Tappade tänder
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Tappade tänder

    Hur många tänder har era barn tappat?? Nora har precis nu i dagarna tappat nr. 3 och 4. Så hon har en stor glugg där uppe.
    Nora tappade sin första tand i somras, alltså vid 7,5 års ålder. Jag vet att det är jättesent, men finns det fler som väntat lika länge med att tappa tänder??
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  2. 1
    Tappade tänder Hur många tänder har era barn tappat?? Nora har precis nu i dagarna tappat nr. 3 och 4. Så hon har en stor glugg där uppe.
    Nora tappade sin första tand i somras, alltså vid 7,5 års ålder. Jag vet att det är jättesent, men finns det fler som väntat lika länge med att tappa tänder??
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Åtta..

    Jonna tappade sina första tänder i juli 05, då var hon lite drygt 5,5 år. Hon har nu tappat de åtta framtänderna.

    Lillasyster Nora tappade sina första i augusti i år, då var hon lite drygt 5 år. Hon har tappat två
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  4. 2
    Åtta.. Jonna tappade sina första tänder i juli 05, då var hon lite drygt 5,5 år. Hon har nu tappat de åtta framtänderna.

    Lillasyster Nora tappade sina första i augusti i år, då var hon lite drygt 5 år. Hon har tappat två
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    6-7 st har min tappat, hon tappade en senast i förgår och var så stolt när jag hämtade henne på fritids. Min var 6 år när hon tappade första på avslutningen på 6 årsverksamheten förra året. Stackarn kunde inte ens äta tårtan eller nåt då det blödde så.

    Är era med så löjliga att ni måste dela äpplen m.m i småbitar när de har lösa tänder?
    Det är ju för trist och stå och dela i klyftor varje gång..
  6. 3
    6-7 st har min tappat, hon tappade en senast i förgår och var så stolt när jag hämtade henne på fritids. Min var 6 år när hon tappade första på avslutningen på 6 årsverksamheten förra året. Stackarn kunde inte ens äta tårtan eller nåt då det blödde så.

    Är era med så löjliga att ni måste dela äpplen m.m i småbitar när de har lösa tänder?
    Det är ju för trist och stå och dela i klyftor varje gång..
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Anton har tappat 6 st tänder. Den första tappade han väl när han var ca. 6 år.
  8. 4
    Anton har tappat 6 st tänder. Den första tappade han väl när han var ca. 6 år.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Efter en titt i tandburken så kan jag konstatera att min decemerkille har tappat åtta tänder. Den första rök på långfredagen-06, och nu har det varit lugnt på tappa tänder fronten ett tag. Det lär väl bli en omgång till snart natar jag*ler*
  10. 5
    Efter en titt i tandburken så kan jag konstatera att min decemerkille har tappat åtta tänder. Den första rök på långfredagen-06, och nu har det varit lugnt på tappa tänder fronten ett tag. Det lär väl bli en omgång till snart natar jag*ler*
  11. anonymt namn
    #6
    Min son har tappat 2stckna men min äldre hade tappat 6styckna i samma ålder
  12. 6
    Min son har tappat 2stckna men min äldre hade tappat 6styckna i samma ålder
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    Oj,jag har nog tappat räkningen på hur många han har tappat.Det var i allafall längesedan han tappade någon nu.Han har tappat alla 4 framtänder tror jag.Sedan vet jag faktiskt inte mer.Han tappade sin första tand någon gång när han var ca 6 år.
  14. 7
    Oj,jag har nog tappat räkningen på hur många han har tappat.Det var i allafall längesedan han tappade någon nu.Han har tappat alla 4 framtänder tror jag.Sedan vet jag faktiskt inte mer.Han tappade sin första tand någon gång när han var ca 6 år.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Ja,när mina barn har lösa tänder så gör det ont när de tuggar.jag delar äpplen och päron i bitar då för att de lättare ska kunna bita.
  16. 8
    Ja,när mina barn har lösa tänder så gör det ont när de tuggar.jag delar äpplen och päron i bitar då för att de lättare ska kunna bita.

Liknande trådar

  1. tappade tänder, nya tänder?
    By PiaD1978 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 21:10
  2. 2 tappade tänder
    By HeleneNoellaMoltas in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 18:55
  3. Vilka här har tänder/inte tänder och
    By ullen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 12:32
  4. tappade tänder?
    By Marie m Hanna o Lina in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 18:32
  5. Tappade tänder
    By fru_bill in forum _98 Alla barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 15:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar