Vad gör ni in för Julen? Enket
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Vad gör ni in för Julen? Enket

    Vad bakar ni inför julen ?

    Julpyntar ni ?

    när börjar ni julpynta ?

    Pyntar ni mycke?

    har ni gran ?

    när sätter ni upp den ?

    har ni riktig eller plast ?

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum?

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    Carolina född 200203 - Jonathan född 200703

    http://fladerblomma.blogspot.com/
  2. 1
    Vad gör ni in för Julen? Enket Vad bakar ni inför julen ?

    Julpyntar ni ?

    när börjar ni julpynta ?

    Pyntar ni mycke?

    har ni gran ?

    när sätter ni upp den ?

    har ni riktig eller plast ?

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum?

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Svarar själv

    Vad bakar ni inför julen ?
    Ja om vi bakar så blir de pepparkakor och lussekatter

    Julpyntar ni ?
    Ja de gör vi tyvärr men det är sambon som gillar de, jag tycker mest att det är jobbigt att de står massa aker framme, men de får han ta

    när börjar ni julpynta ?
    ja, de e väl om någon/några veckor

    Pyntar ni mycke?
    Nja för mycke om ni frågar mej, men det är väl lite lagom

    har ni gran ?
    jo de hade vi väl tänkt

    när sätter ni upp den ?
    tror att det är helgen innan jul *osäker*

    har ni riktig eller plast ?
    Olika, men de blir nog plast igår, med denna pillesjuka unge så går inget anant.

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?
    Stjärna i sovrummet och stakar i dom andra 2 ? eller är de stärna i sov rum och kök å stake i vardagsrummet... minns inte.. men tror på de första... ja vi får se

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ?
    Ja oftast... får se hur de blir i år.

    har ni särskillda julgardiner i alla rum?
    nä bara i köket


    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    kommer inte på något just nu...
  4. 2
    Svarar själv

    Vad bakar ni inför julen ?
    Ja om vi bakar så blir de pepparkakor och lussekatter

    Julpyntar ni ?
    Ja de gör vi tyvärr men det är sambon som gillar de, jag tycker mest att det är jobbigt att de står massa aker framme, men de får han ta

    när börjar ni julpynta ?
    ja, de e väl om någon/några veckor

    Pyntar ni mycke?
    Nja för mycke om ni frågar mej, men det är väl lite lagom

    har ni gran ?
    jo de hade vi väl tänkt

    när sätter ni upp den ?
    tror att det är helgen innan jul *osäker*

    har ni riktig eller plast ?
    Olika, men de blir nog plast igår, med denna pillesjuka unge så går inget anant.

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?
    Stjärna i sovrummet och stakar i dom andra 2 ? eller är de stärna i sov rum och kök å stake i vardagsrummet... minns inte.. men tror på de första... ja vi får se

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ?
    Ja oftast... får se hur de blir i år.

    har ni särskillda julgardiner i alla rum?
    nä bara i köket


    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    kommer inte på något just nu...
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Mina svar:

    Vad bakar ni inför julen ?Oj,alldeles för mycket!Syltkakor,knaperkakor,c hokladdrömmar.Potatisbakelser, morotskaka,kladdkaka i långpanna,anisgrisar,knäckstjä rnor,sirapspinnar,kaffekaka med citronglasyr......Har säkert glömt nåt som jag brukar baka men detta har jag redan gjort,ska baka saffransknuten med mandelmassa i och lussebullar/pepparkakor med barnen!

    Julpyntar ni ?Ja!!

    när börjar ni julpynta ? Sonen fyller år den 22 november så efter det är det frit fram för tomtarna.Julgranen tar jag fram till lucia!

    Pyntar ni mycke?Ja!!

    har ni gran ? Ja!!

    när sätter ni upp den ?Till lucia

    har ni riktig eller plast ?Plast pga allergier

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?Både och,

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum?Ja,jag byter ialla rum.Tänker varje år att i år ska jag bara nyta i vardagsrummet och köket men det är ju så kul!!!Jag byter tom i källaren!

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    .
    Livet stjälps inte över ända
    Det ställs på sin spets

    En dag möts vi
    men längta inte
    lev istället
    lev varje dag för mig
    då hedrar du mig
    om vi lever tillsammans
    *Lisa f/d 31 /5 2000*
  6. 3
    Mina svar:
    Vad bakar ni inför julen ?Oj,alldeles för mycket!Syltkakor,knaperkakor,c hokladdrömmar.Potatisbakelser, morotskaka,kladdkaka i långpanna,anisgrisar,knäckstjä rnor,sirapspinnar,kaffekaka med citronglasyr......Har säkert glömt nåt som jag brukar baka men detta har jag redan gjort,ska baka saffransknuten med mandelmassa i och lussebullar/pepparkakor med barnen!

    Julpyntar ni ?Ja!!

    när börjar ni julpynta ? Sonen fyller år den 22 november så efter det är det frit fram för tomtarna.Julgranen tar jag fram till lucia!

    Pyntar ni mycke?Ja!!

    har ni gran ? Ja!!

    när sätter ni upp den ?Till lucia

    har ni riktig eller plast ?Plast pga allergier

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?Både och,

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum?Ja,jag byter ialla rum.Tänker varje år att i år ska jag bara nyta i vardagsrummet och köket men det är ju så kul!!!Jag byter tom i källaren!

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    .
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Vad bakar ni inför julen ? Lussekatter och pepparkakor. Kanske några andra julkakor oxå.

    Julpyntar ni ? Ja.

    när börjar ni julpynta ? Helgen innan jul.

    Pyntar ni mycke? Nej, vi har inte så mycket pynt.

    har ni gran ? Ja.

    när sätter ni upp den ? Dagen innan julafton.

    har ni riktig eller plast ? Riktig.

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ? Både och.

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum? Byter i kök, matrum och vardagsrum.

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta?? Vi ska, för första gången på länge, gå på julottan.
  8. 4
    Vad bakar ni inför julen ? Lussekatter och pepparkakor. Kanske några andra julkakor oxå.

    Julpyntar ni ? Ja.

    när börjar ni julpynta ? Helgen innan jul.

    Pyntar ni mycke? Nej, vi har inte så mycket pynt.

    har ni gran ? Ja.

    när sätter ni upp den ? Dagen innan julafton.

    har ni riktig eller plast ? Riktig.

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ? Både och.

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum? Byter i kök, matrum och vardagsrum.

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta?? Vi ska, för första gången på länge, gå på julottan.
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5

    Mina svar

    Vad gör ni in för Julen? Enket

    Vad bakar ni inför julen ? oj, inte mycket, men någon saffransbulle blir det nog... =)

    Julpyntar ni ?Det gör jag, bland annat mellan fönstrena i köket. Vi bor i ett gammalt hus så jag har ca en dm mellan ytterfönster och innerfönster. Riktigt mysigt blir det...

    när börjar ni julpynta ? Någon gång mellan första och andra advent.

    Pyntar ni mycke? Nej, jag är väldigt sparsam..

    har ni gran ? Har inte haft tidigare, men det kanske blir i år, jag vet inte ännu.

    när sätter ni upp den ? Vet inte..

    har ni riktig eller plast ? Om det blir en så blir det är riktigt.

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ? Jag har båda men i olika fönster. Jag har två stakar och en stjärna.

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum? Det har jag däremot inte...

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    Personligt föremål på en öde ö eller i vildmarken: Bear Grylls

    "Ettan 070303 Tvåan 090407"
  10. 5
    Mina svar Vad gör ni in för Julen? Enket

    Vad bakar ni inför julen ? oj, inte mycket, men någon saffransbulle blir det nog... =)

    Julpyntar ni ?Det gör jag, bland annat mellan fönstrena i köket. Vi bor i ett gammalt hus så jag har ca en dm mellan ytterfönster och innerfönster. Riktigt mysigt blir det...

    när börjar ni julpynta ? Någon gång mellan första och andra advent.

    Pyntar ni mycke? Nej, jag är väldigt sparsam..

    har ni gran ? Har inte haft tidigare, men det kanske blir i år, jag vet inte ännu.

    när sätter ni upp den ? Vet inte..

    har ni riktig eller plast ? Om det blir en så blir det är riktigt.

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ? Jag har båda men i olika fönster. Jag har två stakar och en stjärna.

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum? Det har jag däremot inte...

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Vad bakar ni inför julen ? Pepparkakor, någon småkaka.

    Julpyntar ni ?
    Ja

    när börjar ni julpynta ?
    Har redan börjat lite

    Pyntar ni mycke?
    Försöker begränsa mig, så nej det blir nog inte så mycket längre.

    har ni gran ?
    Nej, allergisk. Men mamma och pappa har tall, och min syster, där vi firar, har en plast.

    när sätter ni upp den ?
    -

    har ni riktig eller plast ?
    -

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?Japp, bägge.

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum?
    Bara i köket, och då är det röda gardiner, inga tomtar, för jag är så dålig på att byta tillbaka

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    Älskar julen, skulle kunna pynta och baka hur mycket som helst, så när Ada,m blir större så ska vi pynta på
  12. 6
    Vad bakar ni inför julen ? Pepparkakor, någon småkaka.

    Julpyntar ni ?
    Ja

    när börjar ni julpynta ?
    Har redan börjat lite

    Pyntar ni mycke?
    Försöker begränsa mig, så nej det blir nog inte så mycket längre.

    har ni gran ?
    Nej, allergisk. Men mamma och pappa har tall, och min syster, där vi firar, har en plast.

    när sätter ni upp den ?
    -

    har ni riktig eller plast ?
    -

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?Japp, bägge.

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum?
    Bara i köket, och då är det röda gardiner, inga tomtar, för jag är så dålig på att byta tillbaka

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    Älskar julen, skulle kunna pynta och baka hur mycket som helst, så när Ada,m blir större så ska vi pynta på
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Vad bakar ni inför julen ? Pepparkakor, lussekatter, saffransskorpor och godis ibland.

    Julpyntar ni ? Absolut

    när börjar ni julpynta ? Till 1:a advent och till lucia men iår blir allt utom granen till 1:a advent för vi åker efter jul och då blir det så kort tid om man väntar till lucia med tomtarna.

    Pyntar ni mycke? Ganska

    har ni gran ? Japp

    när sätter ni upp den ? I år blir det vid Lucia annars brukar vi vänta lite till!

    har ni riktig eller plast? Plast är allergiska

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?
    Stakar i vissa fönster, stjärnor i vissa!

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum? Julgardiner i köket men så brukar jag byta i de andra rummen också men inte specifika julgardiner.

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
  14. 7
    Vad bakar ni inför julen ? Pepparkakor, lussekatter, saffransskorpor och godis ibland.

    Julpyntar ni ? Absolut

    när börjar ni julpynta ? Till 1:a advent och till lucia men iår blir allt utom granen till 1:a advent för vi åker efter jul och då blir det så kort tid om man väntar till lucia med tomtarna.

    Pyntar ni mycke? Ganska

    har ni gran ? Japp

    när sätter ni upp den ? I år blir det vid Lucia annars brukar vi vänta lite till!

    har ni riktig eller plast? Plast är allergiska

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?
    Stakar i vissa fönster, stjärnor i vissa!

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum? Julgardiner i köket men så brukar jag byta i de andra rummen också men inte specifika julgardiner.

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
  15. Anna m Freja o T-03
    #8

    Mina svar...

    Vad bakar ni inför julen ? Pepparkakor o lussebullar...

    Julpyntar ni ? Japp

    när börjar ni julpynta ? Till 1:a advent

    Pyntar ni mycke? Nja sådär..Är inte så mycket för det där med massor av tomtar o så... Det blir stjärnor i fönstrena,julgardiner,ljuslykt or,pyssel som dottern gjort och nån tomte måste man väl ha framme =)

    har ni gran ? Japp

    när sätter ni upp den ? nån dag innan julafton

    har ni riktig eller plast ? plast

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ? Papperstjärnor att hänga i fönstrena och även stjärnor på fot.. Har tröttnat ur på såna där ljusstakar i trä..

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum? I köket o matrummet..Ska nog sätta upp på stora tjejens rum i år också..nu när hon börjar bli så stor..

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta?? [/QUOTE]
  16. 8
    Mina svar... Vad bakar ni inför julen ? Pepparkakor o lussebullar...

    Julpyntar ni ? Japp

    när börjar ni julpynta ? Till 1:a advent

    Pyntar ni mycke? Nja sådär..Är inte så mycket för det där med massor av tomtar o så... Det blir stjärnor i fönstrena,julgardiner,ljuslykt or,pyssel som dottern gjort och nån tomte måste man väl ha framme =)

    har ni gran ? Japp

    när sätter ni upp den ? nån dag innan julafton

    har ni riktig eller plast ? plast

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ? Papperstjärnor att hänga i fönstrena och även stjärnor på fot.. Har tröttnat ur på såna där ljusstakar i trä..

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum? I köket o matrummet..Ska nog sätta upp på stora tjejens rum i år också..nu när hon börjar bli så stor..

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta?? [/QUOTE]
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Mina svar

    Jag bakar lussekatter och matbröd, ibland även pepparkakor. I har jag ju köpt formar från Formina så nu ska det absolut bli roliga pepparkakor!

    Vi pyntar här o var och börjar alltid första advent. Mängden pynt ökar väl år för år men det är mest ljusstakar och nån stjärna, inte så många prydnadssaker.

    Vi har plastgran för att slippa barr överallt. Vi ska nog sätta upp den snart, vi gillar julen!

    Vi byter gardiner i köket, det blir röda med hjärtan av jute. Nåt år har jag satt upp nya i nåt mer rum också, av bara farten liksom men det blir nog inte i år.

    Min mamma har gjort i ordning en sån där kalender med ett litet paket varje dag (till storasyster bara i år). Det hade vi när jag var barn och det vill jag också att mina barn ska få. Det svåra är ju bara att komma på 24 bra små presenter... nästa år blir det 48, än värre!
    Dotter juni-05, dotter mars-07
  18. 9
    Mina svar Jag bakar lussekatter och matbröd, ibland även pepparkakor. I har jag ju köpt formar från Formina så nu ska det absolut bli roliga pepparkakor!

    Vi pyntar här o var och börjar alltid första advent. Mängden pynt ökar väl år för år men det är mest ljusstakar och nån stjärna, inte så många prydnadssaker.

    Vi har plastgran för att slippa barr överallt. Vi ska nog sätta upp den snart, vi gillar julen!

    Vi byter gardiner i köket, det blir röda med hjärtan av jute. Nåt år har jag satt upp nya i nåt mer rum också, av bara farten liksom men det blir nog inte i år.

    Min mamma har gjort i ordning en sån där kalender med ett litet paket varje dag (till storasyster bara i år). Det hade vi när jag var barn och det vill jag också att mina barn ska få. Det svåra är ju bara att komma på 24 bra små presenter... nästa år blir det 48, än värre!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    MrsHydesvar:

    Vad bakar ni inför julen ?
    - Jag bakar lussekatter. I år gjorde jag för första gången någonsin pepparkakor, det blev bra. Kanske blir det saffransskorpor också.

    Julpyntar ni ?
    - Ja, en del.

    när börjar ni julpynta ?
    - Olika, runt 1:a advent tar vi fram ljusstakar och stjärnor. Tomtarna får vänta lite.

    Pyntar ni mycke?
    - Tja, lagom?

    har ni gran ?
    - Ja.

    när sätter ni upp den ?
    - Några dagar innan julafton.

    har ni riktig eller plast ?
    - Riktig, alltid!!!

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?
    - Båda.

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum?
    - Inte en chans.

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    - Kommer inte på nåt.
  20. 10
    MrsHydesvar:

    Vad bakar ni inför julen ?
    - Jag bakar lussekatter. I år gjorde jag för första gången någonsin pepparkakor, det blev bra. Kanske blir det saffransskorpor också.

    Julpyntar ni ?
    - Ja, en del.

    när börjar ni julpynta ?
    - Olika, runt 1:a advent tar vi fram ljusstakar och stjärnor. Tomtarna får vänta lite.

    Pyntar ni mycke?
    - Tja, lagom?

    har ni gran ?
    - Ja.

    när sätter ni upp den ?
    - Några dagar innan julafton.

    har ni riktig eller plast ?
    - Riktig, alltid!!!

    Har ni Ljusstakar eller stärnor ? eller kanske båda ?
    - Båda.

    Byter ni gardiner i alla rum inför julen ? har ni särskillda julgardiner i alla rum?
    - Inte en chans.

    Övrigt, om det är något annat ni vill berätta??
    - Kommer inte på nåt.
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Ja, vi (eller rättare sagt jag) bakar och detta helt glutenfritt. Bakar de vanliga plus lite annat.
    Ohh.....jag älskar julen så här är det verkligen julpynt och det gör vi en vecka innan julen. Vi har också en riktig gran och den sätts upp under veckan innan julaftonen. Har både ljusstakar och advenstakar och dessa tog jag fram i söndags.
    Nej, det räcker med att byta gardiner i köket.
    Hur gör ni själva då?
  22. 11
    Ja, vi (eller rättare sagt jag) bakar och detta helt glutenfritt. Bakar de vanliga plus lite annat.
    Ohh.....jag älskar julen så här är det verkligen julpynt och det gör vi en vecka innan julen. Vi har också en riktig gran och den sätts upp under veckan innan julaftonen. Har både ljusstakar och advenstakar och dessa tog jag fram i söndags.
    Nej, det räcker med att byta gardiner i köket.
    Hur gör ni själva då?
  23. Medlem sedan
    Jan 2006
    #12
    Låter ju hur mysigt som helst att pynta mellan fönstrena*vill också*!!
  24. 12
    Låter ju hur mysigt som helst att pynta mellan fönstrena*vill också*!!
  25. Medlem sedan
    Jun 2006
    #13
    Det är nästan den enda riktigt bra anledningen just nu med att bo i ett gammalt hus med renoveringsbehov..
    Det är dock lite jobb men det är bara kul. Borde gå att påskpynta där också...
    Personligt föremål på en öde ö eller i vildmarken: Bear Grylls

    "Ettan 070303 Tvåan 090407"
  26. 13
    Det är nästan den enda riktigt bra anledningen just nu med att bo i ett gammalt hus med renoveringsbehov..
    Det är dock lite jobb men det är bara kul. Borde gå att påskpynta där också...
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14
    Jag svarade överst *ler*
  28. 14
    Jag svarade överst *ler*
  29. Medlem sedan
    Nov 2007
    #15
    Jag såg det sedan jag hade sänt iväg det!
  30. 15
    Jag såg det sedan jag hade sänt iväg det!

Liknande trådar

  1. stulen enket
    By Black Lady in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 09:18
  2. Slänger in en enket...
    By Niemi in forum Planera för barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 15:20
  3. ENKET
    By F m. N05+H06+L09 in forum _0503 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 19:54
  4. Sent enket-svar
    By filijox bf 31/3 in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 10:30
  5. EN TILL ENKET!!!
    By intesindra in forum Träning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 21:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar