Vattnet gick..
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Vattnet gick..

    Hoppsan Kerstin, lr vad är det man brukar säga?! Hade ätit frukost m mannen som började jobba kl6.30, ca 40 min senare när han åkt till jobbet sitter jag& äter färsk ananas i soffan& får ett sånt nysanfall att jag nästan skrattar, jomenvisst om inte VATTNET GÅR!!!! Gissa om jag blir paff?! Har ju inte känt några direkta "förvärkar" som alla pratar om, inte heller ngn slempropp har jag sett till.. Men jäklar i havet vilken VÅRFLOD det kom, ojoj. Herregud vad nervös& snopen jag blev.. Min kära fästman trodde mig knappt när jag ringde hans jobb, hihi Visst, det är ju detta man gått& väntat på, men inte är man det minsta "beredd" på det ändå när det väl händer ändå.. Så imorrnbitti vid 8.30 ska vi in för igångsättning om det inte satt igång sig av sig självt Hmm, sitter här med tankarna: Är man verkligen redo för det här? Kommer jag bli en bra förälder? Herregud, nu är det NÄRA (kanske tack vare fullmånen?!)
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    Vattnet gick.. Hoppsan Kerstin, lr vad är det man brukar säga?! Hade ätit frukost m mannen som började jobba kl6.30, ca 40 min senare när han åkt till jobbet sitter jag& äter färsk ananas i soffan& får ett sånt nysanfall att jag nästan skrattar, jomenvisst om inte VATTNET GÅR!!!! Gissa om jag blir paff?! Har ju inte känt några direkta "förvärkar" som alla pratar om, inte heller ngn slempropp har jag sett till.. Men jäklar i havet vilken VÅRFLOD det kom, ojoj. Herregud vad nervös& snopen jag blev.. Min kära fästman trodde mig knappt när jag ringde hans jobb, hihi Visst, det är ju detta man gått& väntat på, men inte är man det minsta "beredd" på det ändå när det väl händer ändå.. Så imorrnbitti vid 8.30 ska vi in för igångsättning om det inte satt igång sig av sig självt Hmm, sitter här med tankarna: Är man verkligen redo för det här? Kommer jag bli en bra förälder? Herregud, nu är det NÄRA (kanske tack vare fullmånen?!)
  3. Medlem sedan
    May 1998
    #2
    Iiiiihhhh! Håll oss informerade!
  4. 2
    Iiiiihhhh! Håll oss informerade!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Meeen vad spännande!!! Då har du verkligen inte långt kvar tills du får snusa bebis juh!!!!

    Härligt, nu börjar det hända saker här inne!!!

    Lycka till!!!!
  6. 3
    Meeen vad spännande!!! Då har du verkligen inte långt kvar tills du får snusa bebis juh!!!!

    Härligt, nu börjar det hända saker här inne!!!

    Lycka till!!!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Självklart Sitter& undrar vad ajg ska ha med mig för ngt godis& om jag verkligen orkar gå& handla på Ica Kvantum.. hmm, iofs så kanske det sätter igång helt då?! Well..
  8. 4
    Självklart Sitter& undrar vad ajg ska ha med mig för ngt godis& om jag verkligen orkar gå& handla på Ica Kvantum.. hmm, iofs så kanske det sätter igång helt då?! Well..
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Tack Önskar er ALLA att det snart ska vara er tur också.. KRAM
  10. 5
    Tack Önskar er ALLA att det snart ska vara er tur också.. KRAM
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    WOW!!!!! Vad häftigt!!! LYCKA TILL!!!!!

    Kram från en avundsjuk Jenny!
  12. 6
    WOW!!!!! Vad häftigt!!! LYCKA TILL!!!!!

    Kram från en avundsjuk Jenny!
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7
    spännande!
  14. 7
    spännande!
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Spännande! Håller tummarna! Lycka till med förlossningen!
    Hälsningar
    Å som själv ska föda om två dagar
  16. 8
    Spännande! Håller tummarna! Lycka till med förlossningen!
    Hälsningar
    Å som själv ska föda om två dagar
  17. Medlem sedan
    May 1998
    #9
    Nej, inte ska du väl ut och handla nu!??!?!!? Med vattnet rinnandes?!
  18. 9
    Nej, inte ska du väl ut och handla nu!??!?!!? Med vattnet rinnandes?!
  19. Lilla A
    #10
    Vad spännande att det är på g!
    Så var det för mig första gången också. Vattnet gick bara "poff", utan förvarning, bara att åka in på koll. Värkarna satte igång efter knappt två timmar o sen var bebis född efter knappt fyra... Lyllos dig !

    Lycka till nu!
  20. 10
    Vad spännande att det är på g!
    Så var det för mig första gången också. Vattnet gick bara "poff", utan förvarning, bara att åka in på koll. Värkarna satte igång efter knappt två timmar o sen var bebis född efter knappt fyra... Lyllos dig !

    Lycka till nu!
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    LYCKA TILL. passa på att vila mycket nu, inte handla och så utan ligg i sängen/soffan och bara vila du kommer att behöva lite krafter sen.

    Så spännande, håll oss uppdaterade.
  22. 11
    LYCKA TILL. passa på att vila mycket nu, inte handla och så utan ligg i sängen/soffan och bara vila du kommer att behöva lite krafter sen.

    Så spännande, håll oss uppdaterade.
  23. Medlem sedan
    Mar 2007
    #12
    Åh vad spännande! Grattis och stort lycka till! Vad kul att så många fått barn redan här i gruppen. Själv har jag BF på torsdag.
  24. 12
    Åh vad spännande! Grattis och stort lycka till! Vad kul att så många fått barn redan här i gruppen. Själv har jag BF på torsdag.
  25. Medlem sedan
    Dec 2006
    #13
    Men jag vill ju ha godis Hehe.. Får nog be min kära& köpa ngn påse gott& blandat tror jag på väg hem. Lr är det ngt annat godis som rekommendras& ta med?
  26. 13
    Men jag vill ju ha godis Hehe.. Får nog be min kära& köpa ngn påse gott& blandat tror jag på väg hem. Lr är det ngt annat godis som rekommendras& ta med?
  27. Medlem sedan
    Dec 2006
    #14
    & herregud vilken snabb förlossning
  28. 14
    & herregud vilken snabb förlossning
  29. Medlem sedan
    May 1998
    #15
    MYCKET godis. Gärna nån smarrig dyr chokladask oxå ;o) Till efterråt )
  30. 15
    MYCKET godis. Gärna nån smarrig dyr chokladask oxå ;o) Till efterråt )
  31. Medlem sedan
    Sep 2007
    #16
    Lycka till!
    Ta hand om dig..
    Krammmmm
  32. 16
    Lycka till!
    Ta hand om dig..
    Krammmmm
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Ja, jag behöver bara vänta tills på torsdag iallafall... gissa jag längtar!!!

    Har gått med kraftiga förvärkar av och till i en vecka nu, men i helgen har det varit rejält på nätterna! Så jag vet inte om jag kanske borde ringa in för å komma in på koll, så jag inte börjat öppnas än... ska ju snittas, så jag vill ju inte att det ev ska sättas igång tidigare! Vill helst undvika att det blir akutsnitt!

    Kramar
  34. 17
    Ja, jag behöver bara vänta tills på torsdag iallafall... gissa jag längtar!!!

    Har gått med kraftiga förvärkar av och till i en vecka nu, men i helgen har det varit rejält på nätterna! Så jag vet inte om jag kanske borde ringa in för å komma in på koll, så jag inte börjat öppnas än... ska ju snittas, så jag vill ju inte att det ev ska sättas igång tidigare! Vill helst undvika att det blir akutsnitt!

    Kramar
  35. Medlem sedan
    Dec 2006
    #18
    Haha, tänk, där kommer vi int ill förlossningen& ur kassen tar min kära upp en Alladinask Tja, det vore ju iofs inte fel..
  36. 18
    Haha, tänk, där kommer vi int ill förlossningen& ur kassen tar min kära upp en Alladinask Tja, det vore ju iofs inte fel..
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Håller med Kiddan, choklad!!!! Mmm gott i gott gott!!!
  38. 19
    Håller med Kiddan, choklad!!!! Mmm gott i gott gott!!!
  39. Medlem sedan
    Dec 2006
    #20
    Hoppas verkligen det går bra för dig! KRAM
  40. 20
    Hoppas verkligen det går bra för dig! KRAM
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. vattnet gick...
    By asalin83 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 08:34
  2. Vattnet gick!!!
    By uguntina in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 16:36
  3. Och här gick vattnet...
    By mollie in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 18:59
  4. Vattnet gick.... *ler*
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 22:32
  5. Vattnet gick kl 03.00!!!!!!!!
    By akkis *vattnet gått* in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 11:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar