Snäll mat efter magsjuka?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Snäll mat efter magsjuka?

    Hela familjen har legat däckad i vinterkräksjuka och nu börjar vi så smått piggna till igen. Frågan är bara vad vi ska äta nu? Kommer inte på någonting som känns snällt för magen och bläddrande i kokböcker ger mig kväljningar för tillfället . Kan potatis- och purjosoppa vara något kanske?? Alla förslag mottages tacksamt!
  2. 1
    Snäll mat efter magsjuka? Hela familjen har legat däckad i vinterkräksjuka och nu börjar vi så smått piggna till igen. Frågan är bara vad vi ska äta nu? Kommer inte på någonting som känns snällt för magen och bläddrande i kokböcker ger mig kväljningar för tillfället . Kan potatis- och purjosoppa vara något kanske?? Alla förslag mottages tacksamt!
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    rostat bröd

    buljong
    Inga mjölkprodukter
    Proviva
    Kokt mat
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    rostat bröd buljong
    Inga mjölkprodukter
    Proviva
    Kokt mat
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Risgrynsgröt ställde jag mig och kokade när hela familjen legat däckad och inte hade särskild matlust. Om det känns för jobbigt, så är även mannagrynsgröt "snäll" mat.
  6. 3
    Risgrynsgröt ställde jag mig och kokade när hela familjen legat däckad och inte hade särskild matlust. Om det känns för jobbigt, så är även mannagrynsgröt "snäll" mat.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    liten varning för mjölken.
    Efter magsjuka blir man oftast känslig för laktos och då kan så mjölken orsaka diarréer istället för att hjälpa till.
  8. 4
    liten varning för mjölken.
    Efter magsjuka blir man oftast känslig för laktos och då kan så mjölken orsaka diarréer istället för att hjälpa till.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Våra magar brukar bli känsligare än vanligt för laktos och gluten, så vi kör mjölk och mjölfritt nån dag eller två, alt äter måttliga mängder.
  10. 5
    Våra magar brukar bli känsligare än vanligt för laktos och gluten, så vi kör mjölk och mjölfritt nån dag eller två, alt äter måttliga mängder.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    Maizena är BÄST.....

    finns inget snällare mot magen,
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  12. 6
    Maizena är BÄST..... finns inget snällare mot magen,
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Jag brukar starta med avslagen cocacola och rostat bröd. Bakad potatis kan nog också vara snällt.
  14. 7
    Jag brukar starta med avslagen cocacola och rostat bröd. Bakad potatis kan nog också vara snällt.
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Träffade häromdagen en läkare som hävdade att det bästa efter kräksjuka är cocacola och chips, kombinationen socker och salt fixar allt. (fast efter lite press sa hon att torra kex funkade det med)
    Själv brukar jag ta te med rostat bröd, smör och marmelad/sylt. Och skorpor. Och sen kokt fisk med ris.
  16. 8
    Träffade häromdagen en läkare som hävdade att det bästa efter kräksjuka är cocacola och chips, kombinationen socker och salt fixar allt. (fast efter lite press sa hon att torra kex funkade det med)
    Själv brukar jag ta te med rostat bröd, smör och marmelad/sylt. Och skorpor. Och sen kokt fisk med ris.
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Rättelse: SALTA kex skulle det va, inte torra.
  18. 9
    Rättelse: SALTA kex skulle det va, inte torra.

Liknande trådar

  1. Vad är snäll mat efter att ha kört ren
    By MiaKL,S03+K06 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 20:16
  2. Snäll mat efter magsjuka?
    By Lina m Meja&Love in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 19:46
  3. Efter en magsjuka..
    By 3-barnsmamma in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 13:09
  4. 48 h efter magsjuka
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 14:26
  5. Äta efter magsjuka?
    By Elif in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 12:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar