ska man förbereda
_0807 Julibarn
  1. anonymt namn
    #1

    ska man förbereda

    sig på någe speciellt vis tex dricka mycket vatten innan ett VUL?
    ni som kan och ev har gjort ett?
  2. 1
    ska man förbereda sig på någe speciellt vis tex dricka mycket vatten innan ett VUL?
    ni som kan och ev har gjort ett?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Hmmm nu kan jag ha fel, men jag har nästan för mig att det kan vara tvärtom, att det är bättre att försöka kissa innan, om det ligger för mkt urin så kan det vara svårt att se. Jag har för mig att dom sa det till mig vid ett av mina _många vul och ul föd förra graviditeten...
  4. 2
    Hmmm nu kan jag ha fel, men jag har nästan för mig att det kan vara tvärtom, att det är bättre att försöka kissa innan, om det ligger för mkt urin så kan det vara svårt att se. Jag har för mig att dom sa det till mig vid ett av mina _många vul och ul föd förra graviditeten...
  5. Anonym
    #3
    Var de obehagligt och göra ULV och blödde du någe efter, känner mig lite nervös. De finns ingen risk för missfall va????
  6. 3
    Var de obehagligt och göra ULV och blödde du någe efter, känner mig lite nervös. De finns ingen risk för missfall va????
  7. Anonym
    #4
    VUL SKA DET JU STÅ :-)
  8. 4
    VUL SKA DET JU STÅ :-)
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    JAg var på vul idag och det var ingen speciell förberedelse, jag var på toa två gånger innan för jag var så nervös, det såg iallafall jättebra ut och det gjorde varken ont eller blödde efteråt. Så häftigt att se, ett litet hjärta som pickar, benen sparkade också lite grann. nu flyger jag på moln!!
  10. 5
    JAg var på vul idag och det var ingen speciell förberedelse, jag var på toa två gånger innan för jag var så nervös, det såg iallafall jättebra ut och det gjorde varken ont eller blödde efteråt. Så häftigt att se, ett litet hjärta som pickar, benen sparkade också lite grann. nu flyger jag på moln!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6
    VUL=kissa UL=INTE kissa jag har gjort ca 40 ul och 10 vul i mitt liv så jag har koll!
  12. 6
    VUL=kissa UL=INTE kissa jag har gjort ca 40 ul och 10 vul i mitt liv så jag har koll!
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7

    Fråga till dig..

    Jo, du som verkar veta vad du pratar om kanske har något vettigt svar.

    Jag har fått tid för ul v7+3. Jag frågade min bm om det verkligen var det hon menade och inte vul och hon sa att det visst var ul. Så, kommer det att synas nåt då verkligen? Jag har blivit tillsagd att inte kissa innan. Men jag tycker att det verkar lite väl tidigt för att man ska kunna se någonting redan då.

    Har du gjort vanligt ul så tidigt någon gång? Om så är fallet, kunde man se något pickande hjärta den vägen med? Annars måste jag nog säga till bm att jag vill göra vul istället, ingen idé annars ju, det är ju meningen att det ska lindra oron
  14. 7
    Fråga till dig.. Jo, du som verkar veta vad du pratar om kanske har något vettigt svar.

    Jag har fått tid för ul v7+3. Jag frågade min bm om det verkligen var det hon menade och inte vul och hon sa att det visst var ul. Så, kommer det att synas nåt då verkligen? Jag har blivit tillsagd att inte kissa innan. Men jag tycker att det verkar lite väl tidigt för att man ska kunna se någonting redan då.

    Har du gjort vanligt ul så tidigt någon gång? Om så är fallet, kunde man se något pickande hjärta den vägen med? Annars måste jag nog säga till bm att jag vill göra vul istället, ingen idé annars ju, det är ju meningen att det ska lindra oron
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    Lägger mig i

    Min kompis fjorde ett tidigt vul. Men det syntes inget så hon fick göra vanligt UL istället. På en gång... Och då syntes det en bebis...
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  16. 8
    Lägger mig i Min kompis fjorde ett tidigt vul. Men det syntes inget så hon fick göra vanligt UL istället. På en gång... Och då syntes det en bebis...
  17. Anonym
    #9
    TACK KÄRA DU :-)
  18. 9
    TACK KÄRA DU :-)
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10
    Hej, min bm sa att på VUL ser man bättre. att på UL kan man missa ett pickande hjärta men på VUL borde man absolut se det i v 7. Jag vet inte från vilken vecka man "garanterat" ska se det på UL. Men jag gjorde faktiskt UL igår i v 8+3 och såg ett hjärta, men med UL för 2 veckor sedan i 6+4 såg jag inget med UL.
    Jag hade valt VUL för att slippa gå genom att de kanske inte ser något fasst det finns. Men det kan ju hända att de ser ändå. på min bm mottagning är det svårare att få tid för VUL än ett UL.
    Lycka till
  20. 10
    Hej, min bm sa att på VUL ser man bättre. att på UL kan man missa ett pickande hjärta men på VUL borde man absolut se det i v 7. Jag vet inte från vilken vecka man "garanterat" ska se det på UL. Men jag gjorde faktiskt UL igår i v 8+3 och såg ett hjärta, men med UL för 2 veckor sedan i 6+4 såg jag inget med UL.
    Jag hade valt VUL för att slippa gå genom att de kanske inte ser något fasst det finns. Men det kan ju hända att de ser ändå. på min bm mottagning är det svårare att få tid för VUL än ett UL.
    Lycka till

Liknande trådar

  1. vad mer kan jag förbereda?
    By cogitoQ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 18:15
  2. Mat att förbereda
    By Tuttan* in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 16:01
  3. Förbereda?
    By Indra in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 10:50
  4. Förbereda sig....
    By trine72 in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 18:41
  5. Hur förbereda en 15 mån
    By Hwila & Zion:s mamma in forum Föräldraskap
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 16:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar