Sömnproblem...
Mellan missfall & graviditet
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Sömnproblem...

    blä! Kan inte sova! Tycker att jag kan hantera min vardag rätt bra..jobbet...ja det går och kan fixa och se till att livet rullar på. När jag är igång och har mina tankar på annat så funkar jag..sedan ska jag sova och jag får en stor klump i bröstet och kan inte somna. Jag vet ju att det är för jag är ledsen ffa, men det är jobbigt när man ska orka med jobbet och alla krav runt omkring. Hur har ni andra det? Har ni något tips till en sömnlös?
  2. 1
    Sömnproblem... blä! Kan inte sova! Tycker att jag kan hantera min vardag rätt bra..jobbet...ja det går och kan fixa och se till att livet rullar på. När jag är igång och har mina tankar på annat så funkar jag..sedan ska jag sova och jag får en stor klump i bröstet och kan inte somna. Jag vet ju att det är för jag är ledsen ffa, men det är jobbigt när man ska orka med jobbet och alla krav runt omkring. Hur har ni andra det? Har ni något tips till en sömnlös?
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Jag också!

    Jag har i flera år sovit lite halvdåligt, men sedan i våras någon gång har det varit mycket bättre och jag var så glad över det!

    Men nu efter missfallet är det sämre igen.
    Har inte svårt att somna, men vaknar hela tiden efter ca kl 3 och framåt.
    Kanske är det för att man känner sig stressad?

    Har faktiskt inga knep alls att ge dig...
    Göra saker som man blir lugn och trygg av?
  4. 2
    Jag också! Jag har i flera år sovit lite halvdåligt, men sedan i våras någon gång har det varit mycket bättre och jag var så glad över det!

    Men nu efter missfallet är det sämre igen.
    Har inte svårt att somna, men vaknar hela tiden efter ca kl 3 och framåt.
    Kanske är det för att man känner sig stressad?

    Har faktiskt inga knep alls att ge dig...
    Göra saker som man blir lugn och trygg av?
  5. Anonym
    #3
    jag har det precis som du beskriver...jag försöker titta mig trött på tv tills jag somnar och det fungerar...ett tips som funkar på mig är att tända massa ljus på kvällen och rökelser, det ger harmoni och man är redan tung i kroppen när klockan är dags för att sova.
    se också till att allt är iordning till morgon efter..alltså ingen disk rent och undanplockat och kaffebryggaren klar för att bara trycka på knappen...dessa saker hjläper mig.om du har badkar så kan du lägga dig i ett mkt varmt bad och tänd endast få ljus och släklampan...lägg dig i badet och fokusera på ljuset/ljusen du tänt. och ta djupa andetag... testa!!!
    testa och lycka till
  6. 3
    jag har det precis som du beskriver...jag försöker titta mig trött på tv tills jag somnar och det fungerar...ett tips som funkar på mig är att tända massa ljus på kvällen och rökelser, det ger harmoni och man är redan tung i kroppen när klockan är dags för att sova.
    se också till att allt är iordning till morgon efter..alltså ingen disk rent och undanplockat och kaffebryggaren klar för att bara trycka på knappen...dessa saker hjläper mig.om du har badkar så kan du lägga dig i ett mkt varmt bad och tänd endast få ljus och släklampan...lägg dig i badet och fokusera på ljuset/ljusen du tänt. och ta djupa andetag... testa!!!
    testa och lycka till
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4

    Tack för tips..

    jag får försöka testa mig fram och hoppas att det blir bättre när sorgen släpper taget.
    Kram på er!
  8. 4
    Tack för tips.. jag får försöka testa mig fram och hoppas att det blir bättre när sorgen släpper taget.
    Kram på er!

Liknande trådar

  1. 18 mån med sömnproblem
    By sani in forum Sömn – barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:43
  2. Sömnproblem!
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 16:00
  3. Sömnproblem
    By durian in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 09:58
  4. Sömnproblem
    By mammaLouise in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 22:16
  5. Sömnproblem
    By miadros in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar