Korsett?
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Korsett?

    Har hört talas om de som använder något slags korstt efter förlossning för att få tillbaka figuren fortare och för att förhindra bristningar. Någon som vet något om det eller som själv använder/har använt?
  2. 1
    Korsett? Har hört talas om de som använder något slags korstt efter förlossning för att få tillbaka figuren fortare och för att förhindra bristningar. Någon som vet något om det eller som själv använder/har använt?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Använde det förra gången...

    då köpte jag en korsett på en lite gammaldags underklädesaffär inne i centrala Gbg (haha, en sån underklädesaffär som man själv knappt visste fanns, fick tips av min mormor *asg*) de hade massor av olika gördlar och korsetter.. den jag valde var riktigt grym.. behövde den till ett bröllop jag skulle på tre veckor efter jag fått min andra dotter.
    Nackdelen var att jag tog en korsett som var lite vääl tajt och bred så den vek sig uppåt hela tiden vilket nästan gjorde magen värre än utan.. hur jag nu ska förklara det..
    Så jag gjorde mig faktiskt av med den korsetten.. tänkte jag skulle köpa mig en ny denna gång...kanske en sån man kan snöra sig lite med... *funderar*
    Fast.. jag tror det bästa vore om man kunde göra situps varje dag. En granne till mig som fött sex barn (!!) säger att hon alltid gör 100 situps efter frukost varje dag.. (hmm.. låter lite väl hysteriskt´.. men hon har faktiskt platt o fin mage..)
    Fast du; vi är ganska nyförlösta än så länge, man kanske ska låta kroppen "vila sig" någon (några) vecka till? Eller är det jag som är lat....?!
  4. 2
    Använde det förra gången... då köpte jag en korsett på en lite gammaldags underklädesaffär inne i centrala Gbg (haha, en sån underklädesaffär som man själv knappt visste fanns, fick tips av min mormor *asg*) de hade massor av olika gördlar och korsetter.. den jag valde var riktigt grym.. behövde den till ett bröllop jag skulle på tre veckor efter jag fått min andra dotter.
    Nackdelen var att jag tog en korsett som var lite vääl tajt och bred så den vek sig uppåt hela tiden vilket nästan gjorde magen värre än utan.. hur jag nu ska förklara det..
    Så jag gjorde mig faktiskt av med den korsetten.. tänkte jag skulle köpa mig en ny denna gång...kanske en sån man kan snöra sig lite med... *funderar*
    Fast.. jag tror det bästa vore om man kunde göra situps varje dag. En granne till mig som fött sex barn (!!) säger att hon alltid gör 100 situps efter frukost varje dag.. (hmm.. låter lite väl hysteriskt´.. men hon har faktiskt platt o fin mage..)
    Fast du; vi är ganska nyförlösta än så länge, man kanske ska låta kroppen "vila sig" någon (några) vecka till? Eller är det jag som är lat....?!
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Min sambos farmor brukar säga att det är hennes enda tips till oss; att använda en korsett efter förlossningen. Jag vet inte om jag kommer göra det, kanske mest tänkt att det löser sig ändå Men har det inte blivit lite inne nu förresten att börja använda korsettliknande underkläder? Man kanske ska kika i någon vanlig underklädesaffär om det finns något som verkar bra? Fast skulle det fungera känns det som det borde vara vanligare väl?
  6. 3
    Min sambos farmor brukar säga att det är hennes enda tips till oss; att använda en korsett efter förlossningen. Jag vet inte om jag kommer göra det, kanske mest tänkt att det löser sig ändå Men har det inte blivit lite inne nu förresten att börja använda korsettliknande underkläder? Man kanske ska kika i någon vanlig underklädesaffär om det finns något som verkar bra? Fast skulle det fungera känns det som det borde vara vanligare väl?

Liknande trådar

  1. Gör en gördel/korsett att man...
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 19:22
  2. Korsett.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 00:03
  3. Korsett??
    By PinkDaisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 16:53
  4. Korsett?? paniiik
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 09:56
  5. Inre korsett?
    By bossemor in forum Flerhandikapp
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar