när börja dagis?
_0701 Januaribarn
  1. melindaG
    #1

    när börja dagis?

    När ska era små börja dagis? Min tös börjar när hon e 18 mån.
  2. 1
    när börja dagis? När ska era små börja dagis? Min tös börjar när hon e 18 mån.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Måns kommer vara 2½år
  4. 2
    Måns kommer vara 2½år
  5. melindaG
    #3
    ok, skönt att vara hemma så länge
  6. 3
    ok, skönt att vara hemma så länge
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    I augusti

    har vi planerat.
    Ska på utvecklingssamtal på syskonens dagis imorgon. Tänkte meddela dem då.
    Iom att storasyster i höst ska gå över till skolan, kommer det ju hur som helst finnas en plats ledig på avdelningen (& en krok alldeles brevid storebror.....kan det bli bättre)
  8. 4
    I augusti har vi planerat.
    Ska på utvecklingssamtal på syskonens dagis imorgon. Tänkte meddela dem då.
    Iom att storasyster i höst ska gå över till skolan, kommer det ju hur som helst finnas en plats ledig på avdelningen (& en krok alldeles brevid storebror.....kan det bli bättre)
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Mira börjar 1/2 fick besked idag att vi fick vårar första hands val
    Hon kommer gå på stora systers förskola, där känner vi personalen och trivs bra med dom.
  10. 5
    Mira börjar 1/2 fick besked idag att vi fick vårar första hands val
    Hon kommer gå på stora systers förskola, där känner vi personalen och trivs bra med dom.
  11. melindaG
    #6
    Åh det vore ju perfekt jag har sökt sammadagis som min son går på, han e 2 1/2 men jag får svar 4 mån innan så det e långt tills dess, hoppas så han kommer in
  12. 6
    Åh det vore ju perfekt jag har sökt sammadagis som min son går på, han e 2 1/2 men jag får svar 4 mån innan så det e långt tills dess, hoppas så han kommer in
  13. melindaG
    #7
    Grattis va härligt hoppas kmin tjej kommer in på storebrors dagis oxå, får svar 4 mån inna så ngn gång april maj får vi svar
  14. 7
    Grattis va härligt hoppas kmin tjej kommer in på storebrors dagis oxå, får svar 4 mån inna så ngn gång april maj får vi svar
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8
    moa börjar förhoppnvis på halvtid i januari.
  16. 8
    moa börjar förhoppnvis på halvtid i januari.
  17. Eir & barnen
    #9
    Vi har sökt från 22a januari. Då blir dedags för där jobbiga med att skola in, då känslorna ska flöda..huga. men han ska gå halvtid och det är syrrans f.d dagis så, jo det blir nog OK. Bästa lösningen för oss. OM han nu får plats.
    Tror inte vi får plats förrän i februari men vi lär nog kunna pussla...tror jag.
  18. 9
    Vi har sökt från 22a januari. Då blir dedags för där jobbiga med att skola in, då känslorna ska flöda..huga. men han ska gå halvtid och det är syrrans f.d dagis så, jo det blir nog OK. Bästa lösningen för oss. OM han nu får plats.
    Tror inte vi får plats förrän i februari men vi lär nog kunna pussla...tror jag.
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    Ville kommer vara 18-19 månader troligtvis.
  20. 10
    Ville kommer vara 18-19 månader troligtvis.
  21. Medlem sedan
    May 2006
    #11
    Vår tjej börjar i augusti om vi nu får någon dagisplats. Verkar ju vara helkört i Stockholmstrakten just nu. Det är rent ut sagt skitdåligt att inte politikerna ser detta i tid och att man planerar för hur många barn som föds...usch, blir upprörd. Måste nog ta en skål glass för att kyla ner mig
  22. 11
    Vår tjej börjar i augusti om vi nu får någon dagisplats. Verkar ju vara helkört i Stockholmstrakten just nu. Det är rent ut sagt skitdåligt att inte politikerna ser detta i tid och att man planerar för hur många barn som föds...usch, blir upprörd. Måste nog ta en skål glass för att kyla ner mig
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12
    Vi hoppas att Elvira får plats på dagiset bredvid oss i augusti, dvs när hon är 1 år och 8 månader. Men man vet aldrig...det kan bli fullt och då vet jag faktiskt inte vad jag gör, gråter antar jag
    Tror dock hon ligger rätt bra till iom syskonförtur. Personalen verkar iaf ta för givet att hon skall börja och det känns ju betryggande.
  24. 12
    Vi hoppas att Elvira får plats på dagiset bredvid oss i augusti, dvs när hon är 1 år och 8 månader. Men man vet aldrig...det kan bli fullt och då vet jag faktiskt inte vad jag gör, gråter antar jag
    Tror dock hon ligger rätt bra till iom syskonförtur. Personalen verkar iaf ta för givet att hon skall börja och det känns ju betryggande.
  25. melindaG
    #13
    så är det här med, personalen på min sons dagis säger att dom ska kämpa för att få in henne, här jag bor så finns tyvärr ingen syskonförtur men dom vill gärna ha in henne och vi med, urs får klump i magen bara jag tänker på det.
  26. 13
    så är det här med, personalen på min sons dagis säger att dom ska kämpa för att få in henne, här jag bor så finns tyvärr ingen syskonförtur men dom vill gärna ha in henne och vi med, urs får klump i magen bara jag tänker på det.

Liknande trådar

  1. Börja på dagis?
    By Tuvali in forum _0807 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 19:06
  2. När börja dagis?
    By k m E *E* & E in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 10:45
  3. När börja dagis?
    By salsa in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 09:47
  4. När börja dagis?
    By salsa in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 20:35
  5. När ska era små börja på dagis/dag-
    By Io in forum _05 Höstbarn
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 17:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar