Burkmat
Resesnack
  1. anonymt namn
    #1

    Burkmat

    Hej alla glada Thailandsresenärer
    Ni som har varit i Thailand med småbarn, finns det mat på burk ( burkmat som finns här hemma) i Thailand?
  2. 1
    Burkmat Hej alla glada Thailandsresenärer
    Ni som har varit i Thailand med småbarn, finns det mat på burk ( burkmat som finns här hemma) i Thailand?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Beror på

    En del välsorterade stora matvarubutiker på större turistorter har burkmat. Men de är oftast väldigt puréiga, för de riktigt små barnen. Märken som finns brukar vara tex Heinz (import Australien) och Gerber (import Storbrittanien?). Heinz är ok, Gerber smakar inte kul, mina barn har vägrat det. Finns det ett Tesco Lotus dit du ska så är chansen ganska stor att du kan hitta burkmat.

    Däremot är restauranger väldigt bra på att fixa bebisvänlig mat. Mina barn har nästan uteslutande ätit restaurangmat i Thailand (då har de varit 6-11 månader vid våra resor).
  4. 2
    Beror på En del välsorterade stora matvarubutiker på större turistorter har burkmat. Men de är oftast väldigt puréiga, för de riktigt små barnen. Märken som finns brukar vara tex Heinz (import Australien) och Gerber (import Storbrittanien?). Heinz är ok, Gerber smakar inte kul, mina barn har vägrat det. Finns det ett Tesco Lotus dit du ska så är chansen ganska stor att du kan hitta burkmat.

    Däremot är restauranger väldigt bra på att fixa bebisvänlig mat. Mina barn har nästan uteslutande ätit restaurangmat i Thailand (då har de varit 6-11 månader vid våra resor).
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Både Heinz och Gerber är gamla amerikanska företag, men deras produkter säljs ju världen över.
  6. 3
    Både Heinz och Gerber är gamla amerikanska företag, men deras produkter säljs ju världen över.

Liknande trådar

  1. Burkmat
    By Tuvali in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 14:23
  2. burkmat
    By malla402 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 07:43
  3. Burkmat
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 21:05
  4. Ni som ger burkmat!
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:16
  5. burkmat?
    By kanske in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar