Intressen? Någon aktivitet
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Intressen? Någon aktivitet

    som era Julis-02r börjat med?

    Alexandra "spelar" tennis och går på gymnastik.
    Hon har egen tennisracket och är enda tjejen som regelbundet "tränar" tennis.
    Pappa som är tränare säger att hon är väldigt duktig och verkar ha talang för
    tennis och bollsporter. Vi får väl se om intresset kvarstår...*hoppas*
    Dansa skulle hon nog gilla också men har inte hittat något sådant här i vår lilla stad.
    A:s pappa säger att golf kommer upp på tapeten ganska snart. Vi får väl se vem som
    börjar med golf. Pappa el. Alexandra.
  2. 1
    Intressen? Någon aktivitet som era Julis-02r börjat med?

    Alexandra "spelar" tennis och går på gymnastik.
    Hon har egen tennisracket och är enda tjejen som regelbundet "tränar" tennis.
    Pappa som är tränare säger att hon är väldigt duktig och verkar ha talang för
    tennis och bollsporter. Vi får väl se om intresset kvarstår...*hoppas*
    Dansa skulle hon nog gilla också men har inte hittat något sådant här i vår lilla stad.
    A:s pappa säger att golf kommer upp på tapeten ganska snart. Vi får väl se vem som
    börjar med golf. Pappa el. Alexandra.
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Jodå

    intressen finns det här, Oscar går på Frigymnasterna, simskola och spelar fotboll. Simskolan krockade dessvärre med fotbollen så sen i sept har det bara varit frigymnaster och simskola. Han gillar alla tre aktiviteterna mycket och det märks att han saknar forbollen.
    Jag tycker det är bra att låta barnen prova på lite av varje, det finns ju så många roliga aktiviteter så får man väl se om han fastnar för någon speciell senare.
  4. 2
    Jodå intressen finns det här, Oscar går på Frigymnasterna, simskola och spelar fotboll. Simskolan krockade dessvärre med fotbollen så sen i sept har det bara varit frigymnaster och simskola. Han gillar alla tre aktiviteterna mycket och det märks att han saknar forbollen.
    Jag tycker det är bra att låta barnen prova på lite av varje, det finns ju så många roliga aktiviteter så får man väl se om han fastnar för någon speciell senare.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Ida går på gymnastik. Hon tycker det är jättekul, men allra mest är det nog för att hon älskar att ha fina gymnastikkläder, med volangkjol och helst lite glitter (vi har haft felera olika variatner ärvda av diverse släktingar). Annat det än min mörkblå gymnastikdräkt...

    Och så går hon på simskola. Hon älskar att "simma" men är samtidigt väldigt rädd för att få vatten i ansiktet så det är en stor kamp. Igår doppade hon hela huvudet för första gången och var helt förskräckt och skakade hela resten av lektionen. Men det går framåt i alla fall. Jag sa att nu hade hon ju varit så himla modig, och att hon ju nu hade gjort det allra värsta för nästa gång kommer hon inte tycka att det är så otäckt. Hoppas det stämmer...

    Fotboll tänker hon INTE spela, det har hon sagt med eftertryck, helt oprovocerat föera gånger så det lär det inte bli i alla fall.

    SKridskoskola vill hon gärna gå, men den krockar med simskolan. Hon vill "snurra"...
  6. 3
    Ida går på gymnastik. Hon tycker det är jättekul, men allra mest är det nog för att hon älskar att ha fina gymnastikkläder, med volangkjol och helst lite glitter (vi har haft felera olika variatner ärvda av diverse släktingar). Annat det än min mörkblå gymnastikdräkt...

    Och så går hon på simskola. Hon älskar att "simma" men är samtidigt väldigt rädd för att få vatten i ansiktet så det är en stor kamp. Igår doppade hon hela huvudet för första gången och var helt förskräckt och skakade hela resten av lektionen. Men det går framåt i alla fall. Jag sa att nu hade hon ju varit så himla modig, och att hon ju nu hade gjort det allra värsta för nästa gång kommer hon inte tycka att det är så otäckt. Hoppas det stämmer...

    Fotboll tänker hon INTE spela, det har hon sagt med eftertryck, helt oprovocerat föera gånger så det lär det inte bli i alla fall.

    SKridskoskola vill hon gärna gå, men den krockar med simskolan. Hon vill "snurra"...
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Ingenting just nu, men Helene har gått på simlekis i våras och fotboll under sommaren.
    Vi tog en aktivitetspaus nu i höst när bebisen kom, men tänkte låta den (Helene och hennes ett år äldre bror) gå på simskola igen på vårterminen.
  8. 4
    Ingenting just nu, men Helene har gått på simlekis i våras och fotboll under sommaren.
    Vi tog en aktivitetspaus nu i höst när bebisen kom, men tänkte låta den (Helene och hennes ett år äldre bror) gå på simskola igen på vårterminen.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Simskola går Thilde på. Och har gjort sen babysimmet, det är ett program som börjar med babysim och sen går vidare (läs mer på www.swimmix.se) Världens bästa simskola Och hon är jätteduktig, ryggcrawl kan hon och de håller på med att få rätt med andningen när det gäller magcrawl! Annars har hon pratat om att hon gärna vill rida, så jag tänkte kolla upp det lite framöver. Det är ju inte direkt nån panik med aktiviteter i deras ålder
  10. 5
    Simskola går Thilde på. Och har gjort sen babysimmet, det är ett program som börjar med babysim och sen går vidare (läs mer på www.swimmix.se) Världens bästa simskola Och hon är jätteduktig, ryggcrawl kan hon och de håller på med att få rätt med andningen när det gäller magcrawl! Annars har hon pratat om att hon gärna vill rida, så jag tänkte kolla upp det lite framöver. Det är ju inte direkt nån panik med aktiviteter i deras ålder
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6
    Jag håller med! Så länge dom inte själva protesterar och är ivriga på att testa olika saker så ska man låta dom hållas.
    Hoppas intresset håller i sig för någon av sakerna el. att dom hittar något helt nytt som är om möjligt ännu roligare.
  12. 6
    Jag håller med! Så länge dom inte själva protesterar och är ivriga på att testa olika saker så ska man låta dom hållas.
    Hoppas intresset håller i sig för någon av sakerna el. att dom hittar något helt nytt som är om möjligt ännu roligare.
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7
    Haha...Det där med snurra känner jag igen. Alexandra brukar åka skridskor med sin pappa och blir allt duktigare för varje gång. Men snurra lär ju dröja...

    Alexandra brukar även besöka badhuset men är som ett vattendjur då hon hållit på med babysim sedan hon var två månader gammal och därefter fortsatt något så när regelbundet. Pappa säger att hon t o m simmade några meter "på riktigt" förra gången.
  14. 7
    Haha...Det där med snurra känner jag igen. Alexandra brukar åka skridskor med sin pappa och blir allt duktigare för varje gång. Men snurra lär ju dröja...

    Alexandra brukar även besöka badhuset men är som ett vattendjur då hon hållit på med babysim sedan hon var två månader gammal och därefter fortsatt något så när regelbundet. Pappa säger att hon t o m simmade några meter "på riktigt" förra gången.
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8
    Dom hinner! Men man känner ju att dom är i ålder för att börja lite smått med lite aktivitetsprovningar.
    Dom får ju lite nya vänner på aktiviteterna i a f.
  16. 8
    Dom hinner! Men man känner ju att dom är i ålder för att börja lite smått med lite aktivitetsprovningar.
    Dom får ju lite nya vänner på aktiviteterna i a f.
  17. Medlem sedan
    Sep 2004
    #9
    Nej det är verkligen ingen brådska! Men samtidigt så märker man att dom gärna vill prova på något. I a f är A väldigt ivrig på sina aktiviteter och även dom andra sakerna maken tar med henne på, skridskor och bad.
  18. 9
    Nej det är verkligen ingen brådska! Men samtidigt så märker man att dom gärna vill prova på något. I a f är A väldigt ivrig på sina aktiviteter och även dom andra sakerna maken tar med henne på, skridskor och bad.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Inget ännu, men han är intresserad av dans (street dance, break dance) kickboxning/eller liknande tycker han är kul... Men jag har medvetet avvaktat med aktivering tills han börjat förskoleklassen nästa år så får vi se då vad som håller i sig i intresset.
  20. 10
    Inget ännu, men han är intresserad av dans (street dance, break dance) kickboxning/eller liknande tycker han är kul... Men jag har medvetet avvaktat med aktivering tills han börjat förskoleklassen nästa år så får vi se då vad som håller i sig i intresset.
  21. Medlem sedan
    Dec 1999
    #11

    Uppehåll

    har vi här just nu.
    Linn har gått på dans och gymnastik men har uppehåll nu.
    Jag har föreslagit för henne att börja sjunga i en barnkör för hon älskar att sjunga och är duktig på att lära sig texter snabbt. Kyrkan här har en bra barnkör/barnverksamhet så i så fall blir det i den. hon kunde nog tänka sig det sa hon när jag föreslog det.
    Sen står simskola på önskelistan så fort det anordnas någon för hennes ålder. Hon har aldrig gått på något babysim så hon är inte särskilt vattenvan utöver badandet i badkaret och på stranden sommartid.
    Förövrigt så ligger vi lågt med aktiviteter om hon inte själv ber om det.

    Kramar
    Molly med Linn och Ludwig
  22. 11
    Uppehåll har vi här just nu.
    Linn har gått på dans och gymnastik men har uppehåll nu.
    Jag har föreslagit för henne att börja sjunga i en barnkör för hon älskar att sjunga och är duktig på att lära sig texter snabbt. Kyrkan här har en bra barnkör/barnverksamhet så i så fall blir det i den. hon kunde nog tänka sig det sa hon när jag föreslog det.
    Sen står simskola på önskelistan så fort det anordnas någon för hennes ålder. Hon har aldrig gått på något babysim så hon är inte särskilt vattenvan utöver badandet i badkaret och på stranden sommartid.
    Förövrigt så ligger vi lågt med aktiviteter om hon inte själv ber om det.

    Kramar
    Molly med Linn och Ludwig
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12
    Esmeralda går på simskola sedan 1år tillbaks, hon kan nästn simma nu! . Sen gick hon på balett under hösten men det ville hon inte fortsätta med. Hon pratar mkt om hästar och vill rida, men jag är tveksam då det är väldigt dyrt och jag är pälsdjurs allergiker. Vi bor ju väldigt nära stallet 5min.....Hennes store bröder spelar Innebandy och fotboll, det pratar hon om så kanske blir det fotbollsskola till våren
    CARPE DIEM
  24. 12
    Esmeralda går på simskola sedan 1år tillbaks, hon kan nästn simma nu! . Sen gick hon på balett under hösten men det ville hon inte fortsätta med. Hon pratar mkt om hästar och vill rida, men jag är tveksam då det är väldigt dyrt och jag är pälsdjurs allergiker. Vi bor ju väldigt nära stallet 5min.....Hennes store bröder spelar Innebandy och fotboll, det pratar hon om så kanske blir det fotbollsskola till våren
  25. Medlem sedan
    Jul 2000
    #13

    Simone går på

    dans (folkungagillet som arrangerar) och gymnastik. Nu har hon bestämt att hon ska sluta på dansen och börja på brottning i januari istället . Hennes killkompis Isac har gått på gymnastik, men vill sluta och vill börja på brottning. Han undrade om inte Simone också vill börja, och det ville hon.
    Hon har spelat innebandy tidigare också, men hon tyckte det var för mycket lek och för lite spel (de lekte mest Herr Lejon och sånt, och spelade väldigt lite innebandy (eller hade bollövningar).

    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  26. 13
    Simone går på dans (folkungagillet som arrangerar) och gymnastik. Nu har hon bestämt att hon ska sluta på dansen och börja på brottning i januari istället . Hennes killkompis Isac har gått på gymnastik, men vill sluta och vill börja på brottning. Han undrade om inte Simone också vill börja, och det ville hon.
    Hon har spelat innebandy tidigare också, men hon tyckte det var för mycket lek och för lite spel (de lekte mest Herr Lejon och sånt, och spelade väldigt lite innebandy (eller hade bollövningar).

    Kram
    /Ango
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    med två småsyskon...

    ...hinns det inte med så mycket aktiviteter *s* Skämt åsido! De flesta aktiviteter börjar när man har fyllt 5 eller 6 år. Vi har satt Annie i kö för simskola men det finns för närvarande ingen plats. Sen när hon har fyllt 6 år får hon börja i kyrkokören (som hon redan har fått plats i). Så nu väntar vi på att hon ska få plats i simskolan så ska mormor få gå med henne en lördag eller söndagsmorgon
  28. 14
    med två småsyskon... ...hinns det inte med så mycket aktiviteter *s* Skämt åsido! De flesta aktiviteter börjar när man har fyllt 5 eller 6 år. Vi har satt Annie i kö för simskola men det finns för närvarande ingen plats. Sen när hon har fyllt 6 år får hon börja i kyrkokören (som hon redan har fått plats i). Så nu väntar vi på att hon ska få plats i simskolan så ska mormor få gå med henne en lördag eller söndagsmorgon
  29. Medlem sedan
    Sep 2004
    #15
    Vilka häftiga saker han vill hålla på med!
    Hoppas han fortfarande är intresserad till hösten och att han fastnar för något av dom.
  30. 15
    Vilka häftiga saker han vill hålla på med!
    Hoppas han fortfarande är intresserad till hösten och att han fastnar för något av dom.
  31. Medlem sedan
    Sep 2004
    #16
    Dans är ju något som jag känner igen härifrån...Men jag har inte hittat någon "dansgrupp" som lilla A kan vara med i. Nu är det som sagt tennis och gymnastik som gäller. Ett tag...
  32. 16
    Dans är ju något som jag känner igen härifrån...Men jag har inte hittat någon "dansgrupp" som lilla A kan vara med i. Nu är det som sagt tennis och gymnastik som gäller. Ett tag...
  33. Medlem sedan
    Sep 2004
    #17
    Visst är det härligt när dom börjar leta/hitta egna intressen?!
    Jag älskade att följa sonen på fotboll. Levde mig verkligen in i matcherna - vilken syn det måtte varit...:/
  34. 17
    Visst är det härligt när dom börjar leta/hitta egna intressen?!
    Jag älskade att följa sonen på fotboll. Levde mig verkligen in i matcherna - vilken syn det måtte varit...:/
  35. Medlem sedan
    Sep 2004
    #18
    DET var ju också häftigt!
    Ja, både brottning och innebandy!
    Här verkar det vara ovanligt att tjejer spelar tennis. A är enda tjejen på tennisen. Men vilket slag hon har sen!
    KRAM tillbaka!
  36. 18
    DET var ju också häftigt!
    Ja, både brottning och innebandy!
    Här verkar det vara ovanligt att tjejer spelar tennis. A är enda tjejen på tennisen. Men vilket slag hon har sen!
    KRAM tillbaka!
  37. Medlem sedan
    Sep 2004
    #19
    Nej det är ju som sagt ingen brådska. Men man märker att det nu på allvar börjar klia under fotsulorna på dom och dom tar intryck från kompisar och omgivning att det finns aktiviteter utanför hemmet och att det skulle vara kul att prova på.
    KRAM!
  38. 19
    Nej det är ju som sagt ingen brådska. Men man märker att det nu på allvar börjar klia under fotsulorna på dom och dom tar intryck från kompisar och omgivning att det finns aktiviteter utanför hemmet och att det skulle vara kul att prova på.
    KRAM!

Liknande trådar

  1. Någon aktivitet? :)
    By FridaNil in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 19:07
  2. Hallå! Någon aktivitet här?
    By Broderibruden in forum _06 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 20:37
  3. Intressen...
    By vichy6 in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 00:38
  4. Om någon behöver tips på kul aktivitet
    By mlsa in forum Många barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 21:42
  5. knappt någon aktivitet här..
    By Julen03 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar