Vad blir det för julklappar
_02 Sommarbarn
  1. gabrielsmamma
    #1

    Vad blir det för julklappar

    till era femåringar?!?

    Vårt barn älskar verkligen lego så det blir absolut lego!
    Sen funderar vi på att tipsa morfar om att köpa skridskor. Ev någon bok och cd-skiva också. De har ju egentligen allt de behöver men det är ju så kul att planera och slå in paketen!
  2. 1
    Vad blir det för julklappar till era femåringar?!?

    Vårt barn älskar verkligen lego så det blir absolut lego!
    Sen funderar vi på att tipsa morfar om att köpa skridskor. Ev någon bok och cd-skiva också. De har ju egentligen allt de behöver men det är ju så kul att planera och slå in paketen!
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Amanda önskar sig i princip allt som finns på de rosa sidorna i katalogerna... *suck* Än har vi inte bestämt vad det blir, förutom att mormor nog köper en bebisdocka (vet inte varför dottern helt plötsligt önskar sig en sådan så hett?)

    Ser fram emot att läsa er andras tips!
  4. 2
    Amanda önskar sig i princip allt som finns på de rosa sidorna i katalogerna... *suck* Än har vi inte bestämt vad det blir, förutom att mormor nog köper en bebisdocka (vet inte varför dottern helt plötsligt önskar sig en sådan så hett?)

    Ser fram emot att läsa er andras tips!
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Här ska de få: sparkcyklar i aluminium, cykelhjälmar, sparbössa mm.
    När våra två 5-åringar får frågan vas de önskar sig i julklapp svarar de dirket: Bratz-dockor!
    Men de har så många dockor här hemma så det blir inga sådana i år.
    /Lisa
  6. 3
    Här ska de få: sparkcyklar i aluminium, cykelhjälmar, sparbössa mm.
    När våra två 5-åringar får frågan vas de önskar sig i julklapp svarar de dirket: Bratz-dockor!
    Men de har så många dockor här hemma så det blir inga sådana i år.
    /Lisa
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    På önskelistan här står det bland annat pennor av alla de slag, pysselböcker, målarböcker, ritpapper, dockskåp, geomag, Bratz ponyz, My little ponys, Littlest petshop, elektronisk keyboard, sminkdocka, ny dockvagn mm mm.

    Helst av allt vill hon ha en egen hundvalp, men det kommer hon inte att få, iallafall inte i år. Vi har inte den tiden som krävs just nu, och det är en förutsättning.

    Vad hon sedan får av allt hon önskar sig återstår att se, det kommer bli en del grejer till hennes nya rum som förhoppningsvis är färdigt till jul*ler*
  8. 4
    På önskelistan här står det bland annat pennor av alla de slag, pysselböcker, målarböcker, ritpapper, dockskåp, geomag, Bratz ponyz, My little ponys, Littlest petshop, elektronisk keyboard, sminkdocka, ny dockvagn mm mm.

    Helst av allt vill hon ha en egen hundvalp, men det kommer hon inte att få, iallafall inte i år. Vi har inte den tiden som krävs just nu, och det är en förutsättning.

    Vad hon sedan får av allt hon önskar sig återstår att se, det kommer bli en del grejer till hennes nya rum som förhoppningsvis är färdigt till jul*ler*
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    Vanja kommer att få

    biljetter till Disney On Ice, en prinsessfilm, silverskor, kanske nåt klädplagg, tröja eller nåt och ett spel.
  10. 5
    Vanja kommer att få biljetter till Disney On Ice, en prinsessfilm, silverskor, kanske nåt klädplagg, tröja eller nåt och ett spel.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Ida verkligen önskade sig de där Bindeez, pärlorna som man klistrade i hop med vatten. Men de är indragna för att det innehöll något som liknade GHB.

    Så nu försöker jag ersätta detta med något. SKall köpa vanliga pärlplattor i form av prinsessa och andra figurer och pärlor med glitter och glans.

    Böcker; Madicken och Peter Pan

    Spel: Spöket Labans spökspel (eller vad det heter)

    En tröja med Tingeling på (HM) om leveransen någonsin kommer...

    Någon sån där Disney- fairy, eller liknande. Hon är helt såld på Peter Pan och älvor.

    Av mormor: En "laptop"
  12. 6
    Ida verkligen önskade sig de där Bindeez, pärlorna som man klistrade i hop med vatten. Men de är indragna för att det innehöll något som liknade GHB.

    Så nu försöker jag ersätta detta med något. SKall köpa vanliga pärlplattor i form av prinsessa och andra figurer och pärlor med glitter och glans.

    Böcker; Madicken och Peter Pan

    Spel: Spöket Labans spökspel (eller vad det heter)

    En tröja med Tingeling på (HM) om leveransen någonsin kommer...

    Någon sån där Disney- fairy, eller liknande. Hon är helt såld på Peter Pan och älvor.

    Av mormor: En "laptop"
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Pontus önskar sig ett Harry Potter PC spel och pysselböcker. Det är det enda jag vet än men det lär väl bli mera.

    Svårt att önska nått vettigt när släkten undrar vad han vill ha. För det enda han svarar när folk frågar är just dom två saker jag räknat upp och alla kan ju inte köpa det ;-)

    Barn idag har ju oftast allt och jag är emot köpandet för köpandets skull. Det skall vara nått vettigt och behövligt också tycker jag.

    Förra året skippade vi att köpa julklappar till vänners barn och isället satte alla in pengar till Unicef motsvarande belopp som man skulle ha köpt julklappar för.


    Ojoj...låter som om jag har en propagande mot julklappar och det är inte riktigt sant, bara att jag inte gillar den överkonsumtion som blir allt vanligare.
  14. 7
    Pontus önskar sig ett Harry Potter PC spel och pysselböcker. Det är det enda jag vet än men det lär väl bli mera.

    Svårt att önska nått vettigt när släkten undrar vad han vill ha. För det enda han svarar när folk frågar är just dom två saker jag räknat upp och alla kan ju inte köpa det ;-)

    Barn idag har ju oftast allt och jag är emot köpandet för köpandets skull. Det skall vara nått vettigt och behövligt också tycker jag.

    Förra året skippade vi att köpa julklappar till vänners barn och isället satte alla in pengar till Unicef motsvarande belopp som man skulle ha köpt julklappar för.


    Ojoj...låter som om jag har en propagande mot julklappar och det är inte riktigt sant, bara att jag inte gillar den överkonsumtion som blir allt vanligare.
  15. Prinsmamman = Marina
    #8
    Ojdå blev prinsmamman som avsändare och det är inte lätt att veta att det är desamma som Marina som just hittat till denna grupp :-)
  16. 8
    Ojdå blev prinsmamman som avsändare och det är inte lätt att veta att det är desamma som Marina som just hittat till denna grupp :-)
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Hampus önskar sig allt som finns utom tjejsaker i leksakskatalogerna

    Men när önskelistan var färdigskriven blev den inte så lång, så det kommer bli mest lego, aqualegot är det som varit mest intressant för honom samt guiness rekordbok - han älskar de böckerna. Vi har även köpt en monstertruckbil åt honom, Grave Digger variant större.
  18. 9
    Hampus önskar sig allt som finns utom tjejsaker i leksakskatalogerna

    Men när önskelistan var färdigskriven blev den inte så lång, så det kommer bli mest lego, aqualegot är det som varit mest intressant för honom samt guiness rekordbok - han älskar de böckerna. Vi har även köpt en monstertruckbil åt honom, Grave Digger variant större.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Till Robin har vi köpt en minirobot, en bilbana för HotWeels, en fjärrstyrd bil till flexitraxen och en W.Smile-konsol med spel.

    Av andra önskar han sig lego i mängder samt utklädningskläder.
  20. 10
    Till Robin har vi köpt en minirobot, en bilbana för HotWeels, en fjärrstyrd bil till flexitraxen och en W.Smile-konsol med spel.

    Av andra önskar han sig lego i mängder samt utklädningskläder.
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11

    En hundvalp

    Vi kommer att hämta en hundvalp den 19.e december. Råkar komma nära jul så antagligen "måste" pappa åka och möta upp tomten lite tidigt i år och hämta en present:-) Hon ska heta Tingeling har jag tänkt, hoppas barnen tycker detsamma!

    Annars blir det från oss Lego (finns i massor men står högt på önskelistan), biljetter till Diseny on Ice, Isockeyutrustning mm.

    Till Oliver som är 5½ finns massor att hitta på tycker jag, värre är det för lillasyster 3½ år...
  22. 11
    En hundvalp Vi kommer att hämta en hundvalp den 19.e december. Råkar komma nära jul så antagligen "måste" pappa åka och möta upp tomten lite tidigt i år och hämta en present:-) Hon ska heta Tingeling har jag tänkt, hoppas barnen tycker detsamma!

    Annars blir det från oss Lego (finns i massor men står högt på önskelistan), biljetter till Diseny on Ice, Isockeyutrustning mm.

    Till Oliver som är 5½ finns massor att hitta på tycker jag, värre är det för lillasyster 3½ år...
  23. Medlem sedan
    Oct 1999
    #12

    Elias ska få

    biljetter till melodifestivalen (delfinal i vår stad), Lego Racers2 (dataspel). Sedan önskar han sig Lego starwars byggsatser, så någon i släkten förbarmar sig nog över det.
    Funderar även på att köpa några tröjor och strumpor som han behöver.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  24. 12
    Elias ska få biljetter till melodifestivalen (delfinal i vår stad), Lego Racers2 (dataspel). Sedan önskar han sig Lego starwars byggsatser, så någon i släkten förbarmar sig nog över det.
    Funderar även på att köpa några tröjor och strumpor som han behöver.
  25. Medlem sedan
    Jul 1998
    #13
    Casper önskar sig en Furberry mest av allt. Den röda som ser ut som en nalle.
  26. 13
    Casper önskar sig en Furberry mest av allt. Den röda som ser ut som en nalle.

Liknande trådar

  1. Julklappar - vad blir det i år?
    By _Maa_ in forum _00 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 12:30
  2. Vad blir det för julklappar?
    By ~Lajla in forum _0207 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 21:39
  3. Julklappar
    By mejamy in forum Många barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 07:52
  4. Vad blir det för julklappar
    By Gabriels mamma in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 21:22
  5. vad blir det för julklappar
    By ida 17/9 in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 12:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar