Hjälp med intimrakning?
Pappasnack
  1. Fru gravid
    #1

    Hjälp med intimrakning?

    Jag och maken brukar trimma könshåret, mest för att det känns fräschare så. Nu är jag gravid och foglossning m.m. gör att jag inte kommer åt så bra att raka mig. Maken klagar på att jag är hårig! Jag har föreslagit flera gånger att han kan ju hjälpa mig att raka, tycker det skulle vara lite mysigt om han ville göra det också, men han bara skrattar och sen händer inget. Samma sak under min förra graviditet!
    Jag trodde att de flesta män skulle tycka att det var trevligt att hjälpa sin kvinna med detta, kan ju bli en del i förspelet också. Men det är tydligt att han inte vill eftersom jag sagt det flera gånger men han vill aldrig göra det?

    Har jag fått fel uppfattning, hur skulle ni reagera om er fru/sambo/flickvän bad er raka henne?
  2. 1
    Hjälp med intimrakning? Jag och maken brukar trimma könshåret, mest för att det känns fräschare så. Nu är jag gravid och foglossning m.m. gör att jag inte kommer åt så bra att raka mig. Maken klagar på att jag är hårig! Jag har föreslagit flera gånger att han kan ju hjälpa mig att raka, tycker det skulle vara lite mysigt om han ville göra det också, men han bara skrattar och sen händer inget. Samma sak under min förra graviditet!
    Jag trodde att de flesta män skulle tycka att det var trevligt att hjälpa sin kvinna med detta, kan ju bli en del i förspelet också. Men det är tydligt att han inte vill eftersom jag sagt det flera gånger men han vill aldrig göra det?

    Har jag fått fel uppfattning, hur skulle ni reagera om er fru/sambo/flickvän bad er raka henne?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Det är sexigt att göra det men samtidigt lite läskigt.
  4. 2
    Det är sexigt att göra det men samtidigt lite läskigt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Det är lite krångligt att komma åt utan att skada henne men "a man's gotta do what a man's gotta do!!"
  6. 3
    Det är lite krångligt att komma åt utan att skada henne men "a man's gotta do what a man's gotta do!!"
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Vad är problemet liksom?

    Fram med rakhyveln :-)

    Jag har alltid gjort det då jag har blivit tillfrågad, men samtidigt, Du är gravid. Det är en "skrämmande" sak ett okänt moment som kan göra att det blir knepigt för Din man, mentalt sett. jag har hört om killar som inte ens vågar ha sex med gravid flickvän/sambo/fru eftersom de är rädda att skada barnet. I bland kanske det behövs övertydlighet?

    Många killar fattar inte heller vilket jobb Ni kvinnor gör för att se bra ut för oss män och det kan också vara en skrämmande insikt.
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  8. 4
    Vad är problemet liksom? Fram med rakhyveln :-)

    Jag har alltid gjort det då jag har blivit tillfrågad, men samtidigt, Du är gravid. Det är en "skrämmande" sak ett okänt moment som kan göra att det blir knepigt för Din man, mentalt sett. jag har hört om killar som inte ens vågar ha sex med gravid flickvän/sambo/fru eftersom de är rädda att skada barnet. I bland kanske det behövs övertydlighet?

    Många killar fattar inte heller vilket jobb Ni kvinnor gör för att se bra ut för oss män och det kan också vara en skrämmande insikt.
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Har aldrig varit något problem från min sida att göra. Nemas problemas - mer än gärna!
  10. 5
    Har aldrig varit något problem från min sida att göra. Nemas problemas - mer än gärna!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Det är trevligt, fast inte som förspel kanske. Behövs en dusch efteråt. Åtminstone.

    Man får väl vara försiktig, men arbetet med hyveln är man ju van vid som man.
  12. 6
    Det är trevligt, fast inte som förspel kanske. Behövs en dusch efteråt. Åtminstone.

    Man får väl vara försiktig, men arbetet med hyveln är man ju van vid som man.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Instämmer med dom andra här....
    Inga problem...hjälper gärna till! Inget skrämmande med att hon skulle vara gravid...What´s the diffrens?? Så länge det inte handlar om att man i vlket ögonblick som helst kan sitta där med en nyfödd i näven i stället för en rakhyvel.
    Just beacuse you're not paranoid doesn't mean everybody isn't out to get you.
  14. 7
    Instämmer med dom andra här....
    Inga problem...hjälper gärna till! Inget skrämmande med att hon skulle vara gravid...What´s the diffrens?? Så länge det inte handlar om att man i vlket ögonblick som helst kan sitta där med en nyfödd i näven i stället för en rakhyvel.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    *skrattar*

    det hade varit en syn eller hur?

    Fast man skall kanske inte skratta åt det, vad gör man om man står där och något händer liksom....

    Ja det är en upplevelse jag knappast får vara med om......
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  16. 8
    *skrattar* det hade varit en syn eller hur?

    Fast man skall kanske inte skratta åt det, vad gör man om man står där och något händer liksom....

    Ja det är en upplevelse jag knappast får vara med om......
  17. Fru gravid
    #9
    Ja fast nu är det ju han som klagar över min "urskog", så då borde han väl vara beredd att ställa upp tycker jag?
    Han rakar sig själv också så han gör väl ungefär lika mycket jobb som jag för att se bra ut eller vad det nu är.
  18. 9
    Ja fast nu är det ju han som klagar över min "urskog", så då borde han väl vara beredd att ställa upp tycker jag?
    Han rakar sig själv också så han gör väl ungefär lika mycket jobb som jag för att se bra ut eller vad det nu är.
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10

    Nästa gång....

    han klagar,

    gå och hämta rakhyveln, sätt den i nypan på honom och säg "Lös uppgiften då, jag bär Ditt barn, Du måste ta litet eget ansvar här"
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  20. 10
    Nästa gång.... han klagar,

    gå och hämta rakhyveln, sätt den i nypan på honom och säg "Lös uppgiften då, jag bär Ditt barn, Du måste ta litet eget ansvar här"
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11
    Det är något jag hjälper till med mycket gärna!! Men det har jag inte fått göra hemma på fem år minst så jag har funderat på att öppna en salong istället. Du är välkommen att bli kund sen när jag kommit så långt.

    Aj sorry, man fick väl inte skicka kommersiella meddelanden här. *ssssch*
    Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.
  22. 11
    Det är något jag hjälper till med mycket gärna!! Men det har jag inte fått göra hemma på fem år minst så jag har funderat på att öppna en salong istället. Du är välkommen att bli kund sen när jag kommit så långt.

    Aj sorry, man fick väl inte skicka kommersiella meddelanden här. *ssssch*
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Ja händer det så händer det då får man välförsöka lösa det, som tur är har iaf jag varit med på 2 förlossningar så jag har ett litet hum om vad som händer.

    Jag lär inte heller få vara med om det, iof har jag absolut ingen längtan efter fler kottar så det är helt ok för min del, ja även för flickvännens del. Vi är helt overrens om att det inte ska bli fler.
    Just beacuse you're not paranoid doesn't mean everybody isn't out to get you.
  24. 12
    Ja händer det så händer det då får man välförsöka lösa det, som tur är har iaf jag varit med på 2 förlossningar så jag har ett litet hum om vad som händer.

    Jag lär inte heller få vara med om det, iof har jag absolut ingen längtan efter fler kottar så det är helt ok för min del, ja även för flickvännens del. Vi är helt overrens om att det inte ska bli fler.
  25. Fru gravid
    #13
    Men vad är det för feeeel på honom då, om alla ni säger att ni skulle "ställa upp" och inte tycka att det var äckligt, jobbigt eller otäckt på något annat sätt.
    Han är inte rädd för att ha sex med mig för att jag är gravid, vi har mycket mer sex än vanligt och även hårdare än vanligt så det kan inte vara nåt med att han är rädd för att skada barnet.
    Han rakar sig ju själv både här och där så han borde väl förstå att man vill känna sig fräsch trots att man är gravid.

    Frågade honom om varför han inte vill göra det, men då sa han att det kunde han väl visst göra, men om det någonsin händer är det jag som hoppar upp och målar ett stort kors i taket....

    Tack för era svar i alla fall.
  26. 13
    Men vad är det för feeeel på honom då, om alla ni säger att ni skulle "ställa upp" och inte tycka att det var äckligt, jobbigt eller otäckt på något annat sätt.
    Han är inte rädd för att ha sex med mig för att jag är gravid, vi har mycket mer sex än vanligt och även hårdare än vanligt så det kan inte vara nåt med att han är rädd för att skada barnet.
    Han rakar sig ju själv både här och där så han borde väl förstå att man vill känna sig fräsch trots att man är gravid.

    Frågade honom om varför han inte vill göra det, men då sa han att det kunde han väl visst göra, men om det någonsin händer är det jag som hoppar upp och målar ett stort kors i taket....

    Tack för era svar i alla fall.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Ta en handduk, hyvel, lägg handduken på sängen, dig själv på handduken med full insyn, ge honom hyveln och befall honom: RAKA MIG!!!

    Det kan fungera
  28. 14
    Ta en handduk, hyvel, lägg handduken på sängen, dig själv på handduken med full insyn, ge honom hyveln och befall honom: RAKA MIG!!!

    Det kan fungera

Liknande trådar

  1. Intimrakning
    By Anonym in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 15:17
  2. Intimrakning
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 20:32
  3. Intimrakning
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 19:31
  4. Intimrakning
    By Susanna in forum Mammasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 08:33
  5. Intimrakning
    By Ben Dover in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 14:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar