Livmodertappen..
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Livmodertappen..

    hur kan man själv känna på den?! (dum fråga kanske..) Och hur ska den kännas när den börja mogna? Givetvis ska man ytterst god handhygien, jag har handsprit! Kram& tack för svar..
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    Livmodertappen.. hur kan man själv känna på den?! (dum fråga kanske..) Och hur ska den kännas när den börja mogna? Givetvis ska man ytterst god handhygien, jag har handsprit! Kram& tack för svar..
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Sätt dig på huk så är det lättast att komma åt livmodertappen. Innan förlossningen startat är tappen väldigt bakåtriktad och högt upp i slidan, den känns hård som en nästipp, ungefär. När det närmar sig förlossning blir den mjukare, som läppar brukar man säga och riktar sig mer frammåt.
    God handhygien är som du säger viktigt, och så ska man kanske inte hålla på och känna för ofta på sin livmodertapp...
  4. 2
    Sätt dig på huk så är det lättast att komma åt livmodertappen. Innan förlossningen startat är tappen väldigt bakåtriktad och högt upp i slidan, den känns hård som en nästipp, ungefär. När det närmar sig förlossning blir den mjukare, som läppar brukar man säga och riktar sig mer frammåt.
    God handhygien är som du säger viktigt, och så ska man kanske inte hålla på och känna för ofta på sin livmodertapp...
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Ok, tack för tipset! Kram
  6. 3
    Ok, tack för tipset! Kram
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Jag brukar sätta mig lite bakåtlutad (pga fogarna kan jag inte sitta på huk på riktigt) med knäna högt uppdragna för att känna som bäst. Om tappen är väldigt mogen och bebis ligger långt ner ska man känna den lätt. Min bebis åker jojo, så jag känner snabbt ibland och svårt ibland.

    Om tappen börjar mogna är den väldigt mjuk och sladdrig. Öppningen (eller tippen) är liksom äckligt svampig istället för hård som nästippen. Min tapp är också öppen för ett finger.
  8. 4
    Jag brukar sätta mig lite bakåtlutad (pga fogarna kan jag inte sitta på huk på riktigt) med knäna högt uppdragna för att känna som bäst. Om tappen är väldigt mogen och bebis ligger långt ner ska man känna den lätt. Min bebis åker jojo, så jag känner snabbt ibland och svårt ibland.

    Om tappen börjar mogna är den väldigt mjuk och sladdrig. Öppningen (eller tippen) är liksom äckligt svampig istället för hård som nästippen. Min tapp är också öppen för ett finger.
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Åh, vad bra info! TACK
  10. 5
    Åh, vad bra info! TACK

Liknande trådar

  1. Livmodertappen
    By Anonym in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 16:08
  2. det här med livmodertappen..
    By pennyj in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 16:12
  3. Livmodertappen??
    By anonymt namn in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 11:59
  4. Livmodertappen.
    By J.JO in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 06:54
  5. Livmodertappen
    By Bf början av april in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar