Long time no see...
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Long time no see...

    Det var ett tag sen jag hann skriva sist; har haft det stressigt med jobbet och VAB och resor... Nu sitter jag hemma ett par timmar innan jag ska iväg på en konferens (med två timmars kvällsutomusaktivitet; härligt när det är minusgrader ute o magen sätter stopp för att dra igen jackan ordentligt... Dessutom är det middag vid nio, hur trött kommer man inte vara då??? Det är ju då jag brukar försättas i zombie-koma *suck o gnäll*... Men jag är lite stressad just nu så jag har börjat få sammandragningar och det borde väl vara ett skäl att få vila under aktiviteten och vara lite mer social vid middagen???)

    Annars har jag mått riktigt bra sen illamåendet släppt, vissa dagar en del foglossning men hanterbart. Ofta trött men när man har två småttisar att ta hand om så är det väl ett ganska normalt tillstånd. Sen har dagisbacillerna fått grepp om oss så vi är lite småsnoriga o har ont i halsen dag efter dag men nån gång ska det väl ge med sig? Beror kanske på sömnbrist, sover ca 6 timmar per natt o väcks då och då av lillen (tappar nappen eller hostar o gråter) eller katten som vill ut...

    Men som sagt stressad... På fredag ska vi (jag o min man plus 3-åringen) åka till USA för att kolla på ev utlandsboende. Känns både kul o läskigt. Vi ska vara i New York ett par dagar först o nyss fick jag besked om att vagnen vi beställt har kommit fram till hotellet, skönt. Då slipper man åtminstone släpa dit en vagn och det är lite mycket begärt att lilltjejen ska gå själv i flera timmar (o då hinner vi nog dessutom inte kolla in så mycket).

    Men det är så mycket att planera (=jag) med packning mm så jag blir alldeles snurrig. Och är det smart att flyga i v24? När jag väntade första barnet var jag helt anti mot att resa men nu har jag inte funderat så mycket på det hittills... Nån annan som rest lite längre under graviditet?

    Oj vad långt o svamligt det blev, sorry...
    Hoppas att ni alla får en bra dag! *Kramisar*
    Mamma till två busfrön, Alba 0409 och Elias 0604, plus Lillasyster född 28/3-08 =)

    [img]url=http://lilypie.com/url[/img]
  2. 1
    Long time no see... Det var ett tag sen jag hann skriva sist; har haft det stressigt med jobbet och VAB och resor... Nu sitter jag hemma ett par timmar innan jag ska iväg på en konferens (med två timmars kvällsutomusaktivitet; härligt när det är minusgrader ute o magen sätter stopp för att dra igen jackan ordentligt... Dessutom är det middag vid nio, hur trött kommer man inte vara då??? Det är ju då jag brukar försättas i zombie-koma *suck o gnäll*... Men jag är lite stressad just nu så jag har börjat få sammandragningar och det borde väl vara ett skäl att få vila under aktiviteten och vara lite mer social vid middagen???)

    Annars har jag mått riktigt bra sen illamåendet släppt, vissa dagar en del foglossning men hanterbart. Ofta trött men när man har två småttisar att ta hand om så är det väl ett ganska normalt tillstånd. Sen har dagisbacillerna fått grepp om oss så vi är lite småsnoriga o har ont i halsen dag efter dag men nån gång ska det väl ge med sig? Beror kanske på sömnbrist, sover ca 6 timmar per natt o väcks då och då av lillen (tappar nappen eller hostar o gråter) eller katten som vill ut...

    Men som sagt stressad... På fredag ska vi (jag o min man plus 3-åringen) åka till USA för att kolla på ev utlandsboende. Känns både kul o läskigt. Vi ska vara i New York ett par dagar först o nyss fick jag besked om att vagnen vi beställt har kommit fram till hotellet, skönt. Då slipper man åtminstone släpa dit en vagn och det är lite mycket begärt att lilltjejen ska gå själv i flera timmar (o då hinner vi nog dessutom inte kolla in så mycket).

    Men det är så mycket att planera (=jag) med packning mm så jag blir alldeles snurrig. Och är det smart att flyga i v24? När jag väntade första barnet var jag helt anti mot att resa men nu har jag inte funderat så mycket på det hittills... Nån annan som rest lite längre under graviditet?

    Oj vad långt o svamligt det blev, sorry...
    Hoppas att ni alla får en bra dag! *Kramisar*
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Nämen hej, vad roligt att dela ankomstgrupp en gång till


    Kram!
    / m i j a med underbarungen 0408
  4. 2
    Nämen hej, vad roligt att dela ankomstgrupp en gång till


    Kram!
    / m i j a med underbarungen 0408
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Detsamma, kul att se dig här med!
    *Kram*
  6. 3
    Detsamma, kul att se dig här med!
    *Kram*
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Det lät lite körigt... Hoppas att du får ta det lite lugnt mellan varven.

    Här har vi också varit sjuka.. Båda barnen har haft feber och ont i halsen och lite hosta. Verkar vara nån "farsot" som går.. Men nu är dom friska igen *peppar peppar*

    Kul att åka till USA! Hoppas att ni hinner fixa och kika på det ni ska, och få lite tid över till att bara ha det gott ni tre

    Jag flög med jobbet till Florens i v 27 (första barnet) och det gick jättebra. Fast det är ju såklart inte lika långt..

    Ha det gott!

    Kram // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  8. 4
    Det lät lite körigt... Hoppas att du får ta det lite lugnt mellan varven.

    Här har vi också varit sjuka.. Båda barnen har haft feber och ont i halsen och lite hosta. Verkar vara nån "farsot" som går.. Men nu är dom friska igen *peppar peppar*

    Kul att åka till USA! Hoppas att ni hinner fixa och kika på det ni ska, och få lite tid över till att bara ha det gott ni tre

    Jag flög med jobbet till Florens i v 27 (första barnet) och det gick jättebra. Fast det är ju såklart inte lika långt..

    Ha det gott!

    Kram // Delph
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Hej hej!!! Ja, det var länge sen Ang. resa så åkte jag till USA i v. 20 när jag väntade dottern. Det gick jättebra!!! Men ett tips är att passa på att röra sig en del och att ha stöd strumpor på!!! Man sväller en del Lycka till
  10. 5
    Hej hej!!! Ja, det var länge sen Ang. resa så åkte jag till USA i v. 20 när jag väntade dottern. Det gick jättebra!!! Men ett tips är att passa på att röra sig en del och att ha stöd strumpor på!!! Man sväller en del Lycka till

Liknande trådar

  1. Long time no see!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 20:52
  2. Long time no seen...
    By Anumer in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 09:19
  3. long time
    By MoaMatti in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 19:19
  4. Long time, no see
    By minskamera in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 21:44
  5. Long time no see...
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 11:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar