Godkväll!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Godkväll!

    Nyss satt vi här båda två och hade lite familjeråd/planering. Men vips har maken satt sig i köket med den andra datorn och filar på formuleringar i mejl till sin chef. Jaja, då sätter väl jag mig här då! *fnys*
    Haft en skön dag med promenad genom hela Slottskogen, fika på ett mysigt café. Därefter hustitt på ett mycket fint hus som tyvärr låg i helt fel område (går det att förflytta dem) och sedan en god god middag med lammstek och potatisgratäng. Hade inte barnen varit, hade det varit en mkt trevlig tillställning. Gaaah! Pärlor åt #¤# säger jag bara!! E åt visserligen två skivor lammstek, nog den enda köttsort hon verkligen gillar. Men S bara strejkade, maken till kräsen kille får man leta efter. Hade hoppats han skulle tagit efter sin far som var ett föredöme på sitt dagis, killen som åt allt! ;-)
    Jaja, gott var det iaf, och vinet från igår var minst lika gott som då, apropå vinenkäten lite längre ner. Fast dricka vin må-to skulle jag nog inte göra. Är för svensk för det ;-)
    Vad har ni för er då?
  2. 1
    Godkväll! Nyss satt vi här båda två och hade lite familjeråd/planering. Men vips har maken satt sig i köket med den andra datorn och filar på formuleringar i mejl till sin chef. Jaja, då sätter väl jag mig här då! *fnys*
    Haft en skön dag med promenad genom hela Slottskogen, fika på ett mysigt café. Därefter hustitt på ett mycket fint hus som tyvärr låg i helt fel område (går det att förflytta dem) och sedan en god god middag med lammstek och potatisgratäng. Hade inte barnen varit, hade det varit en mkt trevlig tillställning. Gaaah! Pärlor åt #¤# säger jag bara!! E åt visserligen två skivor lammstek, nog den enda köttsort hon verkligen gillar. Men S bara strejkade, maken till kräsen kille får man leta efter. Hade hoppats han skulle tagit efter sin far som var ett föredöme på sitt dagis, killen som åt allt! ;-)
    Jaja, gott var det iaf, och vinet från igår var minst lika gott som då, apropå vinenkäten lite längre ner. Fast dricka vin må-to skulle jag nog inte göra. Är för svensk för det ;-)
    Vad har ni för er då?
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Mumsar vitlöksost och tittar på usel tv med maken, som sitter och gör Viktiga Saker på sin laptop i soffan bredvid mig!
  4. 2
    Mumsar vitlöksost och tittar på usel tv med maken, som sitter och gör Viktiga Saker på sin laptop i soffan bredvid mig!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Låter väldigt likt hur det är hemma hos oss, minus vitlöksost.
  6. 3
    Låter väldigt likt hur det är hemma hos oss, minus vitlöksost.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Ska vi ta ett glas vin?
  8. 4
    Ska vi ta ett glas vin?
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Ska nog gå och sova! Svärmor med make sitter och surfar vid varsin dator, men gubben har lagt sig tror jag - han kanske surfar på sitt håll (i alla fall är det himla trögt på linjen just nu!). Hör S som hostar däruppe, har hon inte somnat än?! Måste nog kolla det. Har nästan förberett jobbet färdigt för imorgon (har bara två elever att förhöra). På tisdag strejkar skolorna, så då är barnen hemma. Har lovat att ta ett par kompisar till dem på e.m.

    Jag är också för svensk (eller snarare kanske för svenskt frikyrklig!) för att dricka vin varje dag - och jag skulle inte vilja att gubben gjorde det heller faktiskt. Dricker något halvt glas här och där, men är oftast lika glad om jag får kolsyrat vatten. Eller lite Bretagnsk cider kanske!
  10. 5
    Ska nog gå och sova! Svärmor med make sitter och surfar vid varsin dator, men gubben har lagt sig tror jag - han kanske surfar på sitt håll (i alla fall är det himla trögt på linjen just nu!). Hör S som hostar däruppe, har hon inte somnat än?! Måste nog kolla det. Har nästan förberett jobbet färdigt för imorgon (har bara två elever att förhöra). På tisdag strejkar skolorna, så då är barnen hemma. Har lovat att ta ett par kompisar till dem på e.m.

    Jag är också för svensk (eller snarare kanske för svenskt frikyrklig!) för att dricka vin varje dag - och jag skulle inte vilja att gubben gjorde det heller faktiskt. Dricker något halvt glas här och där, men är oftast lika glad om jag får kolsyrat vatten. Eller lite Bretagnsk cider kanske!
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Det lâter som en ypperligt trevlig dag, minus matkrânglande barn, dâ.

    Jag sitter och funderar pâ om jag ska gâ och lägga mig redan nu och ladda för morgondagen som kommer innebära samma strejkhelvete som förra veckan. Är ypperligt less pâ det här.

    Annars har jag träffat Jox i em och det är alltid lika trevligt!
  12. 6
    Det lâter som en ypperligt trevlig dag, minus matkrânglande barn, dâ.

    Jag sitter och funderar pâ om jag ska gâ och lägga mig redan nu och ladda för morgondagen som kommer innebära samma strejkhelvete som förra veckan. Är ypperligt less pâ det här.

    Annars har jag träffat Jox i em och det är alltid lika trevligt!
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Klart ni ska, det är ju söndag!
  14. 7
    Klart ni ska, det är ju söndag!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Precis. Skrev just ett liknande inlägg som försvann. Vilken färg vill du ha?
  16. 8
    Precis. Skrev just ett liknande inlägg som försvann. Vilken färg vill du ha?
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Jag tar väl det vitruella som vanligt....
  18. 9
    Jag tar väl det vitruella som vanligt....
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Vitlöksost lät trevligt, usel tv mindre så och upptagen make allra minst! Vad kan vara viktigare än hans hustru??
  20. 10
    Vitlöksost lät trevligt, usel tv mindre så och upptagen make allra minst! Vad kan vara viktigare än hans hustru??
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Hur länge är svärmor på besök? Har svårt att se min svärmor sitta och surfa...
    Bretagnsk cider är inte dumt alls det! Maken coh svågern planerar göra egen cider, den har blivit riktigt lyckad tidigare år!
  22. 11
    Hur länge är svärmor på besök? Har svårt att se min svärmor sitta och surfa...
    Bretagnsk cider är inte dumt alls det! Maken coh svågern planerar göra egen cider, den har blivit riktigt lyckad tidigare år!
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12
    Mm... Har två lata katter i knät, så jag får be maken!
  24. 12
    Mm... Har två lata katter i knät, så jag får be maken!
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13
    Mys! Väldigt, väldigt avundsjuk på dina katter. Vill också ha katt. Men inser att det blir svårt här iom att vi saknar kattvakt.
  26. 13
    Mys! Väldigt, väldigt avundsjuk på dina katter. Vill också ha katt. Men inser att det blir svårt här iom att vi saknar kattvakt.
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14
    Kattvakt går alltid att hitta. Och nu har jag vin också!
  28. 14
    Kattvakt går alltid att hitta. Och nu har jag vin också!
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15
    Reellt rött här!
  30. 15
    Reellt rött här!
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16
    Äsch, det gör inte så mycket. Han sitter ju här bredvid och jag har ju er att prata med! Han tittar nu på Football på datorn.
  32. 16
    Äsch, det gör inte så mycket. Han sitter ju här bredvid och jag har ju er att prata med! Han tittar nu på Football på datorn.
  33. Medlem sedan
    May 2000
    #17
    Avis på dig, som får träffa Jox sådär bara hela tiden!
  34. 17
    Avis på dig, som får träffa Jox sådär bara hela tiden!
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    Jag har ett glas vitt, men det är faktiskt inte så gott. Ett av makens mindre lyckade köp, annars brukar han vara väldigt duktig på att hitta prisvärda viner.
  36. 18
    Jag har ett glas vitt, men det är faktiskt inte så gott. Ett av makens mindre lyckade köp, annars brukar han vara väldigt duktig på att hitta prisvärda viner.
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19
    Ja, visst har jag tur?
  38. 19
    Ja, visst har jag tur?
  39. Medlem sedan
    May 2000
    #20
    Vi har en god Sancerre i kylen, som faktiskt överlevde att bli glömd i frysen...
  40. 20
    Vi har en god Sancerre i kylen, som faktiskt överlevde att bli glömd i frysen...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Godkväll!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 21:25
  2. Godkväll
    By USAnna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 03:05
  3. Godkväll
    By MiaMaria in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 20:04
  4. Godkväll
    By -Cecilia- in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 08:56
  5. Godkväll
    By MiaMaria in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 10:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar