Magdroppar?
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Magdroppar?

    Är det någon här som provat Sempers magdroppar?
    Tar det lång tid innan dom verkar?
  2. 1
    Magdroppar? Är det någon här som provat Sempers magdroppar?
    Tar det lång tid innan dom verkar?
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    vad är det för droppar och vad ska de vara bra för, magknip eller hård mage? Har en kille 4v som är så hård i magen....
  4. 2
    vad är det för droppar och vad ska de vara bra för, magknip eller hård mage? Har en kille 4v som är så hård i magen....
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Japp. prove dem om miniform inte funkar.
    Miniform slår ut gasbubblorna. Men funkade inte för oss.
    Semper har lactobacillus (som finns naturligt i vår magar) och återställer floran i magen. De tas bara 1 ggn om dagen. För oss har de funkat bra.
  6. 3
    Japp. prove dem om miniform inte funkar.
    Miniform slår ut gasbubblorna. Men funkade inte för oss.
    Semper har lactobacillus (som finns naturligt i vår magar) och återställer floran i magen. De tas bara 1 ggn om dagen. För oss har de funkat bra.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Vi håller på att prova dropparna men än så länge märker jag ingen större skillnad, har provat sedan i fredags.

    BVC-sköterskan sa att det kunde ta upp till en vecka eller så för att man skulle märka någon skillnad.
  8. 4
    Vi håller på att prova dropparna men än så länge märker jag ingen större skillnad, har provat sedan i fredags.

    BVC-sköterskan sa att det kunde ta upp till en vecka eller så för att man skulle märka någon skillnad.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Vi testade först Minifom, men det funkade inte alls. Sempers magdroppar tycker jag däremot var jättebra, kändes som om det funkade på en gång. Sen håller jag också på och trycker upp Mions knän mot magen när han är lite gasig och håller på och trycker. Det hjälper honom massor. Jag tror att det i kombination med magdropparna har funkat, vi har inte alls jobbigt med magen längre.
  10. 5
    Vi testade först Minifom, men det funkade inte alls. Sempers magdroppar tycker jag däremot var jättebra, kändes som om det funkade på en gång. Sen håller jag också på och trycker upp Mions knän mot magen när han är lite gasig och håller på och trycker. Det hjälper honom massor. Jag tror att det i kombination med magdropparna har funkat, vi har inte alls jobbigt med magen längre.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Jag tyckte de fungerade dagen efter hon fick dem första gången.
    Annie pruttar nu ofta, istället för att kämpa med pruttar som inte vill ut. Och hon skriker inte så mycket på kvällen som innan vi började ge dem.

    Så nu har jag en oöppnad flaska Minifom i kylen, det verkar inte behövas alls! Synd att jag inte kände till Magdropparna med mina tidigare barn. Jag tycker de är super!!

    Fast Annie bajsar väldigt sällan, men det började hon med före dropparna, så det påverkar nog inte.
  12. 6
    Jag tyckte de fungerade dagen efter hon fick dem första gången.
    Annie pruttar nu ofta, istället för att kämpa med pruttar som inte vill ut. Och hon skriker inte så mycket på kvällen som innan vi började ge dem.

    Så nu har jag en oöppnad flaska Minifom i kylen, det verkar inte behövas alls! Synd att jag inte kände till Magdropparna med mina tidigare barn. Jag tycker de är super!!

    Fast Annie bajsar väldigt sällan, men det började hon med före dropparna, så det påverkar nog inte.
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    låter skönt! Vi har precis börjat att testa minifom. anske skulle prova Sempers istället? låter som om dom funkar bättre? vi kämpar på kvällarna med skrik och gaser.
  14. 7
    låter skönt! Vi har precis börjat att testa minifom. anske skulle prova Sempers istället? låter som om dom funkar bättre? vi kämpar på kvällarna med skrik och gaser.
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8
    Vart köper man dom?? Majken är väldigt gasig i magen och lite skrikig på kvällen så man kanske ska testa dom.
  16. 8
    Vart köper man dom?? Majken är väldigt gasig i magen och lite skrikig på kvällen så man kanske ska testa dom.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Man köper dom på apoteket. Dom kostar ca 180:- men det är nog värt det, vår lilla kille blev bättre igår kvällmoch vi har kört med droparna sen i torsdags.
  18. 9
    Man köper dom på apoteket. Dom kostar ca 180:- men det är nog värt det, vår lilla kille blev bättre igår kvällmoch vi har kört med droparna sen i torsdags.
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Gör ett försök du! Jag har till och med hört att Minifom inte har någon bevisad effekt överhuvudtaget, känns ju inte kul. Har kämpat med Minifom före varje amning till tre barn, och inte tyckt att de gjort nån nytta.
    Magdropparna är dyra, men de funkar!
  20. 10
    Gör ett försök du! Jag har till och med hört att Minifom inte har någon bevisad effekt överhuvudtaget, känns ju inte kul. Har kämpat med Minifom före varje amning till tre barn, och inte tyckt att de gjort nån nytta.
    Magdropparna är dyra, men de funkar!

Liknande trådar

  1. Magdroppar
    By Oneneo in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-03-30, 11:20
  2. Magdroppar?
    By sipaite in forum _1006 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 14:52
  3. Magdroppar.
    By Ajax in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 08:27
  4. Sempers magdroppar?
    By MariaKingsley in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 22:55
  5. Sempers magdroppar???
    By MariaKingsley in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 14:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar