nysnö och sömnlös..
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    nysnö och sömnlös..

    Jag har inte varit inne på några dagar då jag varit helt slut efter diverse årsdagar och därmed en väldigt orolig sömn. Jag har dock fått en liten sovmorgon idag så jag hoppas på lite mer ork.
    Jag försöker skjuta lillens sömn framåt en timma. Så att han kanske kan vara vaken till kl. 19.30 och därmed kanske vakna 6.30 på morgonen... *drömmer* hittills har jag lyckats hålla honom vaken till 19.00 men det har inte resulterat i några längre mornar.... Vi får väl se. Någon som har några tips. Ska jag hålla honom vaken på dagen? Han sover ju redan så lite på dan...?

    Annars lever vi och mår. Han börjat försöka gå på egen hand men än så länge vill han ha stöd, jag hoppas att han väntar på motoriken.. vi får väl se. Kryper gör han inte än så länge vilket jag tycker är synd. Men det kanske kommer det också.

    Däremot pratar han hela tiden, nästan så öronen ramlar av även om jag tycker att det är juvligt när han surrar, vad han nu surrar om för att tyda det går inte...

    Hoppas ni andra har haft en bra helg, jag ska nu ut och skotta nysnö. Mysigt!!
    Personligt föremål på en öde ö eller i vildmarken: Bear Grylls

    "Ettan 070303 Tvåan 090407"
  2. 1
    nysnö och sömnlös.. Jag har inte varit inne på några dagar då jag varit helt slut efter diverse årsdagar och därmed en väldigt orolig sömn. Jag har dock fått en liten sovmorgon idag så jag hoppas på lite mer ork.
    Jag försöker skjuta lillens sömn framåt en timma. Så att han kanske kan vara vaken till kl. 19.30 och därmed kanske vakna 6.30 på morgonen... *drömmer* hittills har jag lyckats hålla honom vaken till 19.00 men det har inte resulterat i några längre mornar.... Vi får väl se. Någon som har några tips. Ska jag hålla honom vaken på dagen? Han sover ju redan så lite på dan...?

    Annars lever vi och mår. Han börjat försöka gå på egen hand men än så länge vill han ha stöd, jag hoppas att han väntar på motoriken.. vi får väl se. Kryper gör han inte än så länge vilket jag tycker är synd. Men det kanske kommer det också.

    Däremot pratar han hela tiden, nästan så öronen ramlar av även om jag tycker att det är juvligt när han surrar, vad han nu surrar om för att tyda det går inte...

    Hoppas ni andra har haft en bra helg, jag ska nu ut och skotta nysnö. Mysigt!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Förstår att du haft det jobbigt,och om sömnen dessutom stökar så blir det tunga ännu tyngre.
    När det gäller sömnförskjutning så har vi tagit en kvart i taget i ett par dar,men i början så gjorde det ingen skillnad på mornarna iallafall.Det är först nu när vi förskjutit nattningen från kl 18.00 till kl 20.00 som det gör skillnad på morgonen.Så nu sover vi ända tll klockan sex på morgonen.
  4. 2
    Förstår att du haft det jobbigt,och om sömnen dessutom stökar så blir det tunga ännu tyngre.
    När det gäller sömnförskjutning så har vi tagit en kvart i taget i ett par dar,men i början så gjorde det ingen skillnad på mornarna iallafall.Det är först nu när vi förskjutit nattningen från kl 18.00 till kl 20.00 som det gör skillnad på morgonen.Så nu sover vi ända tll klockan sex på morgonen.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Skulle jag aldrig ha sagt!!!Vem vaknade kl 04.00 i morse tro??
  6. 3
    Skulle jag aldrig ha sagt!!!Vem vaknade kl 04.00 i morse tro??
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Haha, ja... man får vara försiktig med vad man säger... Jag försöker skjuta lite på dygnet men det blir lite sisådär då han både är sjuk och har två tänder till på väg. Kanske är det oxå därför som han sover dåligt...
  8. 4
    Haha, ja... man får vara försiktig med vad man säger... Jag försöker skjuta lite på dygnet men det blir lite sisådär då han både är sjuk och har två tänder till på väg. Kanske är det oxå därför som han sover dåligt...

Liknande trådar

  1. Sömnlös
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 16:04
  2. 4 dm nysnö låter....
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 19:46
  3. 1 dm nysnö
    By compax in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 18:11
  4. Nysnön tar bort den gamla, nysnö tar bor
    By Akleja in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 14:54
  5. 5e mars och 10 cm nysnö!!
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 17:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar