Kläder till fotografering
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Kläder till fotografering

    Hej alla klädkunniga mammor!
    Lilla V, 3 månader, ska bli fotograferad hos fotografen om en vecka och jag undrar vad jag ska sätta på henne för kläder så det ska se bra ut. Har ni låtit era barn bli fotograferade? Några tips? Vad ska jag undvika?
  2. 1
    Kläder till fotografering Hej alla klädkunniga mammor!
    Lilla V, 3 månader, ska bli fotograferad hos fotografen om en vecka och jag undrar vad jag ska sätta på henne för kläder så det ska se bra ut. Har ni låtit era barn bli fotograferade? Några tips? Vad ska jag undvika?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Favoritkläderna!

    Mitt bästa tips är att ta favorit-tröjan och byxorna/klänningen/kjolen. Det tycker jag blir det trevligaste minnet. Sedan om det inte alls passar ihop alls spelar mindre roll, det är ändå skoj att barnet själv får vara med och välja!

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  4. 2
    Favoritkläderna! Mitt bästa tips är att ta favorit-tröjan och byxorna/klänningen/kjolen. Det tycker jag blir det trevligaste minnet. Sedan om det inte alls passar ihop alls spelar mindre roll, det är ändå skoj att barnet själv får vara med och välja!

    /mie
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Hon var ju 3 månader!!

    Hon har nog inga särskilda favvo-kläder.
  6. 3
    Hon var ju 3 månader!! Hon har nog inga särskilda favvo-kläder.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Tjaa

    Vi tog 6-månaders foton här, då hade dottern en pösbody med klänning över (svårt att förklara...bif. bild), man såg iaf hennes knubbiga armar & ben.
    http://photos-873.ll.facebook.com/ph...73817_7183.jpg
    Personligen vill inte jag ha några bilder där bebisen ligger naken på fårskinnsfäll....tycker av någon anledning inte det ser naturligt ut. (men det är min personliga uppfattning!).
    Annars skulle du ju kunna ha på henne en fin body t ex (så man ser de goa bebisbenen!!)

    Nina Thomson tar så fina barnfotografier, du kan ju kolla vad bebisarna där har på sig (för att få lite inspiration & idéer):
    http://www.ninathomson.se/
  8. 4
    Tjaa Vi tog 6-månaders foton här, då hade dottern en pösbody med klänning över (svårt att förklara...bif. bild), man såg iaf hennes knubbiga armar & ben.
    http://photos-873.ll.facebook.com/ph...73817_7183.jpg
    Personligen vill inte jag ha några bilder där bebisen ligger naken på fårskinnsfäll....tycker av någon anledning inte det ser naturligt ut. (men det är min personliga uppfattning!).
    Annars skulle du ju kunna ha på henne en fin body t ex (så man ser de goa bebisbenen!!)

    Nina Thomson tar så fina barnfotografier, du kan ju kolla vad bebisarna där har på sig (för att få lite inspiration & idéer):
    http://www.ninathomson.se/
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Jag brukar undvika allt för röriga mönster eller tryck. Då försvinner ofta barnet och fotot uppfattas som rörigt. Det är ju barnet som ska vara i fokus.

    Vi brukar klä barnen i klara, glada färger, ofta enfärgat eller möjligtvis plagg med någon rand eller fält i annan färg. När vi har tagit bebisbilder har barnen varit barfota.
  10. 5
    Jag brukar undvika allt för röriga mönster eller tryck. Då försvinner ofta barnet och fotot uppfattas som rörigt. Det är ju barnet som ska vara i fokus.

    Vi brukar klä barnen i klara, glada färger, ofta enfärgat eller möjligtvis plagg med någon rand eller fält i annan färg. När vi har tagit bebisbilder har barnen varit barfota.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Kolla Madeleine 75

    Hon har en underbar bild i sitt meddelandeinlägg. Blå bakrund och färgstark tröja. Men det blir ju hur snyggt som helst. Nu är hennes dotter mycket större, men jag tror inte man skall vara rädd för färg. Vi har fotat både med klassiska jeanklänning, ljus tröja och röda/rosa/oranga kläder. Båda är snygga.

    Catti
  12. 6
    Kolla Madeleine 75 Hon har en underbar bild i sitt meddelandeinlägg. Blå bakrund och färgstark tröja. Men det blir ju hur snyggt som helst. Nu är hennes dotter mycket större, men jag tror inte man skall vara rädd för färg. Vi har fotat både med klassiska jeanklänning, ljus tröja och röda/rosa/oranga kläder. Båda är snygga.

    Catti
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Så små vill jag fotografera nakna - allra gulligast!
  14. 7
    Så små vill jag fotografera nakna - allra gulligast!
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8

    Vad jag tycker...

    Nakna kort (så gulligt) och så nån jeansklänning med en bas tröja (utan tryck) under eller ingen tröja alls under....... och så barfota
  16. 8
    Vad jag tycker... Nakna kort (så gulligt) och så nån jeansklänning med en bas tröja (utan tryck) under eller ingen tröja alls under....... och så barfota
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Inga kläder till liten krumelur. De tar över bilden tycker jag. Nakenfis är bäst!!
  18. 9
    Inga kläder till liten krumelur. De tar över bilden tycker jag. Nakenfis är bäst!!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Nu när vi tog kort så hade jag en Lindexklänning (manchester - jättesöt) på Astrid med vit body och vita strumpbyxor under. Carl fick ha en vit långärmad t-shirt och favoritjeansen som är lappade med Blixten på ena knät och Sally på det andra knät. Jag tycker att det är kul att det fick bli favoritjeansen och det känns dessutom som en tidsstämpel med Bilar. Min bror hade en smurf i handen på sent 70-tal och det känns också kul att titta på så här i efterhand.
  20. 10
    Nu när vi tog kort så hade jag en Lindexklänning (manchester - jättesöt) på Astrid med vit body och vita strumpbyxor under. Carl fick ha en vit långärmad t-shirt och favoritjeansen som är lappade med Blixten på ena knät och Sally på det andra knät. Jag tycker att det är kul att det fick bli favoritjeansen och det känns dessutom som en tidsstämpel med Bilar. Min bror hade en smurf i handen på sent 70-tal och det känns också kul att titta på så här i efterhand.
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11

    Tack..

    ..vad gulligt sagt
  22. 11
    Tack.. ..vad gulligt sagt
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Beror på vilken typ..

    ..av bild ni vill ha tycker jag. När de är så små tycker jag att naket är jättegulligt. Vi tog en del med basrandiga och enfärgade plagg när dottern var liten och de gillar jag också skarpt, kläder som inte tar överhanden utan låter barnet synas.
    Tycker iof att multifärgat kan fungera bra också om barnet passar i det.
  24. 12
    Beror på vilken typ.. ..av bild ni vill ha tycker jag. När de är så små tycker jag att naket är jättegulligt. Vi tog en del med basrandiga och enfärgade plagg när dottern var liten och de gillar jag också skarpt, kläder som inte tar överhanden utan låter barnet synas.
    Tycker iof att multifärgat kan fungera bra också om barnet passar i det.
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Mamma kanske har?

    Om inte barnet själv kan uttala sig så kanske mamma eller pappa kan det? Hoppas du förstod hur jag menade nu efter den extra förklaringen

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  26. 13
    Mamma kanske har? Om inte barnet själv kan uttala sig så kanske mamma eller pappa kan det? Hoppas du förstod hur jag menade nu efter den extra förklaringen

    /mie
  27. Medlem sedan
    Apr 2004
    #14
    Bredrandigt är aldrig fel, eller enfärgat. Naken bäbis känns sådär lagom fantasifullt så det skulle jag skippa.
  28. 14
    Bredrandigt är aldrig fel, eller enfärgat. Naken bäbis känns sådär lagom fantasifullt så det skulle jag skippa.
  29. Medlem sedan
    Dec 2006
    #15
    Tack, tack för alla kloka tankar!
  30. 15
    Tack, tack för alla kloka tankar!
  31. Anonym
    #16
    Fast du skrev ju " att barnet själv får välja" ....
  32. 16
    Fast du skrev ju " att barnet själv får välja" ....

Liknande trådar

  1. KLÄDER TILL FOTOGRAFERING???
    By med 2an in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2023-01-17, 15:37
  2. Kläder till fotografering...
    By Matilda med 3 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 18:41
  3. Kläder till fotografering?
    By Minama in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 15:06
  4. Kläder till 6 mån fotografering?
    By Minama in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 14:39
  5. Kläder till fotografering?
    By Adela in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 10:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar