Värma köttbullar?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Värma köttbullar?

    Jag stekte köttbullar igår kväll, och jag ska bjuda på dem senare idag på en liten adventsbuffé. Hur värmer man köttbullar på bästa sätt, för att undvika att de blir torra och tråkiga? Långsamt i ugnen? I mikron? Jag vill helst undvika att undvika spisen/stekpannan om det är möjligt (skulle behöva spisen som avlastningsyta för annat).
  2. 1
    Värma köttbullar? Jag stekte köttbullar igår kväll, och jag ska bjuda på dem senare idag på en liten adventsbuffé. Hur värmer man köttbullar på bästa sätt, för att undvika att de blir torra och tråkiga? Långsamt i ugnen? I mikron? Jag vill helst undvika att undvika spisen/stekpannan om det är möjligt (skulle behöva spisen som avlastningsyta för annat).
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Kvickt i micron

    tycker jag blir bäst, det är i ugnen du riskerar att få dem torra.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    Kvickt i micron tycker jag blir bäst, det är i ugnen du riskerar att få dem torra.
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Danke!
  6. 3
    Danke!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Håller med om att micron är bäst, men jag brukar köra på lite lägre effekt lite längre tid, då blir dom lite jämnare värmda tycker jag.
  8. 4
    Håller med om att micron är bäst, men jag brukar köra på lite lägre effekt lite längre tid, då blir dom lite jämnare värmda tycker jag.

Liknande trådar

  1. Värma mat?
    By Miia m kidzen in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 10:40
  2. Värma ris?
    By Gileae in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 15:24
  3. Mat att värma...
    By Carola-72 in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 17:12
  4. värma paj?
    By fuksen in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 17:10
  5. Värma upp ett hus?!
    By Moonbeam in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar