en månad till jul
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    en månad till jul

    ska tyværr jobba hela jækla julhelgen så det kænns sådær infør den, førsøker hålla masken infør barnen att vi kan få det bra ændå...men tror inte riktigt sjælv på det.
    Har lovat mig sjælv att det ær sista gången jag ska jobba en julafton, byter jobb om jag måste men inte en jul till så længe barnen inte ær vuxna.
    Hur ser era julplaner ut?
  2. 1
    en månad till jul ska tyværr jobba hela jækla julhelgen så det kænns sådær infør den, førsøker hålla masken infør barnen att vi kan få det bra ændå...men tror inte riktigt sjælv på det.
    Har lovat mig sjælv att det ær sista gången jag ska jobba en julafton, byter jobb om jag måste men inte en jul till så længe barnen inte ær vuxna.
    Hur ser era julplaner ut?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Vi har inte riktigt bestämt det ännu. eventuellt åker vi upp till fjällen och firar jul.
    Idag har jag köpt första julklappen *känner mig duktig*
  4. 2
    Vi har inte riktigt bestämt det ännu. eventuellt åker vi upp till fjällen och firar jul.
    Idag har jag köpt första julklappen *känner mig duktig*
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Planen är att vi ska ha fått ordnng och flyttat så att vi kan fira jul i nya huset. Vet inte om jag har barnen än heller
  6. 3
    Planen är att vi ska ha fått ordnng och flyttat så att vi kan fira jul i nya huset. Vet inte om jag har barnen än heller
  7. Quentin
    #4
    Det blir firande med familj och släkten. Traditionellt firande med julbord och umgänge.
  8. 4
    Det blir firande med familj och släkten. Traditionellt firande med julbord och umgänge.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Om exakt en månad gör jag troligtvis min sista arbetsdag i Stockholm för detta år. Jag har sagt till på jobbet att jag ska ha ledigt utan att behöva ta semester i mellandagrna!:-) Så jag får en ledighet som jag kan njuta av, själva juldagarna firar vi hos svärföräldrarna som bor ute på landet. Försöker väl träffa mina föräldrar nått också, min pappa är dock väldigt sjuk och ligger på sjukhus jag har inte träffat honom på en månad.
  10. 5
    Om exakt en månad gör jag troligtvis min sista arbetsdag i Stockholm för detta år. Jag har sagt till på jobbet att jag ska ha ledigt utan att behöva ta semester i mellandagrna!:-) Så jag får en ledighet som jag kan njuta av, själva juldagarna firar vi hos svärföräldrarna som bor ute på landet. Försöker väl träffa mina föräldrar nått också, min pappa är dock väldigt sjuk och ligger på sjukhus jag har inte träffat honom på en månad.
  11. KAJO
    #6

    Ska ni flytta?!

    Blev det huset du skrev om för ett tag sedan? Eller hittade ni ngt annat?
  12. 6
    Ska ni flytta?! Blev det huset du skrev om för ett tag sedan? Eller hittade ni ngt annat?
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7

    Jul hemma för första gången

    Vi har aldrig firat jul hemma hos oss förr, utan alltid åkt till mina föräldrar eller svärisarna eller svägerskan. I är har vi dock bestämt oss för att fira hemma hos oss. I första hand för att vi vill fira jul i vårt hus och i andra hand för att vi inte orkar fara land och rike runt när jag snart ska ha barn. Svägerskan med döttrar kommer hit dock. Mina föräldrar kan inte komma loss, går inte att hitta häst/gårdsvakt över jul, och mina syskon är upptagna på olika håll (syrran ska t.ex. ha barn 2veckor innan jul). Svärisarna firar jul nere i Spanien där de bor större delen av året.

    Jag jobbade förra julen, men det var helt okej för jag jobbade som distriktsveterinär, så jag kunde ju vara hemma (hos svägerskan där vi firade) så länge ingen ringde. I år ska vi dock vara helt lediga. Jag är sjukskriven pga ryggproblem i samband med graviditeten och maken ska ta semester 1-2 veckor. Jätteskönt!

    Jag ser riktigt fram emot att vagga runt i maklig takt i köket och baka lussekatter och julgodis och rulla köttbullar fram i december.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  14. 7
    Jul hemma för första gången Vi har aldrig firat jul hemma hos oss förr, utan alltid åkt till mina föräldrar eller svärisarna eller svägerskan. I är har vi dock bestämt oss för att fira hemma hos oss. I första hand för att vi vill fira jul i vårt hus och i andra hand för att vi inte orkar fara land och rike runt när jag snart ska ha barn. Svägerskan med döttrar kommer hit dock. Mina föräldrar kan inte komma loss, går inte att hitta häst/gårdsvakt över jul, och mina syskon är upptagna på olika håll (syrran ska t.ex. ha barn 2veckor innan jul). Svärisarna firar jul nere i Spanien där de bor större delen av året.

    Jag jobbade förra julen, men det var helt okej för jag jobbade som distriktsveterinär, så jag kunde ju vara hemma (hos svägerskan där vi firade) så länge ingen ringde. I år ska vi dock vara helt lediga. Jag är sjukskriven pga ryggproblem i samband med graviditeten och maken ska ta semester 1-2 veckor. Jätteskönt!

    Jag ser riktigt fram emot att vagga runt i maklig takt i köket och baka lussekatter och julgodis och rulla köttbullar fram i december.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    blir hemma hos oss i år
  16. 8
    blir hemma hos oss i år
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Bra fråga, vet inte vad jag skrev men ett gammalt fint hus som behöver en massa kärlek är det
  18. 9
    Bra fråga, vet inte vad jag skrev men ett gammalt fint hus som behöver en massa kärlek är det
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Kollade mina mess, jo just det huset

    Du får väl köra förbi och kolla, det är det med containern på utsidan*skrattar*
  20. 10
    Kollade mina mess, jo just det huset

    Du får väl köra förbi och kolla, det är det med containern på utsidan*skrattar*
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11

    Vad kul att diskutera jul....

    Har precis bakat saffransbullar och pepparkakor, provsmakat glöggen, sitter och letar julklappar på nätet och upptäckte precis att amaryllisen slagit ut Inte lika kul att du ska jobba dock.. I år är jag ledig på julafton men jobbar juldagen och annandagen (vilket inte gör mig något alls). Förra året var det värre då jag jobbade hela julhelgen..Du får väl tänka på den feta lönen du får ut i januari *ler ironiskt*
  22. 11
    Vad kul att diskutera jul.... Har precis bakat saffransbullar och pepparkakor, provsmakat glöggen, sitter och letar julklappar på nätet och upptäckte precis att amaryllisen slagit ut Inte lika kul att du ska jobba dock.. I år är jag ledig på julafton men jobbar juldagen och annandagen (vilket inte gör mig något alls). Förra året var det värre då jag jobbade hela julhelgen..Du får väl tänka på den feta lönen du får ut i januari *ler ironiskt*
  23. KAJO
    #12

    Åh, nu blir jag jättenyfiken!!

    Får ta en runda i trakten någon dag och leta efter hus med container Och skulle jag lyckas hitta det får du bjuda på fika Låter härligt i alla fall, grattis.
  24. 12
    Åh, nu blir jag jättenyfiken!! Får ta en runda i trakten någon dag och leta efter hus med container Och skulle jag lyckas hitta det får du bjuda på fika Låter härligt i alla fall, grattis.
  25. mandelblomma
    #13
    ja den ær ju helt astronomisk *ironin dryper nu*
    Nej jag tænker på att det hær ær sista gången jag utsætter min a barn før det hær!
    Kænns skit att åka o læmna dem hos en slækting dær de ska fira jul utan mig...de kommer få det bra ændå, men de tycker inte det kænns så kul såklart.
  26. 13
    ja den ær ju helt astronomisk *ironin dryper nu*
    Nej jag tænker på att det hær ær sista gången jag utsætter min a barn før det hær!
    Kænns skit att åka o læmna dem hos en slækting dær de ska fira jul utan mig...de kommer få det bra ændå, men de tycker inte det kænns så kul såklart.
  27. mandelblomma
    #14
    vi flyttade før øver en månad sen o vi ær långt i från klara ....men mycket pga hantverkare som kommer o går som de vill, tror jag ska betala deras fakturor som jag vill också *s*
    Eftersom tapeter inte ær klara, eller det måste gøras om, så kan vi inte sætta upp tavlor o gardiner.
    Vi har liksom fastnat dær.
    Sen har vi inte kommit øverens om bokhylla, så alla sådana saker ligger i ett kaos i garaget.
    Har bestæmt oss før att julpynta minimalt i år; gran och sen bara lite advenststakar o stjærnor o så massa julblommor o ljus.
    Hoppas er flytt går snabbare
  28. 14
    vi flyttade før øver en månad sen o vi ær långt i från klara ....men mycket pga hantverkare som kommer o går som de vill, tror jag ska betala deras fakturor som jag vill också *s*
    Eftersom tapeter inte ær klara, eller det måste gøras om, så kan vi inte sætta upp tavlor o gardiner.
    Vi har liksom fastnat dær.
    Sen har vi inte kommit øverens om bokhylla, så alla sådana saker ligger i ett kaos i garaget.
    Har bestæmt oss før att julpynta minimalt i år; gran och sen bara lite advenststakar o stjærnor o så massa julblommor o ljus.
    Hoppas er flytt går snabbare
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    klart vi gör, när köket är färdigt
  30. 15
    klart vi gör, när köket är färdigt
  31. Medlem sedan
    Feb 2007
    #16

    vi

    ska fira hemma hos min lillasyrra o hennes make. hennes svärföräldrar kommer hit till Sverige så vi ska försöka ordna en "riktig svensk jul" *ler*
    syrrans son ska vara med, vi 5 + min svärfar o så syrrans svärisar dårå. få se om lillebror ska vara med oxå o sen vet jag inte om syrrans makes syster + sambo ska vara med.
    annars ska vi bara vara hemma. vi har tagit ledigt så vi har ledigt 2 veckor över jul o nyår
    trist att du ska jobba. kommer du jobba i Norge då? följer din familj med dit då? du behöver såklart inte svara ifall du inte vill!
    hoppas det blir en bra jul iaf för er.
    kramar
  32. 16
    vi ska fira hemma hos min lillasyrra o hennes make. hennes svärföräldrar kommer hit till Sverige så vi ska försöka ordna en "riktig svensk jul" *ler*
    syrrans son ska vara med, vi 5 + min svärfar o så syrrans svärisar dårå. få se om lillebror ska vara med oxå o sen vet jag inte om syrrans makes syster + sambo ska vara med.
    annars ska vi bara vara hemma. vi har tagit ledigt så vi har ledigt 2 veckor över jul o nyår
    trist att du ska jobba. kommer du jobba i Norge då? följer din familj med dit då? du behöver såklart inte svara ifall du inte vill!
    hoppas det blir en bra jul iaf för er.
    kramar
  33. KAJO
    #17

    Ha, ha-

    jo, ett kök är bra att ha om man ska fika
  34. 17
    Ha, ha- jo, ett kök är bra att ha om man ska fika
  35. mandelblomma
    #18
    nej i Sverige på mitt ordinarie jobb, extra i Norge kan jag styra sjælv.
    jag ska vara ledig en vecka efter jul, om jag får igenom den ledigheten ...har massa komp tid.
  36. 18
    nej i Sverige på mitt ordinarie jobb, extra i Norge kan jag styra sjælv.
    jag ska vara ledig en vecka efter jul, om jag får igenom den ledigheten ...har massa komp tid.
  37. Medlem sedan
    Feb 1999
    #19
    Vet inte ! Släkten får inte tummen ur till beslut.
  38. 19
    Vet inte ! Släkten får inte tummen ur till beslut.
  39. Medlem sedan
    Feb 2007
    #20

    aha

    då e jag med. fick för mig att du jobbar i Norge endast.
    håller tummarna stenhårt för att du får ledigt efter jul o att ni hinner mysa massa då!
    kramen
  40. 20
    aha då e jag med. fick för mig att du jobbar i Norge endast.
    håller tummarna stenhårt för att du får ledigt efter jul o att ni hinner mysa massa då!
    kramen
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 1 månad till BF ¤
    By neasol in forum _1006 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 15:06
  2. En månad till bf!!!!
    By pixie in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 10:33
  3. om 2½ månad ska vi till
    By Pappan_ in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 20:47
  4. En månad till..
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 11:41
  5. En månad till
    By Katarina76 in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar