18 månader
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    18 månader

    Så har då Ellen blivit 18 månader och varit på koll.

    Allt ok, läkaren kunde inte hitta några fel. Sprutorna gick också bra lite gråt men det gick fort över. Det blev två st, dels mpr:en men även pneumokockvaccinet. Vi får betala det själva som alla andra men jag är impad över att vår bvc hade vaccinet hemma. Tyder på god framförhållning.
    Andra dosen pneumokockvaccin får hon i slutet av januari.

    Siffror:
    82,5cm lång (jag gissade 84)
    11,66 kg tung (jag gissade 11,5)
    46cm runt huvudet.

    Vi har fö tagit första steget mot syskon. Kliniken är kontaktad och en gynkoll (frivillig men det är bra om den görs...) är bokad i december. Första försöket sker nog i februari. Iiiiihhh!
    Karonesse med Ellen och Olle
  2. 1
    18 månader Så har då Ellen blivit 18 månader och varit på koll.

    Allt ok, läkaren kunde inte hitta några fel. Sprutorna gick också bra lite gråt men det gick fort över. Det blev två st, dels mpr:en men även pneumokockvaccinet. Vi får betala det själva som alla andra men jag är impad över att vår bvc hade vaccinet hemma. Tyder på god framförhållning.
    Andra dosen pneumokockvaccin får hon i slutet av januari.

    Siffror:
    82,5cm lång (jag gissade 84)
    11,66 kg tung (jag gissade 11,5)
    46cm runt huvudet.

    Vi har fö tagit första steget mot syskon. Kliniken är kontaktad och en gynkoll (frivillig men det är bra om den görs...) är bokad i december. Första försöket sker nog i februari. Iiiiihhh!
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2

    oooohhh, spännande

    med syskon. vilken baby-boom det blir här. blir så avundsjuk, fast jag inte förstår varför. vill inte ha syskon riktigt än, men de är ju härliga de små bebisarna.

    vi håller tummarna i februari!
  4. 2
    oooohhh, spännande med syskon. vilken baby-boom det blir här. blir så avundsjuk, fast jag inte förstår varför. vill inte ha syskon riktigt än, men de är ju härliga de små bebisarna.

    vi håller tummarna i februari!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tack tack! :-)
  6. 3
    Tack tack! :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Hihi våra töser är nästan lika stora. Jonna var också 82,5 lång, vägde 11480 och har ett hof på 48

    Ååååh vad spännande med syskonförsök!

    Jag grubblar mig tokig på hur vi ska göra. Ska jag skaffa en utbildning först (den jag tänkt gå är på 1,5 år och börjar hösten 08)?, ska jag försöka få ett jobb först?! Många frågor, hur som lär vi gå till banken och prata med de också hur de ställer sig till ev lån. Har ju tyvärr inte pengarna annars. Äh, vilket trams!

    Lycka till och håll oss underrättade under resans gång

    Kram
  8. 4
    Hihi våra töser är nästan lika stora. Jonna var också 82,5 lång, vägde 11480 och har ett hof på 48

    Ååååh vad spännande med syskonförsök!

    Jag grubblar mig tokig på hur vi ska göra. Ska jag skaffa en utbildning först (den jag tänkt gå är på 1,5 år och börjar hösten 08)?, ska jag försöka få ett jobb först?! Många frågor, hur som lär vi gå till banken och prata med de också hur de ställer sig till ev lån. Har ju tyvärr inte pengarna annars. Äh, vilket trams!

    Lycka till och håll oss underrättade under resans gång

    Kram
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Vilken fin liten flicka
    Vad spännande att planera för ett syskon Berätta gärna mer om hur det går. Lycka till!
  10. 5
    Vilken fin liten flicka
    Vad spännande att planera för ett syskon Berätta gärna mer om hur det går. Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Ja många frågor är det!

    Pengarna är ju ett stort aber, jag räknar kallt med att Ellens mormor och morfar kanske slänger till lite cash för ett nytt barnbarn.

    Funderade ett tag på att anordna auktion, vem vill ha ett nytt barnbarn liksom. Men det skulle nog bli lite för konstigt! :-)

    Hon är så söt på kortet din "lilla" skrutta!
  12. 6
    Ja många frågor är det!

    Pengarna är ju ett stort aber, jag räknar kallt med att Ellens mormor och morfar kanske slänger till lite cash för ett nytt barnbarn.

    Funderade ett tag på att anordna auktion, vem vill ha ett nytt barnbarn liksom. Men det skulle nog bli lite för konstigt! :-)

    Hon är så söt på kortet din "lilla" skrutta!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Tack!
    Återkommer när jag vet mer.
  14. 7
    Tack!
    Återkommer när jag vet mer.
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Spännande! Lycka till med förökningsförsöket

    Har inte kollat upp nåt med pneumokockvaccin. Får fråga på BVC idag...

    Spanade in på bildgalleriet, vad fin Ellen är! Hoppas hon blir storasyster snart

    Kram
  16. 8
    Spännande! Lycka till med förökningsförsöket

    Har inte kollat upp nåt med pneumokockvaccin. Får fråga på BVC idag...

    Spanade in på bildgalleriet, vad fin Ellen är! Hoppas hon blir storasyster snart

    Kram
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9

    Härligt!

    Kul , med syskonförsök, hoppas det går enkelt och att ni lyckas på en gång. Sån tur hade inte vi när Malte skulle bli till, det tog bra många försök och runt 3 år att få till honom. Jag håller tummarna för er!

    Kram Malin
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  18. 9
    Härligt! Kul , med syskonförsök, hoppas det går enkelt och att ni lyckas på en gång. Sån tur hade inte vi när Malte skulle bli till, det tog bra många försök och runt 3 år att få till honom. Jag håller tummarna för er!

    Kram Malin
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10
    spännande med syskonförsök hoppas allt går snabbt och bra.

    ja tiden går fort dom är stora nu våra pluttar
  20. 10
    spännande med syskonförsök hoppas allt går snabbt och bra.

    ja tiden går fort dom är stora nu våra pluttar

Liknande trådar

  1. 8 månader
    By M-Irre in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 13:54
  2. 8 månader
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 19:43
  3. 8 månader
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 11:34
  4. 7 månader
    By Smila in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 14:12
  5. 9 månader
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 09:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar