Ska jag söka akut eller vad?
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Ska jag söka akut eller vad?

    Känner mig kluven till hur jag ska göra. Om jag ska ringa till sjukhuset och fråga om det sjutton är normalt att må såhär eller om jag ska låta bli.

    Risken finns väl att att förlossningen vill ha in mig för att kanske ta prover och så. har ju tom börjat få klåda och känner mig helkonstig i kroppen. Vill inte åka in själv, är ju redan nervös som det är, men vi kan ju inte väcka barnen och dra upp dem och ta med dem till förlossningen (smittorisk) samtidigt så vill jag ju veta vad sjutton jag mår såhär för.

    Har försökt ringa under dagen till BM, men kommer ju aldrig fram utan hamnar bara i en oändlig telefonkö och BM måste man maila till och det har jag gjort, men inget svar och nu är hennes arbetsdag slut. Jag vet ju inte ens om hon sett mailet eftersom hon är ofta på annat håll kurser osv.

    Vad ska jag göra tycker ni? Vad skulle du göra?
  2. 1
    Ska jag söka akut eller vad? Känner mig kluven till hur jag ska göra. Om jag ska ringa till sjukhuset och fråga om det sjutton är normalt att må såhär eller om jag ska låta bli.

    Risken finns väl att att förlossningen vill ha in mig för att kanske ta prover och så. har ju tom börjat få klåda och känner mig helkonstig i kroppen. Vill inte åka in själv, är ju redan nervös som det är, men vi kan ju inte väcka barnen och dra upp dem och ta med dem till förlossningen (smittorisk) samtidigt så vill jag ju veta vad sjutton jag mår såhär för.

    Har försökt ringa under dagen till BM, men kommer ju aldrig fram utan hamnar bara i en oändlig telefonkö och BM måste man maila till och det har jag gjort, men inget svar och nu är hennes arbetsdag slut. Jag vet ju inte ens om hon sett mailet eftersom hon är ofta på annat håll kurser osv.

    Vad ska jag göra tycker ni? Vad skulle du göra?
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    anser nog att du bör ringa in även om det känns jobbigt. Jag kan förstå att du inte vill åka in själv men kan vara bra att i alla fall höra vad de säger. Om de vill ha in dig dit för prover kan du ju alltid fråga om det går bra att du kommer in imorgon på morgonen istället så får du ju med dig sambon eller det kanske inte funkar iaf?
    Men ring in iaf och hoppas du får något svar.
  4. 2
    anser nog att du bör ringa in även om det känns jobbigt. Jag kan förstå att du inte vill åka in själv men kan vara bra att i alla fall höra vad de säger. Om de vill ha in dig dit för prover kan du ju alltid fråga om det går bra att du kommer in imorgon på morgonen istället så får du ju med dig sambon eller det kanske inte funkar iaf?
    Men ring in iaf och hoppas du får något svar.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Har mått såhär skumt sedan i fredags, ingen matlust bl.a och igår började SD komma tätt tätt och ihållande och gör ont. Bebisen har varit lugn hela dagen också.

    MVC läkaren sa ju att jag skulle må bättre om några dagar nu när dosen Levaxin skulle höjas, men inte då. Jag mår inte alla bra, utan riktigt dåligt bara.

    Har kollat fass.se om ev. biverkningar på Levaxin men det finns inga så jag vet inte vad det kan vara.

    Nu rör bebisen på sig i alla fall *tankeläsare* tack för det i alla fall. Så fort jag oroar mig för den så rör den på sig, duktig bebis :-)
  6. 3
    Har mått såhär skumt sedan i fredags, ingen matlust bl.a och igår började SD komma tätt tätt och ihållande och gör ont. Bebisen har varit lugn hela dagen också.

    MVC läkaren sa ju att jag skulle må bättre om några dagar nu när dosen Levaxin skulle höjas, men inte då. Jag mår inte alla bra, utan riktigt dåligt bara.

    Har kollat fass.se om ev. biverkningar på Levaxin men det finns inga så jag vet inte vad det kan vara.

    Nu rör bebisen på sig i alla fall *tankeläsare* tack för det i alla fall. Så fort jag oroar mig för den så rör den på sig, duktig bebis :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Jo, han kan följa med imorgon, han vill helst inte ju *jobbet du vet*, men jag tror nog att bebis går före det just nu.

    Vad sjutton ska jag säga då? Känner mig så fjantig när jag ringer till förlossningen.
  8. 4
    Jo, han kan följa med imorgon, han vill helst inte ju *jobbet du vet*, men jag tror nog att bebis går före det just nu.

    Vad sjutton ska jag säga då? Känner mig så fjantig när jag ringer till förlossningen.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Vad tycker ni?
  10. 5
    Vad tycker ni?
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Men om det är så att din kropp reagerat på dosökningen så kan du få symtom som vid hyperthyreos istället, det är ingen biverkning i ordets rätta bemärkelse men det kan ju hända. Då kan man ju bla få symtom som: hjärtklappning, huvudvärk, diarré, nervositet, sömnlöshet, svettningar mm.

    Ring in och hör i alla fall, det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!!!
  12. 6
    Men om det är så att din kropp reagerat på dosökningen så kan du få symtom som vid hyperthyreos istället, det är ingen biverkning i ordets rätta bemärkelse men det kan ju hända. Då kan man ju bla få symtom som: hjärtklappning, huvudvärk, diarré, nervositet, sömnlöshet, svettningar mm.

    Ring in och hör i alla fall, det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!!!
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Kan man även få ökad trötthet, se skumt, känna sig darrig, dåligt balanssine, ökade SD som gör ont, svettningar som ger lite feber och en allmän konstig känsla om det beror på ökad Levaxindos?

    Läkaren sa ju att jag skulle må bättre om några dagar, typ 3-5 dagar.

    Hela magen blir ju dessutom stenhård vid berörning eller om jag reser mig upp från stolen eller soffan.
  14. 7
    Kan man även få ökad trötthet, se skumt, känna sig darrig, dåligt balanssine, ökade SD som gör ont, svettningar som ger lite feber och en allmän konstig känsla om det beror på ökad Levaxindos?

    Läkaren sa ju att jag skulle må bättre om några dagar, typ 3-5 dagar.

    Hela magen blir ju dessutom stenhård vid berörning eller om jag reser mig upp från stolen eller soffan.
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    Sammandragningarna vet jag inte men dom andra symtomen kan du alldeles säkert få av en dosökning om det blivit för mycket för din kropp.

    Ring och hör efter tycker jag, det är inte bra varken för dig eller bebisen om du ska behöva gå och oroa dig!!!
  16. 8
    Sammandragningarna vet jag inte men dom andra symtomen kan du alldeles säkert få av en dosökning om det blivit för mycket för din kropp.

    Ring och hör efter tycker jag, det är inte bra varken för dig eller bebisen om du ska behöva gå och oroa dig!!!
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9
    Kolla denna listan med symtom, hämtade från www.infomedica.se

    svettningar

    värmekänsla

    menstruationsrubbningar

    hjärtklappning och ökad puls

    viktnedgång, på grund av ökad energiförbrukning

    darrningar, vilket beror på att känsligheten för vissa ämnen i nervsystemet ökar

    lös mage, beroende på att maten passerar snabbare genom tarmen

    nervositet, dålig sömn, trötthet och oro

    muskelsvaghet, som beror på ökad energiförbrukning och att musklerna bryts ner

    hudproblem, bland annat kan naglar släppa från nagelbädden och man kan få håravfall.
  18. 9
    Kolla denna listan med symtom, hämtade från www.infomedica.se

    svettningar

    värmekänsla

    menstruationsrubbningar

    hjärtklappning och ökad puls

    viktnedgång, på grund av ökad energiförbrukning

    darrningar, vilket beror på att känsligheten för vissa ämnen i nervsystemet ökar

    lös mage, beroende på att maten passerar snabbare genom tarmen

    nervositet, dålig sömn, trötthet och oro

    muskelsvaghet, som beror på ökad energiförbrukning och att musklerna bryts ner

    hudproblem, bland annat kan naglar släppa från nagelbädden och man kan få håravfall.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Konstigt om det skulle vara fel dos för mig. Kan det hända att värdet visar fel vad man egentligen behöver?
  20. 10
    Konstigt om det skulle vara fel dos för mig. Kan det hända att värdet visar fel vad man egentligen behöver?
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Oj, 10 av dem symtomen stämmer in på mig. Vad gör jag nu?
  22. 11
    Oj, 10 av dem symtomen stämmer in på mig. Vad gör jag nu?
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Tacksam för att all hjälp av er som kan det här.
  24. 12
    Tacksam för att all hjälp av er som kan det här.
  25. Medlem sedan
    Mar 2006
    #13
    Ring in till BB tycker jag!
  26. 13
    Ring in till BB tycker jag!
  27. Medlem sedan
    Mar 2006
    #14
    Jag vet faktiskt inte, så mycket kll har jag inte. Men bara en dosökning kan påverka kropen rätt så mycket trots att man eg behöver Levaxinet, det blir ju en omställning.
  28. 14
    Jag vet faktiskt inte, så mycket kll har jag inte. Men bara en dosökning kan påverka kropen rätt så mycket trots att man eg behöver Levaxinet, det blir ju en omställning.
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    Ring iaf

    Tycker jag, beskriv symtomen och berätta att du ändrat din medicinering. Sen får du höra vad de säger.

    Bättre ringa en gång för mycket än en för lite.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  30. 15
    Ring iaf Tycker jag, beskriv symtomen och berätta att du ändrat din medicinering. Sen får du höra vad de säger.

    Bättre ringa en gång för mycket än en för lite.
  31. Anonym
    #16
    Ja ring in på en gång. Vet att man vill få hjälp men ingen här kan riktigt svara på vad det är. Så ring och blir du klokare men du måste meddela oss vad dom sa. INGEN fråga är för dum, och som Ida skrev, bättre ringa en gång för mycket. Du känner ju din kropp bäst och just nu känner du inte igen den och då är det ju något som är fel.
  32. 16
    Ja ring in på en gång. Vet att man vill få hjälp men ingen här kan riktigt svara på vad det är. Så ring och blir du klokare men du måste meddela oss vad dom sa. INGEN fråga är för dum, och som Ida skrev, bättre ringa en gång för mycket. Du känner ju din kropp bäst och just nu känner du inte igen den och då är det ju något som är fel.
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    Ska nog ta och ringa, men hu vad nervös jag blir nu. Hade vattnet gått eller värkarna startat och jag var i v.38 så hade jag ju slängt mig på telefon med glädje, men nu...usch...gråtfärdig...rädd att jag ska få en lika jobbig graviditet som tidigare.
  34. 17
    Ska nog ta och ringa, men hu vad nervös jag blir nu. Hade vattnet gått eller värkarna startat och jag var i v.38 så hade jag ju slängt mig på telefon med glädje, men nu...usch...gråtfärdig...rädd att jag ska få en lika jobbig graviditet som tidigare.
  35. Medlem sedan
    Nov 2006
    #18
    Dem tycker inte man är puckad som ringer dem och inte sin MVC läkare?
  36. 18
    Dem tycker inte man är puckad som ringer dem och inte sin MVC läkare?
  37. Medlem sedan
    Nov 2006
    #19
    Känns verkligen som jag är i klimakteriet nu, svetten rinner och jag känner mig helt darrig och skitkonstig.

    Ska kolla nr nu och ringa Huddinge...nervös, men återkommer med rapport. Är ni kvar då?
  38. 19
    Känns verkligen som jag är i klimakteriet nu, svetten rinner och jag känner mig helt darrig och skitkonstig.

    Ska kolla nr nu och ringa Huddinge...nervös, men återkommer med rapport. Är ni kvar då?
  39. Anonym
    #20
    Nej det tycker dom inte. Din mvc läkare jobbar ju inte nu :-) Seså, ring nu!
  40. 20
    Nej det tycker dom inte. Din mvc läkare jobbar ju inte nu :-) Seså, ring nu!
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Söka eller ej?
    By Nike1234 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 12:30
  2. Ska jag söka om eller ej? Råd tack.
    By marilin in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 13:54
  3. Söka sjukvård eller inte
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 17:39
  4. Söka drömjobbet eller inte...
    By AnneF med 3 busar in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 08:21
  5. Söka eller inte?
    By Lilla Jag in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar