer säga Madeleine när jag presenterar mig. Skulle jag komma ihåg det nån gång så känns det jättekonstigt! Då brukar jag lägga till "fast jag kallas alltid Madde".
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11
    Jo precis, men har har inte sett den.
  22. 11
    Jo precis, men har har inte sett den.
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    ja, vi heter Zizak i efternamn o det är ingen Svensk som kan uttala det, utan det blir Sisak! På den vägen blev det!
  24. 12
    ja, vi heter Zizak i efternamn o det är ingen Svensk som kan uttala det, utan det blir Sisak! På den vägen blev det!
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    Vilken rörande historia!Vad glad jag blir att ni lyckades!
  26. 13
    Vilken rörande historia!Vad glad jag blir att ni lyckades!
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14
    PinkDaisy... jaaadu... det var min första mail adress som jag skaffade i skolan, och namnet har bara hängt kvar sen dess.. Pink kommer från en Aerosmith låt med samma namn och Daisy efter blomman.. För Mia som jag egentligen heter (jag heter verkligen så, inte Maria eller nåt) är ju inte så värst originellt...
  28. 14
    PinkDaisy... jaaadu... det var min första mail adress som jag skaffade i skolan, och namnet har bara hängt kvar sen dess.. Pink kommer från en Aerosmith låt med samma namn och Daisy efter blomman.. För Mia som jag egentligen heter (jag heter verkligen så, inte Maria eller nåt) är ju inte så värst originellt...
  29. Medlem sedan
    Jul 2006
    #15
    Vi med
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  30. 15
    Vi med
  31. Medlem sedan
    Jul 2006
    #16

    för mig är det namnet lite

    punkigt. Så jag har en bild i mitt huvud hur du ser ut...
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  32. 16
    för mig är det namnet lite punkigt. Så jag har en bild i mitt huvud hur du ser ut...
  33. Medlem sedan
    Jul 2006
    #17

    Alltså jag vet ju hur du ser

    ut men jag hade en bild innan jag visste *svammel svammel*

    Det var ungefär som Pink, tuff och med rosa hår
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  34. 17
    Alltså jag vet ju hur du ser ut men jag hade en bild innan jag visste *svammel svammel*

    Det var ungefär som Pink, tuff och med rosa hår
  35. Medlem sedan
    Mar 2000
    #18
    Bara ingen missförstod mig nu... Jag vände mig till _alla_.. inte bara tll de jag räknade upp.. det var liasom bara exempel.... Jag är nyfiken på allihoppa,ju!!
  36. 18
    Bara ingen missförstod mig nu... Jag vände mig till _alla_.. inte bara tll de jag räknade upp.. det var liasom bara exempel.... Jag är nyfiken på allihoppa,ju!!
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Azza svarar så här:
    Tja, nåt ska man ju välja o när jag loggade in på fN (hette det väl då) så kunde jag rätt lite om hur medlemsnamn ska se ut. Och då syntes ju inte "inloggnamnet" för andra heller. Så jag tog bokstäverna längst till vänster på tangentbordet som ändå "blev nåt". Annars hade jag valt Qaz, men det var svårare att komma ihåg Sen har det hängt med under åren o när alla inloggnamn syntes ville jag inte byta. Å så är det så pass olika mot mitt vanliga att det känns anonymt. Som ni kanske märkt har jag inga foton heller... Men jag är sugen på att komma på nån träff så rätt vad det är träffar ni kanske på mej
  38. 19
    Azza svarar så här:
    Tja, nåt ska man ju välja o när jag loggade in på fN (hette det väl då) så kunde jag rätt lite om hur medlemsnamn ska se ut. Och då syntes ju inte "inloggnamnet" för andra heller. Så jag tog bokstäverna längst till vänster på tangentbordet som ändå "blev nåt". Annars hade jag valt Qaz, men det var svårare att komma ihåg Sen har det hängt med under åren o när alla inloggnamn syntes ville jag inte byta. Å så är det så pass olika mot mitt vanliga att det känns anonymt. Som ni kanske märkt har jag inga foton heller... Men jag är sugen på att komma på nån träff så rätt vad det är träffar ni kanske på mej
  39. Medlem sedan
    Sep 2004
    #20
    Ja, det är så enkelt som en sammansättning av mitt namn (Fia) o sonens (Arvid). Inte så orginellt, kanske, men det funkar.
  40. 20
    Ja, det är så enkelt som en sammansättning av mitt namn (Fia) o sonens (Arvid). Inte så orginellt, kanske, men det funkar.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Måste berätta -tuff tant
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 09:23
  2. Tant brun, tant grön och tant
    By MYZOXE! in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 18:41
  3. Madicken!!
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 10:13
  4. Madicken-m4
    By PiaD1978 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 09:32
  5. Madicken
    By Glittra in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 13:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar