NU är jag förbannad!!!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    NU är jag förbannad!!!

    grejen är såhär att vi fick en stor oväntat utgift denna månad på 6000kr såhär i juletider och allt SKIT KUL (NOT)
    allså behövde vi snabba pengar så då gör vi valet att sälja min bil och säljer den billigt vid en snabb affär för vi MÅSTE ha pengarna!
    ja sambons kompis köper bilen och vi fick inte ens hälften av pengarna, men skulle få resten så fort han fick lön den 25.
    Ja INGA pengar har dykt upp eller ringt o sagt något om det.
    tillslut nästan tvingar jag sambon att ringa för o se när vi får resten av pengarna så vi ska kunna betala av skulden.
    ja när han då ringer SÅ SÄGER KOMPISEN ATT -TYVÄRRRRR JAG HAR INGA PENGAR TILL DET DENNA MÅNADEN!!!!!!!!!

    JAG ÄR SÅ ARG!!!!!!!!!!!

    Vi säljer MIN bil skitbilligt vara för vi MÅSTE ha pengarna och så gör han såhär!!
    fuck!!!!!!!! *MORRRRRRRR* vissligen har vi köpt lite julklappar men inte alls det jag planerat!! så nu sitter vi men 1 skuld på 4000kr, inga pengar kvar knappt. kan inte köpa julklappar till alla eller varandra eller julpyntet ajg tänkt mig.

    va fan vi förklarade ju hur det va när vi sålde bilen att vi behövde pengarna SNABBT!!!!!
  2. 1
    NU är jag förbannad!!! grejen är såhär att vi fick en stor oväntat utgift denna månad på 6000kr såhär i juletider och allt SKIT KUL (NOT)
    allså behövde vi snabba pengar så då gör vi valet att sälja min bil och säljer den billigt vid en snabb affär för vi MÅSTE ha pengarna!
    ja sambons kompis köper bilen och vi fick inte ens hälften av pengarna, men skulle få resten så fort han fick lön den 25.
    Ja INGA pengar har dykt upp eller ringt o sagt något om det.
    tillslut nästan tvingar jag sambon att ringa för o se när vi får resten av pengarna så vi ska kunna betala av skulden.
    ja när han då ringer SÅ SÄGER KOMPISEN ATT -TYVÄRRRRR JAG HAR INGA PENGAR TILL DET DENNA MÅNADEN!!!!!!!!!

    JAG ÄR SÅ ARG!!!!!!!!!!!

    Vi säljer MIN bil skitbilligt vara för vi MÅSTE ha pengarna och så gör han såhär!!
    fuck!!!!!!!! *MORRRRRRRR* vissligen har vi köpt lite julklappar men inte alls det jag planerat!! så nu sitter vi men 1 skuld på 4000kr, inga pengar kvar knappt. kan inte köpa julklappar till alla eller varandra eller julpyntet ajg tänkt mig.

    va fan vi förklarade ju hur det va när vi sålde bilen att vi behövde pengarna SNABBT!!!!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    fy satan va svinigt! fattar att du blir arg på sånt där! *är arg med dig*
  4. 2
    fy satan va svinigt! fattar att du blir arg på sånt där! *är arg med dig*
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Man ska inte sälja grejer till kompisar och släktingar - bitter sanning. Skrev ni något? Annars skulle jag kräva bilen tillbaka!
  6. 3
    Man ska inte sälja grejer till kompisar och släktingar - bitter sanning. Skrev ni något? Annars skulle jag kräva bilen tillbaka!
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Men det var det värsta jag hört!
    Vad är det för en kompis??
    Att ni ens lämnade iväg bilen icke fullbetald!?
    Förstår att du är arg.
  8. 4
    Men det var det värsta jag hört!
    Vad är det för en kompis??
    Att ni ens lämnade iväg bilen icke fullbetald!?
    Förstår att du är arg.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Men inte har ni väl skrivit på och skickat in papper på ägarbytet innan allt är klart?!
  10. 5
    Men inte har ni väl skrivit på och skickat in papper på ägarbytet innan allt är klart?!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Förstår verkligen att du är arg, jag hade också blivit skogstokig i en sån situation. Men har ni skrivit papper och så eller kan ni få tillbaka bilen och försöka sälja den till någon annan?
  12. 6
    Förstår verkligen att du är arg, jag hade också blivit skogstokig i en sån situation. Men har ni skrivit papper och så eller kan ni få tillbaka bilen och försöka sälja den till någon annan?
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    tack så mycket!!!

    ja jag blir bara såååå ledsen!
    och jag har bara 3julklappar till wille. det är lixom det som hunits köpa innan den oväntade skit summan kom!
  14. 7
    tack så mycket!!!

    ja jag blir bara såååå ledsen!
    och jag har bara 3julklappar till wille. det är lixom det som hunits köpa innan den oväntade skit summan kom!
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    Jag vet inte om dom skrivit på ägarbytes papprena ennu. men skulle inte förvåna mig...
    uppenbarligen ska man inte det för då blir det ju bara skit!!!
  16. 8
    Jag vet inte om dom skrivit på ägarbytes papprena ennu. men skulle inte förvåna mig...
    uppenbarligen ska man inte det för då blir det ju bara skit!!!
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Då tar ni tillbaka bilen, ni hade ett avtal som han brutit, inget konstigt alls, kräv tillbaka bilen...

    Sen efter det så försäker ni bygga upp en buffert för oförutsädda utgifter. Och kompisen, ja den kompisen visade sig inte vara någon kompis.
  18. 9
    Då tar ni tillbaka bilen, ni hade ett avtal som han brutit, inget konstigt alls, kräv tillbaka bilen...

    Sen efter det så försäker ni bygga upp en buffert för oförutsädda utgifter. Och kompisen, ja den kompisen visade sig inte vara någon kompis.
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Jo hans kompis va ju utan bil också så han fick ju ta bilen så länge tills den 25.
    Så här i efterhand så ser man ju hur jävla dum man va som litade på honom.
    Men det är ju det man ska kunna göra med kompisar! lita på dom allså!!

    *strycker snubben från vännder listan i huvudet*
  20. 10
    Jo hans kompis va ju utan bil också så han fick ju ta bilen så länge tills den 25.
    Så här i efterhand så ser man ju hur jävla dum man va som litade på honom.
    Men det är ju det man ska kunna göra med kompisar! lita på dom allså!!

    *strycker snubben från vännder listan i huvudet*
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Jag vet inte om dom gjort det ennu eller ej!
    tänker fråga sambon när han kommer hem och har dom inte gjort det så får vi ju åka och ta tillbaka bilen.... hur jävla stort val har vi...
    och om dom gjort det ska jag dunka sambons huvud i väggen tills han fattar hur dum han är ibland *överdriver lite här dåva*
  22. 11
    Jag vet inte om dom gjort det ennu eller ej!
    tänker fråga sambon när han kommer hem och har dom inte gjort det så får vi ju åka och ta tillbaka bilen.... hur jävla stort val har vi...
    och om dom gjort det ska jag dunka sambons huvud i väggen tills han fattar hur dum han är ibland *överdriver lite här dåva*
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    Jag vet inte om dom skrivit på ägarbytes papprena ennu. sambon fick stå på bilen eftersom försäkringarna osv blev billigare då. så det är bara vänta och seee.
    om han har det så blir jag riktigt jävla flyförbannad, då akn vi ju inte ens ta tillbaka den o sälja den till någon annan.
  24. 12
    Jag vet inte om dom skrivit på ägarbytes papprena ennu. sambon fick stå på bilen eftersom försäkringarna osv blev billigare då. så det är bara vänta och seee.
    om han har det så blir jag riktigt jävla flyförbannad, då akn vi ju inte ens ta tillbaka den o sälja den till någon annan.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13

    Lättkollat

    sms á in regnr till bilregistret så har du svaret tel: 71456
    Bara måste...... allt....
  26. 13
    Lättkollat sms á in regnr till bilregistret så har du svaret tel: 71456
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14
    Ta tillbaka bilen genast och sälj den till nån annan som lägger upp alla pengarna kontant. Kanske behöver ni inte gå ner i pris ens då. Vad taskigt av kompisen att sätta er i den sitsen, förstår verkligen att du är arg!
  28. 14
    Ta tillbaka bilen genast och sälj den till nån annan som lägger upp alla pengarna kontant. Kanske behöver ni inte gå ner i pris ens då. Vad taskigt av kompisen att sätta er i den sitsen, förstår verkligen att du är arg!
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15
    Men isf får ni gå på kompisen om att han säljer den ögonaböj och ger er pengarna som han är skyldig, eller hur?
    Jag kan hjälpa till att driva in den skulden, är stor och farlig vet du
  30. 15
    Men isf får ni gå på kompisen om att han säljer den ögonaböj och ger er pengarna som han är skyldig, eller hur?
    Jag kan hjälpa till att driva in den skulden, är stor och farlig vet du
  31. Medlem sedan
    Sep 2005
    #16
    jo men vi hade en buffert som blivit totalt jävla körd i botten!
    hade en på 15tusen kroner som bara försvunnit POFF!! tvättmaskinen trasig. båda våra mobiler gick åt helvete. ena tappa sambon o betonggolv och min bröt wille av på häften (viktele)
    sen så har hunden röntgas 1000kr där med.
    sen gick nått krap på sambons bil sönder x antal tusen där också.
    sen så förstörde wille sambons glasögon så synundersöking + linser + glasögon 7000kr.
  32. 16
    jo men vi hade en buffert som blivit totalt jävla körd i botten!
    hade en på 15tusen kroner som bara försvunnit POFF!! tvättmaskinen trasig. båda våra mobiler gick åt helvete. ena tappa sambon o betonggolv och min bröt wille av på häften (viktele)
    sen så har hunden röntgas 1000kr där med.
    sen gick nått krap på sambons bil sönder x antal tusen där också.
    sen så förstörde wille sambons glasögon så synundersöking + linser + glasögon 7000kr.
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    Har ni skrivit några

    papper öht?

    Nästa gång ser du till att vara med när det gäller sånt

    Och bra att du strykit den skitskallen ur vännerlistan
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  34. 17
    Har ni skrivit några papper öht?

    Nästa gång ser du till att vara med när det gäller sånt

    Och bra att du strykit den skitskallen ur vännerlistan
  35. Medlem sedan
    Apr 2000
    #18

    bara att ta tillbaka bilen

    ni har ett avtal, vilket är lika giltigt muntligt som skriftligt. Kan denne person inte betala er så får han ändra sälja bilen och ge er pengar eller ge tillbaka bilen. avtal är till för att hållas så enkelt är det.
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  36. 18
    bara att ta tillbaka bilen ni har ett avtal, vilket är lika giltigt muntligt som skriftligt. Kan denne person inte betala er så får han ändra sälja bilen och ge er pengar eller ge tillbaka bilen. avtal är till för att hållas så enkelt är det.
  37. Medlem sedan
    Sep 2005
    #19
    Ja det är ju så sant så

    sen skiter jag fullkomligt i om han står utan bil det är INTE mitt problem!
    det vi vill är ju att betala av skulden o kunna köpa julklappar men tydligen så GAHHHHHHHH!!
    han fick ju bilen för en skitsumma mot vad den egentligen är värd är det såååå svårt att skita i att festa o köpa 3miljoner jävlar prylar o betala av bilen då!!
  38. 19
    Ja det är ju så sant så

    sen skiter jag fullkomligt i om han står utan bil det är INTE mitt problem!
    det vi vill är ju att betala av skulden o kunna köpa julklappar men tydligen så GAHHHHHHHH!!
    han fick ju bilen för en skitsumma mot vad den egentligen är värd är det såååå svårt att skita i att festa o köpa 3miljoner jävlar prylar o betala av bilen då!!
  39. Medlem sedan
    Sep 2005
    #20
    ja det känns riktigt fruktansvärt surt!!
    vi har lyckats att ALDRIG AAAAAALDRIG på 4:a år ta ett endaste litet lån, och vi försöker göra ALLTA för att inte hamna i lånfällan så nu sitter vi med ett jävla lån för den skiten inte kan ta vara på pengarna och hosta upp dom!
  40. 20
    ja det känns riktigt fruktansvärt surt!!
    vi har lyckats att ALDRIG AAAAAALDRIG på 4:a år ta ett endaste litet lån, och vi försöker göra ALLTA för att inte hamna i lånfällan så nu sitter vi med ett jävla lån för den skiten inte kan ta vara på pengarna och hosta upp dom!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. NU är jag förbannad!
    By - Miko - in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 18:32
  2. Nu e jag förbannad
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 15:07
  3. Fly förbannad!!
    By Limsa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 21:19
  4. Förbannad!
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 11:10
  5. Jag är så förbannad på min man
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 19:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar