sen med talet
_04/05 Vinterbarn
  1. anonymt namn
    #1

    sen med talet

    Min son är född sent 2004, så han har precis fyllt 3 år. Han har ett ordförråd på 50-70 ord. Säger några enstaka 2-ordsmeningar. Vi går hos logoped en gång i månaden. Någon mer som har barn som är eller vart sena med talet?
  2. 1
    sen med talet Min son är född sent 2004, så han har precis fyllt 3 år. Han har ett ordförråd på 50-70 ord. Säger några enstaka 2-ordsmeningar. Vi går hos logoped en gång i månaden. Någon mer som har barn som är eller vart sena med talet?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    jag har en kompis som har en son o han kom igång sent med talet. Nu är han 4,5 år o pratar jätte bra så när det väl kom igång så gick det snabbt. Har även haft dagisbarn som kommit igång sent med talet, men de kommer ifatt med tiden
  4. 2
    jag har en kompis som har en son o han kom igång sent med talet. Nu är han 4,5 år o pratar jätte bra så när det väl kom igång så gick det snabbt. Har även haft dagisbarn som kommit igång sent med talet, men de kommer ifatt med tiden
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Är logoped själv och tycker på det lilla du skriver att det verkar som om din pojk ändå har goda förutsättningar: han har rätt många ord och kan sätta ihop till meningar. Och ni får hjälp. Det viktigaste är att han förstår vad ni säger och är intresserad av att kommunicera.
  6. 3
    Är logoped själv och tycker på det lilla du skriver att det verkar som om din pojk ändå har goda förutsättningar: han har rätt många ord och kan sätta ihop till meningar. Och ni får hjälp. Det viktigaste är att han förstår vad ni säger och är intresserad av att kommunicera.

Liknande trådar

  1. 80-talet på väg?
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 18:18
  2. Sen med talet
    By Lotta med Viktor03+L06 in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 19:16
  3. det här med talet
    By jane1979 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 09:47
  4. Sen med talet
    By Pallasita in forum Ur barnamun
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 10:59
  5. Talet
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 09:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar