Intensiva dagar
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Intensiva dagar

    Hej på er! Tillbaka efter Thanksgivingfirandet med svägerskan med familj.Trevligt! Vi åkte vidare ner till Bay Area och vänner och kom hem igår kväll. Idag har jag varit på IKeA och fixat julmust och fina stjärnor och adventsstakar.

    Sen har jag dessvärre hunnit med ett besök på intensiven där min svenska väninna ligger mycket sjuk efter komplikationer efter en brusten blindtarm förrförra lördagen (som resulterade i inflammation, vätska i buken, tryck på lungorna och nu blood cloths i lungorna - ett mycket allvarlig tillstånd). Det var ett otäckt besök - hon är fruktansvärt dålig (men har klarat krisen), har faktiskt aldrig sett en så sjuk människa. Jag var helt skakis när jag gick därifrån men jag var ändå bara där i 15 minuter eftersom hon inte kan prata pga av andningssvårigheter. Men hon mår bättre av besök och att få prata svenska enlig henns make - så vi åker dit i omgångar nu. Jag fick sitta i bilen utanför och lugna ner mig och ringa till maken innan jag vågade köra...

    Hua så hemskt... livet är såååå skört!
    Mina små betraktelser från Californien: http://jacalica.blogspot.com/
  2. 1
    Intensiva dagar Hej på er! Tillbaka efter Thanksgivingfirandet med svägerskan med familj.Trevligt! Vi åkte vidare ner till Bay Area och vänner och kom hem igår kväll. Idag har jag varit på IKeA och fixat julmust och fina stjärnor och adventsstakar.

    Sen har jag dessvärre hunnit med ett besök på intensiven där min svenska väninna ligger mycket sjuk efter komplikationer efter en brusten blindtarm förrförra lördagen (som resulterade i inflammation, vätska i buken, tryck på lungorna och nu blood cloths i lungorna - ett mycket allvarlig tillstånd). Det var ett otäckt besök - hon är fruktansvärt dålig (men har klarat krisen), har faktiskt aldrig sett en så sjuk människa. Jag var helt skakis när jag gick därifrån men jag var ändå bara där i 15 minuter eftersom hon inte kan prata pga av andningssvårigheter. Men hon mår bättre av besök och att få prata svenska enlig henns make - så vi åker dit i omgångar nu. Jag fick sitta i bilen utanför och lugna ner mig och ringa till maken innan jag vågade köra...

    Hua så hemskt... livet är såååå skört!
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Oj så fruktansvärt. Att man kan bli så sjuk av en blindtarm. Ja, livet är skört.

    KRAM,
  4. 2
    Oj så fruktansvärt. Att man kan bli så sjuk av en blindtarm. Ja, livet är skört.

    KRAM,
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Fy så hemskt... och det låter som en så onödig grej, med brusten blindtarm. SKönt att krisen är över, jag hoppas verkligen att hon tillfrisknar utan att halka tillbaka.
    Kram!
  6. 3
    Fy så hemskt... och det låter som en så onödig grej, med brusten blindtarm. SKönt att krisen är över, jag hoppas verkligen att hon tillfrisknar utan att halka tillbaka.
    Kram!

Liknande trådar

  1. Tillbaka efter fyra intensiva dagar
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 12:13
  2. Intensiva kompisar
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 11:13
  3. Hemma efter intensiva dagar...
    By K-line in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 11:45
  4. Några intensiva
    By Anonym in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 18:20
  5. Intensiva vardagar
    By Malla med A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 08:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar