Förslag till dam i 55-årsålder
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Förslag till dam i 55-årsålder

    Ska köpa julklapp till fröken..tänkte en god bok..men vad läser en äldre dam egentligen?
  2. 1
    Förslag till dam i 55-årsålder Ska köpa julklapp till fröken..tänkte en god bok..men vad läser en äldre dam egentligen?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Nu fick jag nästan en fnitterattack - äldre dam och 55 år stämde inte riktigt hos mig. Min mamma är 57 och läser samma böcker som jag - hon älskar Elizabeth George, Patricia Cornwell, Peter Robinson och Minette Walters i deckarväg, men också Rosamund Pilcher om det ska var mer vanliga romaner.

    Kanske kan den bok som det står om några rader längre ner: En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg vara något?
  4. 2
    Nu fick jag nästan en fnitterattack - äldre dam och 55 år stämde inte riktigt hos mig. Min mamma är 57 och läser samma böcker som jag - hon älskar Elizabeth George, Patricia Cornwell, Peter Robinson och Minette Walters i deckarväg, men också Rosamund Pilcher om det ska var mer vanliga romaner.

    Kanske kan den bok som det står om några rader längre ner: En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg vara något?
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    ja du..

    tack för alla förslag!!
  6. 3
    ja du.. tack för alla förslag!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Jag håller med Lillan om En liten röd fågel...det är en sån där feel good bok som jag nog kommer rekommendera varje jul tror jag...den passar att läsa då liksom
  8. 4
    Jag håller med Lillan om En liten röd fågel...det är en sån där feel good bok som jag nog kommer rekommendera varje jul tror jag...den passar att läsa då liksom
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Carlos Ruiz Zafón - Vindens skugga
    Dilsa Demirbag-Sten - Stamtavlor
    Åsa Linderborg - Mig äger ingen
    Anna-Karin Palm
    Kahled Hosseini - Flyga Drake
    Barbara Voors
    Klas Östergren
    Ulf Lundell
    Marie Hermansson
    Karin Alvtegen
    Deckare av Arne Dahl, Kjell Eriksson, Marie Jungstedt, Arnardul Indridason, Peter Robinson, Roslund & Hellström, Camilla Läckberg, Liza Marklund

    Kanske någon fin kokbok, T.ex systrarna Voltaire, Glenn Strömberg eller Paolo Roberto.
  10. 5
    Carlos Ruiz Zafón - Vindens skugga
    Dilsa Demirbag-Sten - Stamtavlor
    Åsa Linderborg - Mig äger ingen
    Anna-Karin Palm
    Kahled Hosseini - Flyga Drake
    Barbara Voors
    Klas Östergren
    Ulf Lundell
    Marie Hermansson
    Karin Alvtegen
    Deckare av Arne Dahl, Kjell Eriksson, Marie Jungstedt, Arnardul Indridason, Peter Robinson, Roslund & Hellström, Camilla Läckberg, Liza Marklund

    Kanske någon fin kokbok, T.ex systrarna Voltaire, Glenn Strömberg eller Paolo Roberto.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Berlinerpopplarna av Anne Ragde tycker jag passar de flesta. Och så är den så långsamt bra på något sätt.
  12. 6
    Berlinerpopplarna av Anne Ragde tycker jag passar de flesta. Och så är den så långsamt bra på något sätt.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Min mamma, 56 år och sjuksköterska, läser kanske lite "enklare" böcker än vad jag gör. De böcker hon har gillat på senare tid och hett propagerat för att jag ska läsa (men som har fått 3+ i betyg hos mig) är: Anne Ragdes "Berlinerpopplarna" och "Ana Gavaldas" Tillsammans är man mindre ensam. De flesta verkar även gilla Stieg Larssons böcker. Lycka till!
  14. 7
    Min mamma, 56 år och sjuksköterska, läser kanske lite "enklare" böcker än vad jag gör. De böcker hon har gillat på senare tid och hett propagerat för att jag ska läsa (men som har fått 3+ i betyg hos mig) är: Anne Ragdes "Berlinerpopplarna" och "Ana Gavaldas" Tillsammans är man mindre ensam. De flesta verkar även gilla Stieg Larssons böcker. Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    haha, ser hon "äldre" ut? Min mamma är 68 och läser ofta samma böcker som jag..
  16. 8
    haha, ser hon "äldre" ut? Min mamma är 68 och läser ofta samma böcker som jag..
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    mamma är 60 och slukar mer än gärna deckare men jag tror att nu vill jag sjunga dig... av belinda olsson samt vibeke olssons molnfri bombnatt kan passa de flesta
  18. 9
    mamma är 60 och slukar mer än gärna deckare men jag tror att nu vill jag sjunga dig... av belinda olsson samt vibeke olssons molnfri bombnatt kan passa de flesta
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10
    Fel Olsson. Belinda Ohlsson skriver annan litteratur. Linda Olsson heter hon som skrivit den där.
  20. 10
    Fel Olsson. Belinda Ohlsson skriver annan litteratur. Linda Olsson heter hon som skrivit den där.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    jaha där ser man det står linda i läsdagboken men jag skrev fel ändå..tragiskt med tanke på att jag inte gillar belindas alster nämvärt...
  22. 11
    jaha där ser man det står linda i läsdagboken men jag skrev fel ändå..tragiskt med tanke på att jag inte gillar belindas alster nämvärt...

Liknande trådar

  1. Förslag till VB=3/4
    By Ulle+3 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 19:45
  2. 6 årsålder...
    By Malin med V o V in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 20:04
  3. Ett förslag till...
    By Family6 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 09:18
  4. Förslag till Vb....
    By amamman in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 10:24
  5. Ett förslag till!
    By Pia in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 23:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar