Då var det dags igen...
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Då var det dags igen...

    För ett nytt besök på spec MVC. Är tacksam för att vi får ganska täta uppföljningar där, men det är lika jobbigt att gå dit varje gång. Det var där vi fick se att Gabriels hjärta inte längre slog... Och jag är så nervös att något ska vara fel även med Pyret. Är nu i v. 22 och så här dags i förra grav. hade Gabriel börjat sacka efter i utvecklingen, även om vi inte visste om det då.
    Dessutom måste vi träffa en ny läkare i morgon, pga att den som vi brukar träffa numera bara har mottagning en dag i veckan på spec. Jag tycker det är så jobbigt med alla nya msk hela tiden som man måste lägga ut sin historia för. Hoppas att vi i alla fall får träffa samma BM. Annars vet jag inte vad jag gör.
    Är sjukskriven på 50% och sjukskrivningen går ut 10 december, vilket innebär att jag måste diskutera det med läkaren som vi aldrig träffat tidigare. Har tidigare tänkt att jag skulle vilja gå upp till 75% när innevarande period är slut. Tror inte att jag orkar med 100%, även om jag skulle vilja. Men nu vet jag inte. Emellanåt är jag så trött! Och vissa dagar är så pestiga rent psykiskt. Så nu tänker jag att va skönt det skulle vara att fortsätta på 50%. Samtidigt vill jag ju inte göra en höna av en fjäder. Jag vill inte överdriva det att jag inte mår bra. Det är bara så himla svårt att veta hur mycket man egentligen orkar med. Vad som är bäst för mig och Pyret. Har ni några goda ideer så tar jag tacksamt emot dem.

    Tack för att ni finns!

    Kram på er!

    Therese
  2. 1
    Då var det dags igen... För ett nytt besök på spec MVC. Är tacksam för att vi får ganska täta uppföljningar där, men det är lika jobbigt att gå dit varje gång. Det var där vi fick se att Gabriels hjärta inte längre slog... Och jag är så nervös att något ska vara fel även med Pyret. Är nu i v. 22 och så här dags i förra grav. hade Gabriel börjat sacka efter i utvecklingen, även om vi inte visste om det då.
    Dessutom måste vi träffa en ny läkare i morgon, pga att den som vi brukar träffa numera bara har mottagning en dag i veckan på spec. Jag tycker det är så jobbigt med alla nya msk hela tiden som man måste lägga ut sin historia för. Hoppas att vi i alla fall får träffa samma BM. Annars vet jag inte vad jag gör.
    Är sjukskriven på 50% och sjukskrivningen går ut 10 december, vilket innebär att jag måste diskutera det med läkaren som vi aldrig träffat tidigare. Har tidigare tänkt att jag skulle vilja gå upp till 75% när innevarande period är slut. Tror inte att jag orkar med 100%, även om jag skulle vilja. Men nu vet jag inte. Emellanåt är jag så trött! Och vissa dagar är så pestiga rent psykiskt. Så nu tänker jag att va skönt det skulle vara att fortsätta på 50%. Samtidigt vill jag ju inte göra en höna av en fjäder. Jag vill inte överdriva det att jag inte mår bra. Det är bara så himla svårt att veta hur mycket man egentligen orkar med. Vad som är bäst för mig och Pyret. Har ni några goda ideer så tar jag tacksamt emot dem.

    Tack för att ni finns!

    Kram på er!

    Therese
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Hej jag förstår att det är jobbigt att byta doktor och bm helatiden, hoppas det inte blir så mera.

    Jag tycker absolut att du ska vara fortsatt halvt sjukskriven, du måste se vad som är viktigast för bara dej. Min halva gick ut idag, ska till doktorn imorgon jag är inte mogen att gå upp itid. Det är viktigt att vara ärlig mot sig själv, det vi har varit med om går inte över hur som helst, det är smärtsamt och tar psykiskt på alla krafter.

    För min del börjar jag nu innför jul och nyår när allt satte igång för oss, göra att jag är mer instabil.

    Så ta det lugnt tänk på dej och pyret.

    Kram Åsa

    Sandra f-99 Douglas f/d-07
  4. 2
    Hej jag förstår att det är jobbigt att byta doktor och bm helatiden, hoppas det inte blir så mera.

    Jag tycker absolut att du ska vara fortsatt halvt sjukskriven, du måste se vad som är viktigast för bara dej. Min halva gick ut idag, ska till doktorn imorgon jag är inte mogen att gå upp itid. Det är viktigt att vara ärlig mot sig själv, det vi har varit med om går inte över hur som helst, det är smärtsamt och tar psykiskt på alla krafter.

    För min del börjar jag nu innför jul och nyår när allt satte igång för oss, göra att jag är mer instabil.

    Så ta det lugnt tänk på dej och pyret.

    Kram Åsa

    Sandra f-99 Douglas f/d-07
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Tack för ditt stöd Åsa! Ursäkta att jag inte svarat tidigare.
    Läkarbesöket slutade med fortsatt sjukskrivning på halvtid. Läkaren, som var jättebra (!), tyckte absolut det. Och tyvärr, eller hur jag nu ska säga, känns det rätt. Just nu orkar jag inte mer, även om jag skulle vilja.
    Förstår att den tid vi nu är mitt i är tuff för dig/er. Vi trodde att vi skulle få fira våra smås första jul, nu är allt bara så fel.

    Tänker på dig!


    Kramar

    Therese
  6. 3
    Tack för ditt stöd Åsa! Ursäkta att jag inte svarat tidigare.
    Läkarbesöket slutade med fortsatt sjukskrivning på halvtid. Läkaren, som var jättebra (!), tyckte absolut det. Och tyvärr, eller hur jag nu ska säga, känns det rätt. Just nu orkar jag inte mer, även om jag skulle vilja.
    Förstår att den tid vi nu är mitt i är tuff för dig/er. Vi trodde att vi skulle få fira våra smås första jul, nu är allt bara så fel.

    Tänker på dig!


    Kramar

    Therese

Liknande trådar

  1. Dags igen...
    By -Cecilia- in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 10:18
  2. Så var det dags igen
    By sterna in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 15:32
  3. Sà var det dags igen
    By Kikou in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 10:27
  4. Dags igen..
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 16:34
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar