Gasig i magen?!
_0802 Februaribarn
  1. "Fisaren"
    #1

    Gasig i magen?!

    Känner mig lite äcklig. Jag är lite gasig i magen och släpper lukt, inte så gott luktande.
    Brukar inte göra detta, men visst händer det ibland även annars. Nu händer det nästan dagligen och ibland flera gånger. Inte alls roligt!
    Kan det bero på att jag äter järntabletter? Är det något annat jag äter? Är det pga graviditeten? Blir så ledsen. Är det något jag äter kan jag försöka göra något åt det, inte äta just det eller så.
    Känns som att det började efter det att jag började med järntabletterna, men jag kanske bara försöker hitta ett svar?
    Tacksam för svar! Vill inte lukta soptipp.... ;(
  2. 1
    Gasig i magen?! Känner mig lite äcklig. Jag är lite gasig i magen och släpper lukt, inte så gott luktande.
    Brukar inte göra detta, men visst händer det ibland även annars. Nu händer det nästan dagligen och ibland flera gånger. Inte alls roligt!
    Kan det bero på att jag äter järntabletter? Är det något annat jag äter? Är det pga graviditeten? Blir så ledsen. Är det något jag äter kan jag försöka göra något åt det, inte äta just det eller så.
    Känns som att det började efter det att jag började med järntabletterna, men jag kanske bara försöker hitta ett svar?
    Tacksam för svar! Vill inte lukta soptipp.... ;(
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Det hör graviditeten till, tyvärr. Tarmarna arbetar långsammare och då bildas förmodligen mer gaser. Det är samma här nämligen, och har varit alla mina tre graviditeter. Av någon anledning fortsätter man ofta att ha lätt för att fisa efter förlossningen också, och då är de svårare att hålla tillbaka tyvärr. Så man får ta med sig barnvagnen ut i skogen och fisa järnet där.

    Järntabletterna kanske förvärrar något, iom att de ofta gör magen trög i övrigt. Kanske gör de att fisarna luktar mer illa också, jag vet inte.
    Har tyvärr inga ord till tröst, annat än att vi några månader efter förlossningen kanske är tillbaka till våra mer väldoftande jag igen. Kram på dig!
  4. 2
    Det hör graviditeten till, tyvärr. Tarmarna arbetar långsammare och då bildas förmodligen mer gaser. Det är samma här nämligen, och har varit alla mina tre graviditeter. Av någon anledning fortsätter man ofta att ha lätt för att fisa efter förlossningen också, och då är de svårare att hålla tillbaka tyvärr. Så man får ta med sig barnvagnen ut i skogen och fisa järnet där.

    Järntabletterna kanske förvärrar något, iom att de ofta gör magen trög i övrigt. Kanske gör de att fisarna luktar mer illa också, jag vet inte.
    Har tyvärr inga ord till tröst, annat än att vi några månader efter förlossningen kanske är tillbaka till våra mer väldoftande jag igen. Kram på dig!
  5. "Fisaren"
    #3
    Tack för ditt svar! Gäller mest för min omgivning att stå ut då!
  6. 3
    Tack för ditt svar! Gäller mest för min omgivning att stå ut då!
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Ja tyvärr. Som tur var har vi ju nåt att skylla på, för vi kan ju verkligen inte rå för det.
  8. 4
    Ja tyvärr. Som tur var har vi ju nåt att skylla på, för vi kan ju verkligen inte rå för det.
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Ja, det är nog som Camellis säger, det hör till graviditeten. Jag fiser också som en orre. Lite jobbigt när man är på stan bland folk...
    En annan egenhet som uppkom tidigt i graviditeten för mig och som jag aldrig hört någon säga något om är att jag rapar otroligt mycket. Känns inte så fräscht precis. Maken kallar mig Chobaca (staving?) som tydligen är någon filmfigur som jag låter som när jag rapar... Känner mig vådligt kvinnlig och romantiskt.
  10. 5
    Ja, det är nog som Camellis säger, det hör till graviditeten. Jag fiser också som en orre. Lite jobbigt när man är på stan bland folk...
    En annan egenhet som uppkom tidigt i graviditeten för mig och som jag aldrig hört någon säga något om är att jag rapar otroligt mycket. Känns inte så fräscht precis. Maken kallar mig Chobaca (staving?) som tydligen är någon filmfigur som jag låter som när jag rapar... Känner mig vådligt kvinnlig och romantiskt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Tyvärr kan jag hålla med dig. Jag både rapar och fiser. Inte så trevligt, men jag kan inte hjälpa det. Försöker gå undan, men ja, vad gör man. Mina barn reagerar också, inte kul. Märker att just fisandet blir värre om jag äter vissa saker (lök är ingen höjdare).
  12. 6
    Tyvärr kan jag hålla med dig. Jag både rapar och fiser. Inte så trevligt, men jag kan inte hjälpa det. Försöker gå undan, men ja, vad gör man. Mina barn reagerar också, inte kul. Märker att just fisandet blir värre om jag äter vissa saker (lök är ingen höjdare).
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7
    Ja, rapar pratades det ganska mycket om i min förra ankomstgrupp. Jag rapar också lättare, särskilt om jag har druckit kolsyrat då. Det går bara inte att _inte_ rapa då. Det måste ju också ha att göra med att hela matsmältningssystemet saktar ner.
  14. 7
    Ja, rapar pratades det ganska mycket om i min förra ankomstgrupp. Jag rapar också lättare, särskilt om jag har druckit kolsyrat då. Det går bara inte att _inte_ rapa då. Det måste ju också ha att göra med att hela matsmältningssystemet saktar ner.
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    Håller med Camellis!

    Graviditeten ställer till det för tarmarna...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  16. 8
    Håller med Camellis! Graviditeten ställer till det för tarmarna...
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Japp! Här läcker det luft ur bägge ändar allt som oftast. Synd om sambon!
  18. 9
    Japp! Här läcker det luft ur bägge ändar allt som oftast. Synd om sambon!
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Är det inte Chewbacca, den håriga wookien från star wars han menar ?
    Jag rapar också en hel del, men jag brukar göra det, har stora problem med magkatarrer även som ogravid.
  20. 10
    Är det inte Chewbacca, den håriga wookien från star wars han menar ?
    Jag rapar också en hel del, men jag brukar göra det, har stora problem med magkatarrer även som ogravid.
  21. Medlem sedan
    Sep 2007
    #11
    Ja, så var det han hette! Ingen Starwars-fan själv, men maken blir full i skratt varje gång han hör mig rapa - Chewbacca is back säger han då!
  22. 11
    Ja, så var det han hette! Ingen Starwars-fan själv, men maken blir full i skratt varje gång han hör mig rapa - Chewbacca is back säger han då!

Liknande trådar

  1. gasig i magen
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 18:21
  2. Gasig?
    By Anonym in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 20:59
  3. Gasig
    By Fisen in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 12:38
  4. Gasig i magen..........
    By tottis in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 14:15
  5. gasig i magen?
    By pruttis in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 13:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar