Åka vagn...
_0406 Junibarn
  1. anonymt namn
    #1

    Åka vagn...

    åker era barn vagn fortfarande...
    sara åker varje dag när vi promenerar med hunden.
    och när vi åker kommunalt in till stockholm city....
    men "haken" är att hon är lång..... är ca 108 cm och ser äldre ut än vad hon är..
    vi har även en bra bit att gå till dagis det tar ca 20 min om man som vuxen går raskt.
  2. 1
    Åka vagn... åker era barn vagn fortfarande...
    sara åker varje dag när vi promenerar med hunden.
    och när vi åker kommunalt in till stockholm city....
    men "haken" är att hon är lång..... är ca 108 cm och ser äldre ut än vad hon är..
    vi har även en bra bit att gå till dagis det tar ca 20 min om man som vuxen går raskt.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Nej, vagnen har vi sålt

    för ett tag sedan. Vi bor väldigt nära dagis (stenkast) och för övrigt går det bra att ta sig fram till fots. Men så har vi ingen hund heller. Vår 3-åring slutade tidigt med vagn då hon gärna vill vara som storasyster "stor och gå själv"
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  4. 2
    Nej, vagnen har vi sålt för ett tag sedan. Vi bor väldigt nära dagis (stenkast) och för övrigt går det bra att ta sig fram till fots. Men så har vi ingen hund heller. Vår 3-åring slutade tidigt med vagn då hon gärna vill vara som storasyster "stor och gå själv"
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Det händer

    Alex åker ibland och vi kommer att ha kvar vagnen ett tag till. I januari börjar han på dagis och det ligger rätt långt bort. Sambon ska lämna på morgonen och då kommer han med all säkerhet att ta vagnen för enkelheletens skull (och för att slippa gå hemifrån en timma tidigare *s*). Vi kommer väl att ha ungefär lika lång tid som ni till dagis.
    Alex 040628 och Alicia 091031

    Besök vår hemsida!
    http://www.kangas-nilsson.se
  6. 3
    Det händer Alex åker ibland och vi kommer att ha kvar vagnen ett tag till. I januari börjar han på dagis och det ligger rätt långt bort. Sambon ska lämna på morgonen och då kommer han med all säkerhet att ta vagnen för enkelheletens skull (och för att slippa gå hemifrån en timma tidigare *s*). Vi kommer väl att ha ungefär lika lång tid som ni till dagis.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    A. känner sig trygg i vagnen. Vi använder den när vi ska åka och handla eller kika lite i olika affärer. Ska vi bara handla på mataffären går han gärna. Sen används den när vi är ute med hunden. Vi behåller den säkert ett bra tag till...

    mvh
  8. 4
    A. känner sig trygg i vagnen. Vi använder den när vi ska åka och handla eller kika lite i olika affärer. Ska vi bara handla på mataffären går han gärna. Sen används den när vi är ute med hunden. Vi behåller den säkert ett bra tag till...

    mvh
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Jodå Emilia åker vagn typ varje dag då det är ca 20 min promenad til dagis o jag är inte så där superhurtig att jag pallar att bära henne om hon bir trött. (Är gravid i v35). Min skrutta ser också äldre ut, är precis som din tjej runt 108cm lång. Åker vi kommunalt in till stan har jag alltid vagnen med mig, en Emmaljunga Softy- det är liksom den enda vagn hon får plats i. Nu kommer det ju en lillasyster när som helst o då kommer Emilia att få gå, eventuellt blir det ståbräda lite i början.
  10. 5
    Jodå Emilia åker vagn typ varje dag då det är ca 20 min promenad til dagis o jag är inte så där superhurtig att jag pallar att bära henne om hon bir trött. (Är gravid i v35). Min skrutta ser också äldre ut, är precis som din tjej runt 108cm lång. Åker vi kommunalt in till stan har jag alltid vagnen med mig, en Emmaljunga Softy- det är liksom den enda vagn hon får plats i. Nu kommer det ju en lillasyster när som helst o då kommer Emilia att få gå, eventuellt blir det ståbräda lite i början.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Näe...

    Wilma har nog aldrig åkt vagn faktiskt... Kan inte minnas en endaste gång! Däremot händer det att hon står på ståbräda när lillebror åker vagn, men där snackar vi kanske en gång i månaden eller så...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  12. 6
    Näe... Wilma har nog aldrig åkt vagn faktiskt... Kan inte minnas en endaste gång! Däremot händer det att hon står på ståbräda när lillebror åker vagn, men där snackar vi kanske en gång i månaden eller så...
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Jasså

    ni har vagn nu
    Måste då fråga, varför vagn nu och inte till tjejerna? Jag är uppriktigt nyfiken!
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  14. 7
    Jasså ni har vagn nu
    Måste då fråga, varför vagn nu och inte till tjejerna? Jag är uppriktigt nyfiken!
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8
    Nej. Antingen tar vi bilen eller så cyklar vi. Han cyklar själv på en liten cykel till dagis. Det går bra. Vagnen är färdig för skroten, annars skulle vi kanske använt den då och då, om man tagit en kvällspromenad och han var trött.
  16. 8
    Nej. Antingen tar vi bilen eller så cyklar vi. Han cyklar själv på en liten cykel till dagis. Det går bra. Vagnen är färdig för skroten, annars skulle vi kanske använt den då och då, om man tagit en kvällspromenad och han var trött.
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Jadu...

    det är en bra fråga faktiskt!

    Dels så gillade han verkligen att åka vagnen (provade kusinens) och dels så har jag haft en hel del problem med ryggen, så jag har haft svårt att bära...
    Köpte vagnen i 1-årspresent, så han åkte sjal eller gick fram till dess. Nu är han 17 månader och går oftast själv. Vagnen används mest när vi är på utflykt eller har väldigt bråttom.
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  18. 9
    Jadu... det är en bra fråga faktiskt!

    Dels så gillade han verkligen att åka vagnen (provade kusinens) och dels så har jag haft en hel del problem med ryggen, så jag har haft svårt att bära...
    Köpte vagnen i 1-årspresent, så han åkte sjal eller gick fram till dess. Nu är han 17 månader och går oftast själv. Vagnen används mest när vi är på utflykt eller har väldigt bråttom.
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10

    Okej...

    tack för svaret
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  20. 10
    Okej... tack för svaret
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Nej, inte åker, men däremot använder vi vagnen att sova i om Filip somnar dagtid när vi åker med bilen. Vid lite längre promenader händer det att han åker ståbräda.
  22. 11
    Nej, inte åker, men däremot använder vi vagnen att sova i om Filip somnar dagtid när vi åker med bilen. Vid lite längre promenader händer det att han åker ståbräda.
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12

    Väldigt sällan

    Vi slutade med vagnen nån gång innan sommaren. Han satt ändå inte i när vi väl hade den.
    Nu har vi använt den att par gånger för sambon totalkvaddade bilen i en krock (han klarade sig bra) så den är på skroten nu. Har då haft vagnen till dagis för att spara tid.
    /Malin
  24. 12
    Väldigt sällan Vi slutade med vagnen nån gång innan sommaren. Han satt ändå inte i när vi väl hade den.
    Nu har vi använt den att par gånger för sambon totalkvaddade bilen i en krock (han klarade sig bra) så den är på skroten nu. Har då haft vagnen till dagis för att spara tid.
    /Malin
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Nej, men vi har anpassat oss så att det funkar ändå. Stroebror är latare än hon och det skulle bara bli bråk om vi lät henne åka och inte han och hon är sällan den som klagar på att gå. Dock när vi tog en långpromenad på över 1h, tyckte hon att nästa gång tar vi bilen : )
  26. 13
    Nej, men vi har anpassat oss så att det funkar ändå. Stroebror är latare än hon och det skulle bara bli bråk om vi lät henne åka och inte han och hon är sällan den som klagar på att gå. Dock när vi tog en långpromenad på över 1h, tyckte hon att nästa gång tar vi bilen : )

Liknande trådar

  1. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. typ av vagn
    By esteten in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 07:58
  4. Vagn vagn vagn...Hjälp
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:53
  5. Vad har ni för vagn?
    By Rut m. Emma 4/4-05 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar