Gravidsymptom?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Gravidsymptom?

    Hej

    Vad kände ni som allra första graviditetssymptom(ange gärna de som ni haft innan beräknad mens), ni som varit gravida?

    Ömmar alltid brösten direkt när man blivit gravid eller kan det dröja innan?
  2. 1
    Gravidsymptom? Hej

    Vad kände ni som allra första graviditetssymptom(ange gärna de som ni haft innan beräknad mens), ni som varit gravida?

    Ömmar alltid brösten direkt när man blivit gravid eller kan det dröja innan?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Ont i brösten och trött... det var solklara sympton...för MIG
  4. 2
    Ont i brösten och trött... det var solklara sympton...för MIG
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3

    Innan mens...

    var det nog bara mensvärk, har jag för mig.

    Alltså, jag har aldrig mensvärk förrän mensen är ett faktum, men de gånger jag varit gravid har jag fått det ca en vecka innan beräknad mens. Ont i brösten har kommit senare, för mig.

    Livet är här och nu, en kort och liten tid
    Kärleken finns i en evighet, minst
    Tiden är kort men lång är kärleken
    ______________________________ _____________
    "...if you don't know everything,
    you must go on with what you do know..."

    "Dovie'andi se tovya sagain"

  6. 3
    Innan mens... var det nog bara mensvärk, har jag för mig.

    Alltså, jag har aldrig mensvärk förrän mensen är ett faktum, men de gånger jag varit gravid har jag fått det ca en vecka innan beräknad mens. Ont i brösten har kommit senare, för mig.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Foglossning. *harkel*

    Det hade jag tydliga symptom på redan ett par veckor innan jag kunde testa positivt. Sen blev det bara värre...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Foglossning. *harkel* Det hade jag tydliga symptom på redan ett par veckor innan jag kunde testa positivt. Sen blev det bara värre...
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Jag har så! Jag får också alltid mensvärk precis när mensen är på ingång. men nu har jag haft stickningar och molvärk i över en vecka.

    Därav mina frågor.
  10. 5
    Jag har så! Jag får också alltid mensvärk precis när mensen är på ingång. men nu har jag haft stickningar och molvärk i över en vecka.

    Därav mina frågor.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Ömmande bröst, svullnad, känsla i buken (lite tyngre, lite "fylld"), kissade som en pissmärr dvs alltså jämt, jämt, jämt.. Kraftigt förstärkt luktsinne kom som på en blixt och sedan trötthet, fruktansvärt trött o grät jämt. Det märktes strax innan mens.
  12. 6
    Ömmande bröst, svullnad, känsla i buken (lite tyngre, lite "fylld"), kissade som en pissmärr dvs alltså jämt, jämt, jämt.. Kraftigt förstärkt luktsinne kom som på en blixt och sedan trötthet, fruktansvärt trött o grät jämt. Det märktes strax innan mens.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Inte ett skvatt! Med första barnet hade jag inga känningar alls förrän en knapp vecka efter utebliven mens. Då blev jag aning öm i brösten (kunde inte bära flyttkartonger mot kroppen utan att det kändes konstigt och ömt). Efter det kom en enorm kissnödighet (ca en vecka efter utebliven mens) och efter det den stooooora tröttheten.

    Med andra barnet blev det ungefär likadant, fast med undantaget att jag kände av foglossnignen redan innan jag kunde testa positivt.
  14. 7
    Inte ett skvatt! Med första barnet hade jag inga känningar alls förrän en knapp vecka efter utebliven mens. Då blev jag aning öm i brösten (kunde inte bära flyttkartonger mot kroppen utan att det kändes konstigt och ömt). Efter det kom en enorm kissnödighet (ca en vecka efter utebliven mens) och efter det den stooooora tröttheten.

    Med andra barnet blev det ungefär likadant, fast med undantaget att jag kände av foglossnignen redan innan jag kunde testa positivt.
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #8
    Hur känns foglossning?
  16. 8
    Hur känns foglossning?
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    JAg hade ingen mensvärk som tecken på att jag var gravid. Ingen mensvärk alls utan mer som om jag var "fylld" i livmodern, helt skumt, jag vet men så kändes det.
  18. 9
    JAg hade ingen mensvärk som tecken på att jag var gravid. Ingen mensvärk alls utan mer som om jag var "fylld" i livmodern, helt skumt, jag vet men så kändes det.
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    ONt! Som om ben nöter mot ben, ont när man går, står, sitter, ligger, ja, ont i benen, inuti kroppen liksom.
  20. 10
    ONt! Som om ben nöter mot ben, ont när man går, står, sitter, ligger, ja, ont i benen, inuti kroppen liksom.
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Oj, massor av typiska symptom.
  22. 11
    Oj, massor av typiska symptom.
  23. Medlem sedan
    Nov 2007
    #12
    Ajdå. Det får man verkligen hoppas slippa. Lät inte kul.
  24. 12
    Ajdå. Det får man verkligen hoppas slippa. Lät inte kul.
  25. rubinen
    #13
    Illamående och halsbränna och väldigt trött.
  26. 13
    Illamående och halsbränna och väldigt trött.
  27. Medlem sedan
    Nov 2004
    #14
    Jepp men så har jag haft nästan oförskämt lätt att bli gravid. Har varje gång vetat att jag varit gravid. *tacksam*
  28. 14
    Jepp men så har jag haft nästan oförskämt lätt att bli gravid. Har varje gång vetat att jag varit gravid. *tacksam*
  29. ÅJ67 m 3 kidz
    #15
    Med sista barnet så fick jag en konstig metallsmak i munnen någon vecka innan beräknad mens. Då trodde jag det berodde på att vi var på Azorerna och det var så järnrikt vatten där men sen läste jag om att man kunde känna precis den smaken i munnen i början av graviditeten.
  30. 15
    Med sista barnet så fick jag en konstig metallsmak i munnen någon vecka innan beräknad mens. Då trodde jag det berodde på att vi var på Azorerna och det var så järnrikt vatten där men sen läste jag om att man kunde känna precis den smaken i munnen i början av graviditeten.
  31. m00n
    #16
    Det första tecknet för mig är att det stramar på ett väldigt obekvämt sätt i ljumskarna när jag byter ställning i sängen, riktigt ont gör det... Känner jag av något liknande nu får jag allltid känslan "kan jag vara gravid"?

    Sen trötthet som inte går av för hackor och senare ömmande bröst.
  32. 16
    Det första tecknet för mig är att det stramar på ett väldigt obekvämt sätt i ljumskarna när jag byter ställning i sängen, riktigt ont gör det... Känner jag av något liknande nu får jag allltid känslan "kan jag vara gravid"?

    Sen trötthet som inte går av för hackor och senare ömmande bröst.
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    MIna tidiga symtom

    Med Jennie mådde jag illa på kvällarna några dagar innan beräknad mens, annars inget.

    Med Pontus så hade jag en enorm molvärk i livmodern 4-5 dagar innan beräknad mens och var tämligen säker på att vara gravid.

    Denna gång hade jag dels molvärk men det som fick mig övertygad om att vara gravid var att jag vaknade en natt och det kändes som som någon stack en kniv i magen på mig. Den smärtan har jag bara haft när jag varit gravid och det har kommit tidigare och tidigare för varje gång (ligamenten enligt bm). Den här gången var det 3-4 dagar innan jag ens väntade mens, helt sanslöst.

    Brösten har jag inte märkt något av någon av gångerna
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  34. 17
    MIna tidiga symtom Med Jennie mådde jag illa på kvällarna några dagar innan beräknad mens, annars inget.

    Med Pontus så hade jag en enorm molvärk i livmodern 4-5 dagar innan beräknad mens och var tämligen säker på att vara gravid.

    Denna gång hade jag dels molvärk men det som fick mig övertygad om att vara gravid var att jag vaknade en natt och det kändes som som någon stack en kniv i magen på mig. Den smärtan har jag bara haft när jag varit gravid och det har kommit tidigare och tidigare för varje gång (ligamenten enligt bm). Den här gången var det 3-4 dagar innan jag ens väntade mens, helt sanslöst.

    Brösten har jag inte märkt något av någon av gångerna
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Första gången var jag överstimulerad, så jag hade ju alla symptom x100 ungefär. Andra gången kände jag inget och trodde inte att jag överhuvudtaget var gravid och senast var det likadant - inga som helst symptom förrän i vecka 6-7 någon gång och då var det ömmande bröst och en bedövande trötthet som var de enda symptomen...
  36. 18
    Första gången var jag överstimulerad, så jag hade ju alla symptom x100 ungefär. Andra gången kände jag inget och trodde inte att jag överhuvudtaget var gravid och senast var det likadant - inga som helst symptom förrän i vecka 6-7 någon gång och då var det ömmande bröst och en bedövande trötthet som var de enda symptomen...
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Magsjuka Var hemma från jobbet en vecka och skulle precis gå till läkaren när det slog mig att jag kanske var gravid!
  38. 19
    Magsjuka Var hemma från jobbet en vecka och skulle precis gå till läkaren när det slog mig att jag kanske var gravid!
  39. Medlem sedan
    Nov 2007
    #20
    Hm, för en vecka sedan kände jag ett hugg i magen som fick mig dubbelvikt. Men det var bara ett enda hugg. Var det så du menar också? Sedan har jag haft stickningar men de har varit uthärdliga och har upphört nu och ersatts av molvärk.
  40. 20
    Hm, för en vecka sedan kände jag ett hugg i magen som fick mig dubbelvikt. Men det var bara ett enda hugg. Var det så du menar också? Sedan har jag haft stickningar men de har varit uthärdliga och har upphört nu och ersatts av molvärk.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Gravidsymptom men negativt test
    By Rosa Rosen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-02, 09:20
  2. Tidiga gravidsymptom?
    By kalksten84 in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 23:48
  3. Gravidsymptom av kopparspiral?
    By Vad kan det vara? in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 19:40
  4. gravidsymptom
    By Linda in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 13:04
  5. Gravidsymptom???
    By mrs_smith in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 11:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar