Overall el termobyxa
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Overall el termobyxa

    Vad har ert vinterbarn för ytterkläder i skolan???
    För mig så är jacka och termobyxa mest praktiskt men i skolan säger de
    att overall är snäppet bättre.
    Så nu letar jag förbrilt efter en overall som är större än 128 då vi har en lång kille.
  2. 1
    Overall el termobyxa Vad har ert vinterbarn för ytterkläder i skolan???
    För mig så är jacka och termobyxa mest praktiskt men i skolan säger de
    att overall är snäppet bättre.
    Så nu letar jag förbrilt efter en overall som är större än 128 då vi har en lång kille.
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Anton har bådeock. Jacka o termobyxor men som extra hänger det en overall på fritids. Om han själv får välja vill han nog hellre ha overall, det är väl lättare att ta på och risken finns ju att de " struntar" i att ta på termobyxorna.
  4. 2
    Anton har bådeock. Jacka o termobyxor men som extra hänger det en overall på fritids. Om han själv får välja vill han nog hellre ha overall, det är väl lättare att ta på och risken finns ju att de " struntar" i att ta på termobyxorna.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Termobyxor vill F ha, och det är mest av praktiska skäl, de har matsalen i ett annat hus, och då är det knöligare att hasa ner overallen då man äter. Bättre att hänga av jackan i kapphallen och sitta med termobyxorna på sig i matsalen.
  6. 3
    Termobyxor vill F ha, och det är mest av praktiska skäl, de har matsalen i ett annat hus, och då är det knöligare att hasa ner overallen då man äter. Bättre att hänga av jackan i kapphallen och sitta med termobyxorna på sig i matsalen.
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Min son har termobyxor
  8. 4
    Min son har termobyxor
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Nora har termobyxor. Smidigare eftersom de måste ut både för att komma tll gympasalen och matsalen så då tar hon bara jackan.
  10. 5
    Nora har termobyxor. Smidigare eftersom de måste ut både för att komma tll gympasalen och matsalen så då tar hon bara jackan.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Benjamin har en overall i storlek 128 än så länge + att han har en vinterjacka+överdragsbyxor.Han föredrar overall eftersom det går fortare att ta på sig än jacka+byxor.Jag ska också gå på jakt efter en större overall då jag upptäckte idag att hans gamla börjar bli lite kort i benen.
  12. 6
    Benjamin har en overall i storlek 128 än så länge + att han har en vinterjacka+överdragsbyxor.Han föredrar overall eftersom det går fortare att ta på sig än jacka+byxor.Jag ska också gå på jakt efter en större overall då jag upptäckte idag att hans gamla börjar bli lite kort i benen.
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    molo rosa överdragsbyxa och po.p brun snowboard jacka
    och en pop rosa bävernylon overall
    reima fleecemössa som går ner över öronen och exit tumvantar som tål väta
  14. 7
    molo rosa överdragsbyxa och po.p brun snowboard jacka
    och en pop rosa bävernylon overall
    reima fleecemössa som går ner över öronen och exit tumvantar som tål väta
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8

    Ingen overall..

    Jonna hade ingen overall ifjol och vill inte ha nu heller. Hon har två tvådelade set att variera mellan istället.
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  16. 8
    Ingen overall.. Jonna hade ingen overall ifjol och vill inte ha nu heller. Hon har två tvådelade set att variera mellan istället.
  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9

    Ronan testar GNEIS..

    så han har deras "Vinterregnjacka" Raindance med två olika överdragsbyxor.
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  18. 9
    Ronan testar GNEIS.. så han har deras "Vinterregnjacka" Raindance med två olika överdragsbyxor.
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Är du nöjd??
    Vi var testfamilj förra året och kläderna passar även i år. Så Nora har speedjackan och Gizmobyxan. (tror de heter så)
  20. 10
    Är du nöjd??
    Vi var testfamilj förra året och kläderna passar även i år. Så Nora har speedjackan och Gizmobyxan. (tror de heter så)
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11

    Ja

    jag är supernöjd med GNEIS överlag! Snyggare kläder har jag inte sett och Ronan gillar dem också, han är kräsen annars! Men årets jacka Raindance var kanske inte så slitstark som man kunnat önska men annars så. Lillasyster Aimee har fått en Supershape och den är också super men den är (det gäller nog GNEIS överlag) är väldigt smal. Det passar Ronan som är smal men det blir lite tajt på Aimee som är rundare.
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  22. 11
    Ja jag är supernöjd med GNEIS överlag! Snyggare kläder har jag inte sett och Ronan gillar dem också, han är kräsen annars! Men årets jacka Raindance var kanske inte så slitstark som man kunnat önska men annars så. Lillasyster Aimee har fått en Supershape och den är också super men den är (det gäller nog GNEIS överlag) är väldigt smal. Det passar Ronan som är smal men det blir lite tajt på Aimee som är rundare.
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12
    Min dotter har termobyxor eftersom jag inte hittat overall i storlek 146/152..
  24. 12
    Min dotter har termobyxor eftersom jag inte hittat overall i storlek 146/152..

Liknande trådar

  1. Vilken jacka/termobyxa är bäst då?
    By skanetjej in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 22:02
  2. Ketch termobyxa pop-mössor
    By Maria L in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 05:39
  3. PO.P termobyxa stl. 140 i OK skick
    By mammsens in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 13:31
  4. gummibyxa eller termobyxa?
    By xela in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 09:44
  5. H&M termobyxa för 98kr?
    By 3 barns mamma in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 13:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar