"giltiga" skäl....avvisning
Arbete, ekonomi & juridik
  1. anonymt namn
    #1

    "giltiga" skäl....avvisning

    Jag har fått ett antal tjänster (3 st) som jag "måste" söka (anvisade) till en mindre ort som ligger 13 mil bort (enkel resa), jag kommer att söka dom och hoppas att de inte är intresserade...men om...

    Jag har sambo, två småbarn, hus och vet att det inte är giltiga skäl, tänkte mer ekonomiskt, i dagsläget så stämplar jag 70% och vill inte jobba mer än det, och ska jag då lägga ut närmare 6000:- i månaden på bensin (att åka kollektivt tar ca 3 timmar enkel). Vet att det extra som man får lägga ut, för dubbelt boende kan räknas med i inkomsten, men hur är det med bensinen?
  2. 1
    "giltiga" skäl....avvisning Jag har fått ett antal tjänster (3 st) som jag "måste" söka (anvisade) till en mindre ort som ligger 13 mil bort (enkel resa), jag kommer att söka dom och hoppas att de inte är intresserade...men om...

    Jag har sambo, två småbarn, hus och vet att det inte är giltiga skäl, tänkte mer ekonomiskt, i dagsläget så stämplar jag 70% och vill inte jobba mer än det, och ska jag då lägga ut närmare 6000:- i månaden på bensin (att åka kollektivt tar ca 3 timmar enkel). Vet att det extra som man får lägga ut, för dubbelt boende kan räknas med i inkomsten, men hur är det med bensinen?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Man kan få ett resebidrag på max 2000 kronor i månaden, kan påpeka att sambon pendlar 10 mil enkel resa och jag 11 mil enkel resa och har en son på 10 år, jag arbetar idag 87,5 % för att få tiden att gå ihop, men stämplar inte upp till heltid, då det är ett frivilligt val (kunde fått heltid ifall jag velat)
  4. 2
    Man kan få ett resebidrag på max 2000 kronor i månaden, kan påpeka att sambon pendlar 10 mil enkel resa och jag 11 mil enkel resa och har en son på 10 år, jag arbetar idag 87,5 % för att få tiden att gå ihop, men stämplar inte upp till heltid, då det är ett frivilligt val (kunde fått heltid ifall jag velat)

Liknande trådar

  1. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  2. Till "Anonym" ang "droppe glass"!
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 20:52
  3. "Särskilda skäl"
    By KUB? in forum Gravidsnack
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 11:50
  4. v v eller "v14" för "vuxen" dotter?
    By KA_Johansson in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 22:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar