Om du vill bli gravid-TIPS
Försöker bli med barn
  1. anonymt namn
    #1

    Om du vill bli gravid-TIPS

    Tänkte dela med mig av några erfarenheter som gjorde att jag blev gravid.

    Jag hade länge svårt att bli gravid. Försökte mycket utan att det hände något. Jag har alltid haft oregelbunden mens som kommit med intervall 1,5-2.5 månader. Det har alltså varit svårt att veta när ägglossning skulle ske. Jag fick ett tips hos en läkare att kolla temperaturen (i ex. munnen) varje morgon innan man går upp vid ungefär samma tid. Skriv ner i anteckningsbok varje dag. Strax efter ägglossning stiger temperaturen ca 0,5 grader. Sedan är temperaturen förhöjd 14 dagar och då kommer mensen om man ej blivit gravid. Genom att skriva ner temperaturen varje dag ser man ofta ett mönster och man vet då ungefär när man bör ha samlag för att chansen till befruktning är störst.

    (Det finns medicin som man kan få för att sätta igång ägglossningen också. Det är dock ej bra att använda dessa för många gånger. Skall ske under kontroll av läkare.)

    Ett annat tips är att kolla sin ämnesomsättning (blodprov hos läkaren) om mensen kommer mycket oregelbundet och sällan. Jag hade fel på ämnesomsättningen och fick medicin mot detta. Då blev mensen mer regelbunden och kroppen fungerar bättre.

    Jag fick till slut två goa killar. En är nu 8 månader och en 3,5 år.
  2. 1
    Om du vill bli gravid-TIPS Tänkte dela med mig av några erfarenheter som gjorde att jag blev gravid.

    Jag hade länge svårt att bli gravid. Försökte mycket utan att det hände något. Jag har alltid haft oregelbunden mens som kommit med intervall 1,5-2.5 månader. Det har alltså varit svårt att veta när ägglossning skulle ske. Jag fick ett tips hos en läkare att kolla temperaturen (i ex. munnen) varje morgon innan man går upp vid ungefär samma tid. Skriv ner i anteckningsbok varje dag. Strax efter ägglossning stiger temperaturen ca 0,5 grader. Sedan är temperaturen förhöjd 14 dagar och då kommer mensen om man ej blivit gravid. Genom att skriva ner temperaturen varje dag ser man ofta ett mönster och man vet då ungefär när man bör ha samlag för att chansen till befruktning är störst.

    (Det finns medicin som man kan få för att sätta igång ägglossningen också. Det är dock ej bra att använda dessa för många gånger. Skall ske under kontroll av läkare.)

    Ett annat tips är att kolla sin ämnesomsättning (blodprov hos läkaren) om mensen kommer mycket oregelbundet och sällan. Jag hade fel på ämnesomsättningen och fick medicin mot detta. Då blev mensen mer regelbunden och kroppen fungerar bättre.

    Jag fick till slut två goa killar. En är nu 8 månader och en 3,5 år.
  3. anonym
    #2

    Ja,kära du...

    Du menar säkert väl med dina råd,men tror du inte att alla vi här redan vet allt det där och har provat det och mer därtill?Många här tempar,flera äter pergo,nästan alla har gjort fertilitetsutredningar och redan kollat alla blodvärden och dessutom följt alla råd som är mer eller mindre vetenskapliga.Inget av det du säger är nåt nytt för oss,utan man blir snarare bara matt av att läsa ytterligare råd om att "gör så här så blir du gravid".
    Vi kanske redan gjort allt som står i vår makt och ändå inte blir gravida och då hänger det allså inte på huruvida man glömt att tempa eller inte...
  4. 2
    Ja,kära du... Du menar säkert väl med dina råd,men tror du inte att alla vi här redan vet allt det där och har provat det och mer därtill?Många här tempar,flera äter pergo,nästan alla har gjort fertilitetsutredningar och redan kollat alla blodvärden och dessutom följt alla råd som är mer eller mindre vetenskapliga.Inget av det du säger är nåt nytt för oss,utan man blir snarare bara matt av att läsa ytterligare råd om att "gör så här så blir du gravid".
    Vi kanske redan gjort allt som står i vår makt och ändå inte blir gravida och då hänger det allså inte på huruvida man glömt att tempa eller inte...
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Ja och även

    stå på händer fast man inte kan cyklat i luften efter sex... Eller benen på väggen om sängen står nära... vad gör man inte liksom!!?? Nä vi vet nog inte hur man gör barn helt enkelt.
    ~mamma till en ängel *Robin* f/d 17 okt 2004~


    "Skogen skulle vara mycket tyst, om inga andra fåglar sjöng än de som sjunger bäst"
  6. 3
    Ja och även stå på händer fast man inte kan cyklat i luften efter sex... Eller benen på väggen om sängen står nära... vad gör man inte liksom!!?? Nä vi vet nog inte hur man gör barn helt enkelt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    nähä! menar du det! alltså ursäkta att jag låter dryg, det är egentligen inte meningen, men jag undrar om du verkligen tror att folk som har försökt få barn i flera månader/ år inte har koll på detta? Det känns nästan lite som ett hån när någon klampar in och berättar att gör så här så får ni barn. Jag är ledsen men det funkar faktiskt inte så enkelt... Du menar säkert väl men det blir fel med sådana tips här inne...
  8. 4
    nähä! menar du det! alltså ursäkta att jag låter dryg, det är egentligen inte meningen, men jag undrar om du verkligen tror att folk som har försökt få barn i flera månader/ år inte har koll på detta? Det känns nästan lite som ett hån när någon klampar in och berättar att gör så här så får ni barn. Jag är ledsen men det funkar faktiskt inte så enkelt... Du menar säkert väl men det blir fel med sådana tips här inne...
  9. Emsing
    #5
    Stort tack för dina tips! Snällt att du delar med dig av dom! Grattis till dina killar!
  10. 5
    Stort tack för dina tips! Snällt att du delar med dig av dom! Grattis till dina killar!
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Jo

    jag håller med om att tonen var lite väl hård. Det är uppenbart att den anonyme ville vara snäll, men även välvillighet kan vara stötande för många som kämpar med detta månad ut och månad in utan positiva resultat. Det tar inte särskilt lång tid att sätta sig in i vad som diskuteras på detta snack. Man märker då ganska snabbt att var och vart annat inlägg handlar om pergo och temp-kurvor.
    "I look just like the girl next door... if you happen to live next door to an amusement park" Dolly Parton
  12. 6
    Jo jag håller med om att tonen var lite väl hård. Det är uppenbart att den anonyme ville vara snäll, men även välvillighet kan vara stötande för många som kämpar med detta månad ut och månad in utan positiva resultat. Det tar inte särskilt lång tid att sätta sig in i vad som diskuteras på detta snack. Man märker då ganska snabbt att var och vart annat inlägg handlar om pergo och temp-kurvor.
  13. Anonym
    #7
    Tack Anonymt-namn för tipset! Nu får ni faktiskt ge er ni andra o gnälla o ta illa upp! Detta forum heter faktiskt "försökt i över 6 mån" och det innebär att det finns tjejer här som kanske har försökt i 7 månader, vilket i vissas ögon är en kort period, men i de tjejers ögon, som har försökt i 7 månader kanske, är en JÄTTE lång period. De börjar kanske bli lika desperata som oss och vill ha alla tips i världen på hur man blir gravid!!!!!
  14. 7
    Tack Anonymt-namn för tipset! Nu får ni faktiskt ge er ni andra o gnälla o ta illa upp! Detta forum heter faktiskt "försökt i över 6 mån" och det innebär att det finns tjejer här som kanske har försökt i 7 månader, vilket i vissas ögon är en kort period, men i de tjejers ögon, som har försökt i 7 månader kanske, är en JÄTTE lång period. De börjar kanske bli lika desperata som oss och vill ha alla tips i världen på hur man blir gravid!!!!!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Woooops,här var vi krigiska,Hänsyn borde ju komma från båda sidor eller hur.
    personen som skrev tipset borde nog ha kollat lite mer på sidan innan Hon skickade tipsen.
    det är lätt att bli kränkt när man har kämpat i det oändliga,med utredningar och gud vet vad.
  16. 8
    Woooops,här var vi krigiska,Hänsyn borde ju komma från båda sidor eller hur.
    personen som skrev tipset borde nog ha kollat lite mer på sidan innan Hon skickade tipsen.
    det är lätt att bli kränkt när man har kämpat i det oändliga,med utredningar och gud vet vad.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    men om man har läst på denna sidan så vet man ju en hel del,eller så frågar man ju de som är lång försökare här.
  18. 9
    men om man har läst på denna sidan så vet man ju en hel del,eller så frågar man ju de som är lång försökare här.
  19. anonym
    #10

    Men hallå!

    Snorkiga?Sorgliga?Nån vill ge råd?Hänsyn?Jäkla sida?Du stormar in här som en furie och verkar inte ha en aning om vad alla vi går igenom.Jadu,undrar vem som ska ge hänsyn egentligen...Vi vet faktiskt redan allt,vi har redan provat allt,vi behöver inte fler "välmenta" råd,inget vi gör gör oss ändå gravida och vad gäller tempning behövs det inte om man vet att man har äl och regelbunden mens.Vi stöttar alltid varann härinne,men undanber oss förståsigpåare som tror sig sitta inne med hela sanningen.Den enda sannningen som finns är ibland kvittar det vad man än gör,man blir inte gravid för det.
  20. 10
    Men hallå! Snorkiga?Sorgliga?Nån vill ge råd?Hänsyn?Jäkla sida?Du stormar in här som en furie och verkar inte ha en aning om vad alla vi går igenom.Jadu,undrar vem som ska ge hänsyn egentligen...Vi vet faktiskt redan allt,vi har redan provat allt,vi behöver inte fler "välmenta" råd,inget vi gör gör oss ändå gravida och vad gäller tempning behövs det inte om man vet att man har äl och regelbunden mens.Vi stöttar alltid varann härinne,men undanber oss förståsigpåare som tror sig sitta inne med hela sanningen.Den enda sannningen som finns är ibland kvittar det vad man än gör,man blir inte gravid för det.
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11
    precis sånna tips passar mer på andra snacket egentligen. Just därför vi vill att detta snack ska bli känsligt oxå.. Det andra snacket kanske inte vet om dessa tips så de passar bättre där.
  22. 11
    precis sånna tips passar mer på andra snacket egentligen. Just därför vi vill att detta snack ska bli känsligt oxå.. Det andra snacket kanske inte vet om dessa tips så de passar bättre där.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Som sagt jag tycker inte att det behövs bli känsligt,men det är ju min åsik.
    jag biter till när det behövs
  24. 12
    Som sagt jag tycker inte att det behövs bli känsligt,men det är ju min åsik.
    jag biter till när det behövs
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13
    alla kan som sagt inte bita till, så just därför.. Jag kan tex inte bita till även om jag har god lust. men det vore skönt att slippa sånt där.
  26. 13
    alla kan som sagt inte bita till, så just därför.. Jag kan tex inte bita till även om jag har god lust. men det vore skönt att slippa sånt där.
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    jag står som sagt för min åsikt.
    och jag märker att du står för din.
    vi kommer ingen vart i den disskutionen så varför fortsätta?
  28. 14
    jag står som sagt för min åsikt.
    och jag märker att du står för din.
    vi kommer ingen vart i den disskutionen så varför fortsätta?
  29. Anonym
    #15
    Jag håller inte med dig om att sådana tips bara passar på andra snacket. Nu är det ju tyvärr så att ett år är normalt att det tar innan man blir gravid. Så det är nog efter att ett år har gått som en del kanske börjar tempa. Själv har jag försökt i över ett år men har inte provat på det här med att ta tempen, har använt andra metoder. Så jag tar tacksamt emot sådana tips.
  30. 15
    Jag håller inte med dig om att sådana tips bara passar på andra snacket. Nu är det ju tyvärr så att ett år är normalt att det tar innan man blir gravid. Så det är nog efter att ett år har gått som en del kanske börjar tempa. Själv har jag försökt i över ett år men har inte provat på det här med att ta tempen, har använt andra metoder. Så jag tar tacksamt emot sådana tips.
  31. Ritttva
    #16
    Håller med förra talare. Bra skrivet. Som sagt, det kan ta ett tag innan man blir gravid och alla börjar inte direkt med tempning o Äl test, och andra hokus pokus grejer. Vissa sitter inte här inne dag ut och dag in och läser sida upp och sida ner så då tycker jag att sådana här tips är kanon bra.
  32. 16
    Håller med förra talare. Bra skrivet. Som sagt, det kan ta ett tag innan man blir gravid och alla börjar inte direkt med tempning o Äl test, och andra hokus pokus grejer. Vissa sitter inte här inne dag ut och dag in och läser sida upp och sida ner så då tycker jag att sådana här tips är kanon bra.
  33. Tuffs
    #17
    Du verkar prata för alla här inne, men tydligen så ser du ju längre ner på sidan att alla inte vet allt, du borde ju bli läkare så duktig som du är!!!! Ni är ju sååå duktiga!!!! varför går ni då till läkare om ni är sååå duktiga och kan allt!!
  34. 17
    Du verkar prata för alla här inne, men tydligen så ser du ju längre ner på sidan att alla inte vet allt, du borde ju bli läkare så duktig som du är!!!! Ni är ju sååå duktiga!!!! varför går ni då till läkare om ni är sååå duktiga och kan allt!!
  35. anonymt namn
    #18

    Nu har du

    gått över gränsen fullständigt.Ja,jag vet väldigt mycket,det blir så när man försökt länge,har läst det mesta som finns,gjort utredning och ÄNDÅ inte blivit gravid!Tror du att du vinner nåt på att trycka ner oss ännu mer i skoskaften?Tror du inte vi mår tillräckligt dåligt utan att behöva höra besserwisserråd från en som du som anser sig veta hur barn blir till?Vi vet OCKSÅ hur barn blir till,men likafördärvat blir vi inte gravida!Jag är inte ett dugg duktig,jag känner mig värdelös för att jag inte blir gravid.Vad vinner du på att hoppa på mig?Du hade vansinnig TUR som blev gravid,men alla har inte den turen trots att man gör allt för att bli gravid.Till syvende och sist kvittar det fullständigt vad man gör-man blir gravid om man är fertil och all omständigheter är dom rätta.
  36. 18
    Nu har du gått över gränsen fullständigt.Ja,jag vet väldigt mycket,det blir så när man försökt länge,har läst det mesta som finns,gjort utredning och ÄNDÅ inte blivit gravid!Tror du att du vinner nåt på att trycka ner oss ännu mer i skoskaften?Tror du inte vi mår tillräckligt dåligt utan att behöva höra besserwisserråd från en som du som anser sig veta hur barn blir till?Vi vet OCKSÅ hur barn blir till,men likafördärvat blir vi inte gravida!Jag är inte ett dugg duktig,jag känner mig värdelös för att jag inte blir gravid.Vad vinner du på att hoppa på mig?Du hade vansinnig TUR som blev gravid,men alla har inte den turen trots att man gör allt för att bli gravid.Till syvende och sist kvittar det fullständigt vad man gör-man blir gravid om man är fertil och all omständigheter är dom rätta.
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    vet inte vad du vill egentligen,har nog inte ens sett dig på sidan förr,är du här för att starta bråk så är du fel ute.
    leta någon annanstans och försvinn från sidan som du själv sa.
  38. 19
    vet inte vad du vill egentligen,har nog inte ens sett dig på sidan förr,är du här för att starta bråk så är du fel ute.
    leta någon annanstans och försvinn från sidan som du själv sa.
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20

    Lugn nu. Ber att få påminna om

    snackreglerna. Jag förstår att det är lätt att bli arg och upprörd men det är inte ok att gå till personangrepp.

    Ibland behöver man kanske stanna till lite och fundera. Vad menar den här skribenten _eg_?? Många gånger räcker det så för att man ska få en annan ton i sitt svar.

    Är det så att nån anser att ett inlägg bryter mot snackreglerna så använd triangeln i stället för att gå iförsvar. Två fel gör inte ett rätt

    /marib *värd*
    Bara måste...... allt....
  40. 20
    Lugn nu. Ber att få påminna om snackreglerna. Jag förstår att det är lätt att bli arg och upprörd men det är inte ok att gå till personangrepp.

    Ibland behöver man kanske stanna till lite och fundera. Vad menar den här skribenten _eg_?? Många gånger räcker det så för att man ska få en annan ton i sitt svar.

    Är det så att nån anser att ett inlägg bryter mot snackreglerna så använd triangeln i stället för att gå iförsvar. Två fel gör inte ett rätt

    /marib *värd*
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tips när gravid??
    By emomilolie in forum _1106 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 12:37
  2. Tips för att bli gravid
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 21:09
  3. Bli gravid tips
    By Nizza2001 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 20:59
  4. Vill och vill inte vara gravid!
    By anonymt namn in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 20:17
  5. Tips för att bli gravid
    By ango in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar