Länge leve Rinexin!
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Länge leve Rinexin!

    Jag kollade på nätet i går och såg att man får äta rinexin som gravid. Det är sådana där avsvällande tabletter och ett alterantiv till nässpray. Jag är dunderförkyld och börjar känna av bihålorna och i morse, ÄCKELVARNING; var snoret alldeles gul-grönt. Då tog jag en tablett och jag har inte behövt nässpray förrän nu. Hur ljuvligt som helst.

    Biverkningen bar dock att jag blev hyper och drog fram ca 3 flyttkartonger med bebiskläder och sorterade. En hög till lillebror, en hög till en vänninas tjejer och en hög till tradera. Möblerade om halva förrådet när jag ändå var i gång och har tvättat sex maskiner i tvättstugan. Hmmm. Behöver jag säga att bäcken och rygg känns som om någon har kört över dem med en ångvält. Åh jag som måste laga mat till två hungriga fotbollstjejer vid tre. Vad skall jag laga, jag orkar inte gå till affären....

    Lycklig och tokstolt mamma till E, 7 år, och H född 2008.
  2. 1
    Länge leve Rinexin! Jag kollade på nätet i går och såg att man får äta rinexin som gravid. Det är sådana där avsvällande tabletter och ett alterantiv till nässpray. Jag är dunderförkyld och börjar känna av bihålorna och i morse, ÄCKELVARNING; var snoret alldeles gul-grönt. Då tog jag en tablett och jag har inte behövt nässpray förrän nu. Hur ljuvligt som helst.

    Biverkningen bar dock att jag blev hyper och drog fram ca 3 flyttkartonger med bebiskläder och sorterade. En hög till lillebror, en hög till en vänninas tjejer och en hög till tradera. Möblerade om halva förrådet när jag ändå var i gång och har tvättat sex maskiner i tvättstugan. Hmmm. Behöver jag säga att bäcken och rygg känns som om någon har kört över dem med en ångvält. Åh jag som måste laga mat till två hungriga fotbollstjejer vid tre. Vad skall jag laga, jag orkar inte gå till affären....

  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    så bra att du kan ta dom när du är så förkyld! :-)

    men vilken biverkning alltså! hehe förstår att din rygg inte är som den borde vara!

    själv har jag rensat i garderoben bland alla barnsaker och kläder och förstod att jag har mer saker än jag trodde! behöver inte inhandla så mycket mer till den lill*
    det är ju roligare att köpa kläder sen när man vet vad det är för sort... :-)

    om några timmar kommer en trött och hungrig åkare som vill ha massa mat och jag har ingen aning om vad jag ska ha för mat idag! kollade i frysen förut men hittade inget som jag var supersugen på!

    får nog bli schnitzlar och potatis... :-)
  4. 2
    så bra att du kan ta dom när du är så förkyld! :-)

    men vilken biverkning alltså! hehe förstår att din rygg inte är som den borde vara!

    själv har jag rensat i garderoben bland alla barnsaker och kläder och förstod att jag har mer saker än jag trodde! behöver inte inhandla så mycket mer till den lill*
    det är ju roligare att köpa kläder sen när man vet vad det är för sort... :-)

    om några timmar kommer en trött och hungrig åkare som vill ha massa mat och jag har ingen aning om vad jag ska ha för mat idag! kollade i frysen förut men hittade inget som jag var supersugen på!

    får nog bli schnitzlar och potatis... :-)
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Åh, jag äääälskar rinexin när jag är förkyld, det sätter sig alltid i bihålorna och jag hatar nässpray, svider som bara den och killar... Går ju aldrig till nån läkare men brukar be att de skriver ut det när jag ändå är där, sist hade jag tur när jag skulle hämta ut, det fanns ingen sån liten förpackning och jag fick köpa en stor burk istället. Räckte i evigheter, men nu är den slut *snyft*

    Hoppas du kryar på dig fort, inte pyssla tills du ramlar omkull nu, då blir man ju inte frisk! Jag tycker du lagar pasta med nån sås på det du har hemma så slipper du handla, brukar alltid gå att snöra ihop nåt. Blir jättegott med bara lök, krossade tomater, en buljongtärning, lite vitlök, oregano, massa vitpeppar och en skvätt grädde/creme fresh... Om man har hemma brukar jag slänga i några kryddiga korvar också eller bacon om nån envisas med att vilja ha kött i... Supergott och enkelt!
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  6. 3
    Åh, jag äääälskar rinexin när jag är förkyld, det sätter sig alltid i bihålorna och jag hatar nässpray, svider som bara den och killar... Går ju aldrig till nån läkare men brukar be att de skriver ut det när jag ändå är där, sist hade jag tur när jag skulle hämta ut, det fanns ingen sån liten förpackning och jag fick köpa en stor burk istället. Räckte i evigheter, men nu är den slut *snyft*

    Hoppas du kryar på dig fort, inte pyssla tills du ramlar omkull nu, då blir man ju inte frisk! Jag tycker du lagar pasta med nån sås på det du har hemma så slipper du handla, brukar alltid gå att snöra ihop nåt. Blir jättegott med bara lök, krossade tomater, en buljongtärning, lite vitlök, oregano, massa vitpeppar och en skvätt grädde/creme fresh... Om man har hemma brukar jag slänga i några kryddiga korvar också eller bacon om nån envisas med att vilja ha kött i... Supergott och enkelt!
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Vad bra!

    Härligt att tabletterna funkar!
    En annan klarar inte riktigt nässpray (inte van och ganska känslig) så det skulle man kanske prova!

    Och du...ta det lugnt med det stackars bäckenet!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Vad bra! Härligt att tabletterna funkar!
    En annan klarar inte riktigt nässpray (inte van och ganska känslig) så det skulle man kanske prova!

    Och du...ta det lugnt med det stackars bäckenet!
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Oj då! Det var verkligen att ta tag i saker!
    Men är inte Rinexin receptbelagt? Bra att de fungerar i alla fall!
  10. 5
    Oj då! Det var verkligen att ta tag i saker!
    Men är inte Rinexin receptbelagt? Bra att de fungerar i alla fall!
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Jo, rinexin är nog på recept men eftersom jag ALLTID får bihåleproblematik vid minsta snuva så har min husläkare skrivit ut jättekartongen rinexin och en nässpray som heter nasonex(skall dock inte anv som gravid). Om jag tar dessa vid minsta förkylningstecken så slipper jag bihålesvängen. Superbra. Trodde dock att man inte fick anv rinexin heller så jag har gått i en vecka och lidit.I onödan...hmmm
  12. 6
    Jo, rinexin är nog på recept men eftersom jag ALLTID får bihåleproblematik vid minsta snuva så har min husläkare skrivit ut jättekartongen rinexin och en nässpray som heter nasonex(skall dock inte anv som gravid). Om jag tar dessa vid minsta förkylningstecken så slipper jag bihålesvängen. Superbra. Trodde dock att man inte fick anv rinexin heller så jag har gått i en vecka och lidit.I onödan...hmmm

Liknande trådar

  1. länge leve städhjälpen
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-28, 18:36
  2. Länge Leve EFIT :D
    By 2prinsar in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 20:45
  3. Länge leve yogan...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 21:11
  4. Länge leve penicillinet
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 12:51
  5. Länge Leve
    By elvi in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 15:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar