sova´-tips
Stora barn
  1. mammi-mamma
    #1

    sova´-tips

    Hej. När vi vi vill ha egentid och 9-åringen sömn-strular brukar hon få snutta på ett par sockerbitar doppade i brännvin, då somnar hon gott, Bättre än att bråka.
    Fungerar även på hästar o hundar.
  2. 1
    sova´-tips Hej. När vi vi vill ha egentid och 9-åringen sömn-strular brukar hon få snutta på ett par sockerbitar doppade i brännvin, då somnar hon gott, Bättre än att bråka.
    Fungerar även på hästar o hundar.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Gammalt beprövat men knappast något att rekomendera att ge en 9-åring alkohol. Frågan är om det ens är lagligt. Jag bråkar hellre med mina barn, det ingår i föräldraskapet och uppfostran.
  4. 2
    Gammalt beprövat men knappast något att rekomendera att ge en 9-åring alkohol. Frågan är om det ens är lagligt. Jag bråkar hellre med mina barn, det ingår i föräldraskapet och uppfostran.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Jag brukar säga att de ska sova, annars kommer Aff-trollet... ;-)
  6. 3
    Jag brukar säga att de ska sova, annars kommer Aff-trollet... ;-)
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4
    Haha! Ja, har man inget bättre för sig på fredagskvällen så kan man ju alltid skriva ett sånt inlägg:-)
  8. 4
    Haha! Ja, har man inget bättre för sig på fredagskvällen så kan man ju alltid skriva ett sånt inlägg:-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Stekpanna, starka tabletter och eter funkar också
  10. 5
    Stekpanna, starka tabletter och eter funkar också
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    ja, det låter bra!
  12. 6
    ja, det låter bra!
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Gummiklubba, inte att förglömma!
  14. 7
    Gummiklubba, inte att förglömma!
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Brödkaveln fungerar också bra
  16. 8
    Brödkaveln fungerar också bra
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Perfekt, om inte annat på sig själv, så man själv sover i varje fall *ler*
    Jag burkar kräva gummiklubba och whiskey samt narkos vid tandläkarbesök
  18. 9
    Perfekt, om inte annat på sig själv, så man själv sover i varje fall *ler*
    Jag burkar kräva gummiklubba och whiskey samt narkos vid tandläkarbesök
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Är det tillåtet på aff att uppmana folk till olagliga handlignar? Det faller väl inom uppvigling? Inlägget är ett tydligt troll men borde kanske anmälas?
  20. 10
    Är det tillåtet på aff att uppmana folk till olagliga handlignar? Det faller väl inom uppvigling? Inlägget är ett tydligt troll men borde kanske anmälas?
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Hmm, raljera är väl ok, om man försöker skriva det så att folk fattar att man är ironisk?
  22. 11
    Hmm, raljera är väl ok, om man försöker skriva det så att folk fattar att man är ironisk?
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Fast så mycket ironi hittar jag inte i grundinlägget här. Men det är kanske jag som är alldelles för seriös och tycker att livet och barnen är så viktiga att jag missar ironin?
  24. 12
    Fast så mycket ironi hittar jag inte i grundinlägget här. Men det är kanske jag som är alldelles för seriös och tycker att livet och barnen är så viktiga att jag missar ironin?
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13
    Mitt svar till dig hänvisade till trådstartaren, inte till ditt svar. Jag inser att det nog blev otydligt när jag la det som ett svar till sitt inlägg. Ursäkta.
  26. 13
    Mitt svar till dig hänvisade till trådstartaren, inte till ditt svar. Jag inser att det nog blev otydligt när jag la det som ett svar till sitt inlägg. Ursäkta.
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #14
    Fast egentligen är det väl bästa sättet att avfärde troll, att inte ta deras inlägg på allvar eller hur?
  28. 14
    Fast egentligen är det väl bästa sättet att avfärde troll, att inte ta deras inlägg på allvar eller hur?
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15
    Fast det vore rätt skönt med ett forum utan troll i.
  30. 15
    Fast det vore rätt skönt med ett forum utan troll i.
  31. Ingen svensson
    #16
    Hur kan du vara så säker på att det är ett troll?Som vanligt dissas och döms andra som inte har samma åsikter och beteende som er andra hörinne.
    En person skrev ett inlägg - sen fyllde ni andra på med en massa skoj - vad är det som säger att människan med sockerbitarna inte menade sitt inlägg seriöst?
    Men anmäl då om du känner dig tryggare i ditt lilla inrutade svensson-liv.
    Detta betyder INTE att jag tycker det är rätt att ge nioåringar brännvin men jag tycker ni har dömt den som skrev inlägget på väldigt lösa boliner.
  32. 16
    Hur kan du vara så säker på att det är ett troll?Som vanligt dissas och döms andra som inte har samma åsikter och beteende som er andra hörinne.
    En person skrev ett inlägg - sen fyllde ni andra på med en massa skoj - vad är det som säger att människan med sockerbitarna inte menade sitt inlägg seriöst?
    Men anmäl då om du känner dig tryggare i ditt lilla inrutade svensson-liv.
    Detta betyder INTE att jag tycker det är rätt att ge nioåringar brännvin men jag tycker ni har dömt den som skrev inlägget på väldigt lösa boliner.
  33. Medlem sedan
    Jan 2007
    #17
    Fruktansvärt. Hur kan man göra nåt sånt? Jag hoppas att du skojar, men jag tror inte det.
  34. 17
    Fruktansvärt. Hur kan man göra nåt sånt? Jag hoppas att du skojar, men jag tror inte det.
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18
    Behöver hästar o hundar knep för att somna? Hur mycket brännvin behövs för att söva en häst? Räcker det med ett paket bitsocker?



    OBS! Ironi!
  36. 18
    Behöver hästar o hundar knep för att somna? Hur mycket brännvin behövs för att söva en häst? Räcker det med ett paket bitsocker?



    OBS! Ironi!
  37. Medlem sedan
    Dec 2005
    #19
    Vad är det för fel med det gamla beprovade knepet att läsa en saga eller killa en stund på ryggen?
    Att killa sin lilla unge på ryggen tills han/hon somnar om dom är extra uppvarvade eller oroliga har funkat på alla fyra barnen,
    Däremot har de fullr förståeligt aldrig gillat mina gonattvisor - har sångröst modell Kalle Anka.
  38. 19
    Vad är det för fel med det gamla beprovade knepet att läsa en saga eller killa en stund på ryggen?
    Att killa sin lilla unge på ryggen tills han/hon somnar om dom är extra uppvarvade eller oroliga har funkat på alla fyra barnen,
    Däremot har de fullr förståeligt aldrig gillat mina gonattvisor - har sångröst modell Kalle Anka.
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20
    Spännande att du som skriver att vi inte ska döma samtidigt ger dig själv rätten att "döma" hur jag lever mitt liv. Svenssoninrutat, tja kanske det men är inte det normen? Är det fult att leva efter normer? Jag bemötte inlägget seriöst i mitt första svar, värt att notera kanske! Jag vill nämligen ha seriös debatt och bemöter alla inlägg seriöst eller låter bli. Dessutom vågar jag göra det under mitt vanliga nick! Resterande inlägg är svar på andras inlägg inte på trådstartaren. Om att vara ickesvensson innebär att man ska servera sina barn alkohol för att slippa uppfostra dem så är jag gärna Svensson.
  40. 20
    Spännande att du som skriver att vi inte ska döma samtidigt ger dig själv rätten att "döma" hur jag lever mitt liv. Svenssoninrutat, tja kanske det men är inte det normen? Är det fult att leva efter normer? Jag bemötte inlägget seriöst i mitt första svar, värt att notera kanske! Jag vill nämligen ha seriös debatt och bemöter alla inlägg seriöst eller låter bli. Dessutom vågar jag göra det under mitt vanliga nick! Resterande inlägg är svar på andras inlägg inte på trådstartaren. Om att vara ickesvensson innebär att man ska servera sina barn alkohol för att slippa uppfostra dem så är jag gärna Svensson.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tips på att få barn att sova
    By sargit in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 22:39
  2. Tips för att sova bra?
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 21:18
  3. Sova tips
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 11:29
  4. Sova tips...?
    By AngeliQ in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 14:29
  5. Tips, här kan sova
    By andromeda in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar