Lågt blodtryck= yr?
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Lågt blodtryck= yr?

    Sist jag var hos bm så var mitt blodtryck, som i vanliga fall är lågt, blivit ännu lägre. Tror det låg på 90/55. Jag vet att lågt blodtryck inte är farligt, men bm frågade om jag var trött och mådde illa. Det tyckte jag inte då, men idag har jag varit jätte yr och trött.
    Kan det bero på det låga trycket, och kan man göra något åt det?

    Jag äter järntabletter och järnvärdet har varit bra (112 är bra för att vara mig) så det borde inte vara järnbrist.
    Ska försöka få tag i min bm imorgon om det inte blir bättre, men tänkte att någon vis här i gänget vet något bra tips!
  2. 1
    Lågt blodtryck= yr? Sist jag var hos bm så var mitt blodtryck, som i vanliga fall är lågt, blivit ännu lägre. Tror det låg på 90/55. Jag vet att lågt blodtryck inte är farligt, men bm frågade om jag var trött och mådde illa. Det tyckte jag inte då, men idag har jag varit jätte yr och trött.
    Kan det bero på det låga trycket, och kan man göra något åt det?

    Jag äter järntabletter och järnvärdet har varit bra (112 är bra för att vara mig) så det borde inte vara järnbrist.
    Ska försöka få tag i min bm imorgon om det inte blir bättre, men tänkte att någon vis här i gänget vet något bra tips!
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Jag har oxå lågt blodtryck och blir rätt yr ibland. Ex om jag är ute och går eller om jag börjar bli hungrig, svartnar för ögonen.. Kommer du på något bra sätt att bota det är jag intresserad
  4. 2
    Jag har oxå lågt blodtryck och blir rätt yr ibland. Ex om jag är ute och går eller om jag börjar bli hungrig, svartnar för ögonen.. Kommer du på något bra sätt att bota det är jag intresserad
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Absolut.


    Det är vanligt att man blir yr och tom svimmar av lågt blodtryck. Ät lakrits! Det är blodtryckshöjande.


    / M
  6. 3
    Absolut.


    Det är vanligt att man blir yr och tom svimmar av lågt blodtryck. Ät lakrits! Det är blodtryckshöjande.


    / M
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Precis, här svartnar det också för ögonen! Snurrar när jag reser mig upp, och även när jag vrider snabbt på huvudet. Dessutom är jag flåsig efter gått upp för några trappor! Hoppas någon kan ge oss tips!
    Kram!
  8. 4
    Precis, här svartnar det också för ögonen! Snurrar när jag reser mig upp, och även när jag vrider snabbt på huvudet. Dessutom är jag flåsig efter gått upp för några trappor! Hoppas någon kan ge oss tips!
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Mmm, lakrits gillar jag! Bra tips!
  10. 5
    Mmm, lakrits gillar jag! Bra tips!
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Salt har jag hört höjer blodtrycket. (kanske därför lakrits fungerar?)

    Hoppas att det blir bättre!

    Kram // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  12. 6
    Salt har jag hört höjer blodtrycket. (kanske därför lakrits fungerar?)

    Hoppas att det blir bättre!

    Kram // Delph
  13. Medlem sedan
    Sep 2007
    #7
    Gillar jag oxå! Såna där lakritspengar
  14. 7
    Gillar jag oxå! Såna där lakritspengar
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Jo, då är ju saltlakrits det bästa
    Efter jag hade skrivit igår var jag tvungen att skaffa lite laakrits

    Fast det är själva lakritsen som är blodtryckshöjande. Livsmedelsverket avråder gravida från att äta mer än 60g lakrits om dagen eftersom det är blodtryckshöjande, och många gravida har det ommvända problemet...

    / M
  16. 8
    Jo, då är ju saltlakrits det bästa
    Efter jag hade skrivit igår var jag tvungen att skaffa lite laakrits

    Fast det är själva lakritsen som är blodtryckshöjande. Livsmedelsverket avråder gravida från att äta mer än 60g lakrits om dagen eftersom det är blodtryckshöjande, och många gravida har det ommvända problemet...

    / M
  17. Medlem sedan
    Sep 2007
    #9
    Så när jag känner mig yr och har satt mig ner och ätit några lakritspengar (som alltid finns i min väska (4 påsar för 20 på Maxi) för lite salt är man ju alltid sugen på) så fyller jag på med socker, salt och lakrits som höjer trycket lite Ska med gott samvete svänga in om maxi och köpa fler, har ju en något laxerande effekt oxå vilket kan vara tacksamt för gravida..
  18. 9
    Så när jag känner mig yr och har satt mig ner och ätit några lakritspengar (som alltid finns i min väska (4 påsar för 20 på Maxi) för lite salt är man ju alltid sugen på) så fyller jag på med socker, salt och lakrits som höjer trycket lite Ska med gott samvete svänga in om maxi och köpa fler, har ju en något laxerande effekt oxå vilket kan vara tacksamt för gravida..

Liknande trådar

  1. Lågt blodtryck och lågt hb?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 15:55
  2. Lågt blodtryck?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 19:33
  3. Lågt blodtryck
    By miau in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 20:56
  4. lågt blodtryck
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 13:23
  5. Lågt blodtryck!?
    By maria_72 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar