Nu vet vi vad det blir...
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Nu vet vi vad det blir...

    Nu är vi hemma från Köpenhamn o har massa bilder med oss hem på vår lilla flicka. Ska lägga in bilder imorgon när jag har mer tid.

    Var även hos en kompis idag som hade invigning i sin barnklädesaffär o då passade vi på att köpa en brun body med rosa "lillasyster" tryck o en blå tröja men storebror. När sonen var liten fick han en nyfödd body o det måste ju vara jämt.

    Fick jättefina bilder på ansiktet även om hon gärna ville ha händerna ivägen men vi lyckades i slutet. Fick även se henne gäspa o öppna ögonen. Enligt deras beräkningar stämmer allt bra överrens med bf. Hon ligger på -9% på genomsnittsvikten men det var helt normalt. Hon väger ca 1400g just nu.

    När vi var tillbaka i Sverige så ringde jag till mamma som var barnvakt åt Alfred o det första hon frågade var: Mådde hon bra? O när jag svarade JA! så blev hon jätteglad.

    Hoppas ni oxå haft en super bra dag!
    KRAM
  2. 1
    Nu vet vi vad det blir... Nu är vi hemma från Köpenhamn o har massa bilder med oss hem på vår lilla flicka. Ska lägga in bilder imorgon när jag har mer tid.

    Var även hos en kompis idag som hade invigning i sin barnklädesaffär o då passade vi på att köpa en brun body med rosa "lillasyster" tryck o en blå tröja men storebror. När sonen var liten fick han en nyfödd body o det måste ju vara jämt.

    Fick jättefina bilder på ansiktet även om hon gärna ville ha händerna ivägen men vi lyckades i slutet. Fick även se henne gäspa o öppna ögonen. Enligt deras beräkningar stämmer allt bra överrens med bf. Hon ligger på -9% på genomsnittsvikten men det var helt normalt. Hon väger ca 1400g just nu.

    När vi var tillbaka i Sverige så ringde jag till mamma som var barnvakt åt Alfred o det första hon frågade var: Mådde hon bra? O när jag svarade JA! så blev hon jätteglad.

    Hoppas ni oxå haft en super bra dag!
    KRAM
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Grattis vännen till lilltjejen! Då gissade jag rätt Jippi!
  4. 2
    Grattis vännen till lilltjejen! Då gissade jag rätt Jippi!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Tackar! Va kul att du hade rätt. Har fått in lite bilder i galleriet nu om du vill se.
  6. 3
    Tackar! Va kul att du hade rätt. Har fått in lite bilder i galleriet nu om du vill se.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Nu finns det blider i galleriet för dom som vill se.
  8. 4
    Nu finns det blider i galleriet för dom som vill se.
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Nej men gud. Hon ser ju ut som en färdig liten bebis Vilka tydliga fina bilder... Och så lik storebror redan nu. Nästan lite läskigt

    Förstår att du är jätteglad! Vära blev ju inte alls så bra, men jag är jättenöjd ändå Visst är det en upplevelse?! Än en gång, grattiskramar i massor till lilltjejen
  10. 5
    Nej men gud. Hon ser ju ut som en färdig liten bebis Vilka tydliga fina bilder... Och så lik storebror redan nu. Nästan lite läskigt

    Förstår att du är jätteglad! Vära blev ju inte alls så bra, men jag är jättenöjd ändå Visst är det en upplevelse?! Än en gång, grattiskramar i massor till lilltjejen
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Ja det var en sån upplevelse. Sambon som var lite tveksam var helt lyrisk när vi gick därifrån. O hon som gjode det sa att vi fick ovanligt fina bilder. Men hon ligger med hvudet under mina högra revben nu o där har man inte så mycket vävnad "ivägen" som hon så fint förklarade det. Fick ett par bilder på fötterna med men dom är lite sudigare.

    Ja, visst är hon lik Alfred. Samma min som när han var nyfödd o likadanna kinder.

    Tack igen!
  12. 6
    Ja det var en sån upplevelse. Sambon som var lite tveksam var helt lyrisk när vi gick därifrån. O hon som gjode det sa att vi fick ovanligt fina bilder. Men hon ligger med hvudet under mina högra revben nu o där har man inte så mycket vävnad "ivägen" som hon så fint förklarade det. Fick ett par bilder på fötterna med men dom är lite sudigare.

    Ja, visst är hon lik Alfred. Samma min som när han var nyfödd o likadanna kinder.

    Tack igen!
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    Vilka fina bilder

    Ni fick ju jätte fina o bra bilder.
    Vilken liten sötnos =)
  14. 7
    Vilka fina bilder Ni fick ju jätte fina o bra bilder.
    Vilken liten sötnos =)
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    Tack!
  16. 8
    Tack!
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Grattis, vad roligt med en liten syster! Hoppas att Alfred håller med.
    Kram från Anna m Tim+
  18. 9
    Grattis, vad roligt med en liten syster! Hoppas att Alfred håller med.
    Kram från Anna m Tim+
  19. Medlem sedan
    Apr 2006
    #10
    Grattis till tjejen Jag hade fel då, fast jag hade missat det där med spådomen så jag skyller på det (och att jag alltid måste vara tvärtemot ). Vilka fina bilder! Våra såg man inte att det var en bäbis på, mer en grå blubb, kanske ska lägga upp en så får ni jämföra... Fast min tjej låg ju med huvet uppkört i moderkakan, de hade väl blivit bättre annars... Kul med en tjej, då får ni också en av varje Han är sååååå söt din son med gosekinderna, Viggo har såna med, men inte lika mysiga... Man vill ju bara pussa på dem!
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  20. 10
    Grattis till tjejen Jag hade fel då, fast jag hade missat det där med spådomen så jag skyller på det (och att jag alltid måste vara tvärtemot ). Vilka fina bilder! Våra såg man inte att det var en bäbis på, mer en grå blubb, kanske ska lägga upp en så får ni jämföra... Fast min tjej låg ju med huvet uppkört i moderkakan, de hade väl blivit bättre annars... Kul med en tjej, då får ni också en av varje Han är sååååå söt din son med gosekinderna, Viggo har såna med, men inte lika mysiga... Man vill ju bara pussa på dem!
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    nu finns den bästa 3d-bilden i mitt galleri så kan du ju jämföra med dina fina
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  22. 11
    nu finns den bästa 3d-bilden i mitt galleri så kan du ju jämföra med dina fina
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12
    Tack! Alfred har sagt lillasyster hela tiden så han håller nog med.
  24. 12
    Tack! Alfred har sagt lillasyster hela tiden så han håller nog med.
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13
    Tack! Viggo är oxå jättesöt. Förstår vad du menar med kinderna. Lillan ser ut att få såna hon med. Vilken stor skillnad det var på bilderna, men kan nog vara som du säger att moderkakan var i vägen sas.

    KRAM
  26. 13
    Tack! Viggo är oxå jättesöt. Förstår vad du menar med kinderna. Lillan ser ut att få såna hon med. Vilken stor skillnad det var på bilderna, men kan nog vara som du säger att moderkakan var i vägen sas.

    KRAM
  27. Medlem sedan
    Oct 2004
    #14

    Grattis till lilltjejen!

    Wohooo! Jag hade rätt igeeen!
    Roligt att du också får en av varje nu då!
    Skynda dig nu och fixa fram lite bilder!!! *trampar runt lätt rastlös*

    Hur såg det ut när ögonen var öppna?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  28. 14
    Grattis till lilltjejen! Wohooo! Jag hade rätt igeeen!
    Roligt att du också får en av varje nu då!
    Skynda dig nu och fixa fram lite bilder!!! *trampar runt lätt rastlös*

    Hur såg det ut när ögonen var öppna?
  29. Medlem sedan
    Oct 2004
    #15

    sorry...

    såg nu att du lagt in bilder ju...

    Nåja, vill fortfarande veta hur det ser ut när de har ögonen öppna. Fick du nån bild på det?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  30. 15
    sorry... såg nu att du lagt in bilder ju...

    Nåja, vill fortfarande veta hur det ser ut när de har ögonen öppna. Fick du nån bild på det?
  31. Medlem sedan
    May 2007
    #16
    Så låg ju min lilla flicka med, så det var omöjligt att få riktigt klara bilder sa hon. Det beror på att det blir som nån skugga sa BM.

    Huvudsaken är i allafall att de små underverken mår bra och kommer ut som dom ska

    KRAM
  32. 16
    Så låg ju min lilla flicka med, så det var omöjligt att få riktigt klara bilder sa hon. Det beror på att det blir som nån skugga sa BM.

    Huvudsaken är i allafall att de små underverken mår bra och kommer ut som dom ska

    KRAM
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17

    Stort grattis!!!!

    till er lilla tjej !!!! Så jätte kul, nu får ni en av varje Och jätte fina och tydliga bilder ni fått.

    OCH.... jag hade rätt, jag hade rätt....... igen

    Kram
    *** Gis med Amanda 0402, Alva 0609 och Amelia 080214***

    Nu har jag också blogg..... www.familjene.blogg.se och www.bebisen08.blogg.se
  34. 17
    Stort grattis!!!! till er lilla tjej !!!! Så jätte kul, nu får ni en av varje Och jätte fina och tydliga bilder ni fått.

    OCH.... jag hade rätt, jag hade rätt....... igen

    Kram
  35. Medlem sedan
    Apr 2006
    #18
    Jepp, det håller jag med om Bilder lär man ju ta hundra av sen så jag är inte så besviken... Visste ju att det inte var säkert det blev bra... Men kul att jämföra att det kan bli så olika kvalitét, annfis bilder var ju så superfina... Det är så kul att se
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  36. 18
    Jepp, det håller jag med om Bilder lär man ju ta hundra av sen så jag är inte så besviken... Visste ju att det inte var säkert det blev bra... Men kul att jämföra att det kan bli så olika kvalitét, annfis bilder var ju så superfina... Det är så kul att se
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19
    Tackar! Du är ju grym på att gissa rätt.

    Jag ska se om vi fick bild på det, tror det. VI såg inte det med det samma så bm spolade tillbaka o då såg man det ganska tydligt. Det blev mörkare just där ögat sitter, eller hur jag ska förklara.

    KRAM
  38. 19
    Tackar! Du är ju grym på att gissa rätt.

    Jag ska se om vi fick bild på det, tror det. VI såg inte det med det samma så bm spolade tillbaka o då såg man det ganska tydligt. Det blev mörkare just där ögat sitter, eller hur jag ska förklara.

    KRAM
  39. Medlem sedan
    Jun 2005
    #20
    Hittade en blid på det öppna ögat, så nu finns den i galleriet.
  40. 20
    Hittade en blid på det öppna ögat, så nu finns den i galleriet.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vänner som blir bekanta som blir...???
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 09:21
  2. När fan blir gammal så blir han
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 20:37
  3. Daniel blir prins, Emma blir prinsessa
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:25
  4. Blir det svårare ju äldre man blir?
    By thuja in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 13:20
  5. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar